Hollandalı mimarlar, Hollanda'nın doğusundaki Harderwijk yakınlarında bulunan bir göle Aqueduct Veluwemeer adında bir yol yaptılar. Fakat bu yolu diğer tüm yollardan ayrı kılan bir özellik var. İşte Aqueduct Veluwemee Yolu ve o şaşırtan özellik...
Haber Giriş Tarihi: 10.12.2016 09:59
Haber Güncellenme Tarihi: 10.12.2016 09:59
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
2002 yılında dünya, Aqueduct Veluwemee adlı köprüye hayran kaldı. Hollandaanakarasını Flevoland'a bağlayan yolun bir kısmı gölün altında kalıyor.
2002 yılında trafiğe açılan yol, 25 metre uzunluğunda ve 19 metre genişliğinde. Küçük teknelerin geçmesine izin veren 3 metre derinliğe de sahip. Yolun su altında kalan kısmından günde yaklaşık 28 bin araba geçiyor.
Yolun yanlarında ise manzaranın keyfini çıkarmak isteyenler için yaya yolları bulunuyor. Yolu inşa etmeden önce bu karaların bağlanılabilmesi için çeşitli yollar düşünüldü. Fakat her biri çok fazla maliyete neden olacağından en uygunolarak bu su altı yolunda karar kılındı.
Verilen bu kararla hem karada hem de denizde oluşabilecek trafik önlendi. Son olarak ise hayal edilen yol hayat buldu ve trafiğe açıldı. Kaynak: Brightside
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hollanda'da fizik kurallarını alt üst eden yol!
Hollandalı mimarlar, Hollanda'nın doğusundaki Harderwijk yakınlarında bulunan bir göle Aqueduct Veluwemeer adında bir yol yaptılar. Fakat bu yolu diğer tüm yollardan ayrı kılan bir özellik var. İşte Aqueduct Veluwemee Yolu ve o şaşırtan özellik...
2002 yılında trafiğe açılan yol, 25 metre uzunluğunda ve 19 metre genişliğinde. Küçük teknelerin geçmesine izin veren 3 metre derinliğe de sahip. Yolun su altında kalan kısmından günde yaklaşık 28 bin araba geçiyor.
Yolun yanlarında ise manzaranın keyfini çıkarmak isteyenler için yaya yolları bulunuyor. Yolu inşa etmeden önce bu karaların bağlanılabilmesi için çeşitli yollar düşünüldü. Fakat her biri çok fazla maliyete neden olacağından en uygunolarak bu su altı yolunda karar kılındı.
Verilen bu kararla hem karada hem de denizde oluşabilecek trafik önlendi. Son olarak ise hayal edilen yol hayat buldu ve trafiğe açıldı. Kaynak: Brightside
Son Haberler
SON VİDEOLAR