Bayramda aşırı tatlı tüketmekten kaçınılmalı
Ramazan ayını tamamlamaya hazırlandığımız şu günlerde, yaklaşan bayram günleri öncesi sağlıklı ve doğru beslenme yöntemlerine ilişkin bilgiler veren Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Diyetisyeni Duygu Ceyhan Irmak, Ramazan boyu uzun süre aç kalma döneminden sonra kişiler de beslenme düzenlerinin değişmesi nedeniyle, sindirim sistemi problemlerine ve kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olabilecek rahatsızlıklara karşı, dikkatli olunması gerektiğini kaydetti.
SAĞLIK , 22 Haziran 2017 Perşembe, 16:30
Bayramda aşırı tatlı tüketmekten kaçınılmalı

Beslenme düzeninin değiştiği Ramazan ayının bitmesine az bir süre kala, toplum genelinde Ramazan Bayramı'nın heyecanı yaşanırken, uzun süreli açlık döneminin yaşandığı Ramazan'ın ardından gelen bayram günlerinde ise kişiler, normal beslenme düzenine geçtiklerinden psikolojik olarak etkilenmektedir ve daha fazla yeme eğilimleri arttığından hızlı kilo artışıyla karşı karşıya kalabilmektedir.

Toplumumuzun büyük kesimi de Ramazan'ın bitimiyle birlikte, psikolojik olarak yemek yeme eğilimine girmesinden dolayı, bayram günlerinde baklava başta olmak üzere; sarma, Şeker,Çikolata,börek, pasta gibi çeşitli besinleri yoğun şekilde tüketmeye yönelirken; bu dönemde kızartma, hamur işleri, tatlı gibi besinlerin aşırı tüketilmesi durumunda, önemli ölçüde sağlık sorunları ortaya çıkabiliyor.

Şeker, kalp ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalıkları olan bireylerin, bayram süresince de diyetlerine özen göstermeleri önemlidir. Unutulmaması gereken diğer bir grupta 0-12 yaş grubu bebek ve çocukların, büyüme ve gelişime katkısı olmayan, boş kalori kaynağı şeker ve şekerli besinlerden uzak tutulmaları, gereğinde fazla tüketilmesi önlenmelidir

Bayram sabahına hafif bir kahvaltıyla başlanmalı

Uzun süreli açlık döneminin yaşandığı Ramazan ayından sonra, bayramın ilk gününde hafif bir kahvaltı yaparak güne başlamanın faydalı olacağını dile getiren Diyetisyen Irmak, "Bayramın ilk gününde kahvaltımızı oldukça sade yapmamız gerekmektedir. Domates, salatalık, maydanoz, taze biber vb. çiğ sebzeler tüketilmeli, az yağlı peynir ve haşlanmış yumurta tercih edilmelidir. Yağlı besinler ile börek gibi hamur işi gıdalardan mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Aşırı miktarda çikolata ve tatlı tüketimi mide yanması ve bağırsak bozukluklarına neden olabiliyor. Aynı şekilde fazla miktarda yağlı besin tüketimi de kişilerde; gaz, hazımsızlık, mide bulantısı gibi rahatsızlıkları tetikliyor. Bunların yanı sıra, tansiyon yükselmesi de baş gösterebiliyor" dedi.

Bol bol su için

Bayram günlerinde sıvı tüketiminin bir hayli önem taşıdığını aktaran Diyetisyen Duygu Ceyhan Irmak ; "Ramazan ayı boyunca su ve sıvı tüketimi azaldığı için vücutta oluşabilen sıvı kaybının yerine konması gerekiyor. Bu açıdan günde en az 1.5- 2 litre (8-10 su bardağı) su içilmelidir. Sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata ve az şekerli komposto gibi sıvı gıdalar eklenmesi de faydalı olacaktır. Sindirim sisteminin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için lif (posa) içeriği yüksek olan sebze, kuru baklagiller ve meyve tüketilmelidir. Seçici olunmalı ve her ziyaret edilen yerde verilen yiyecekler yenilmemelidir. Bu vesileyle herkesin Ramazan Bayramı'nı da en içten duygularımla kutluyorum" açıklamalarında bulundu.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR