Bursa'da hareket memuresinin dikkati faciayı önledi
Bursa'da hareket memuresinin dikkati faciayı önledi
Bursa Yenişehir Havalimanı'nda görevli hareket memuru Emine Danış, kalkış için hazırlık yapan özel bir jet uçağının pitot tüplerinin kılıfının kapalı olduğunu fark ederek kaptanı uyardı. Havayolları yetkilileri, uçaklarda hız ve yüksekliği gösteren pitotların kapalı olmasının, uçağın 10 dakika içinde düşmesine neden olabileceğini belirttiler
Haber Giriş Tarihi: 22.11.2017 20:28
Haber Güncellenme Tarihi: 22.11.2017 20:28
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Çelebi Personeli Danış, uçak hareket etmeden saniyeler önce burun kısmındaki kılıfı çıkartıp, uçağın önüne geçerek kaptan pilota gösterdi. Bunun üzerine durumu fark eden kaptan pilot, uçağın kapılarını açtı. Diğer kılıflar toplanıp son kontroller yapıldıktan sonra uçak tekrar kapı kapattı ve İspanyaya doğru havalandı. Özel uçak kaptanı, kendilerini olası bir faciadan kurtaran Emine Danış ve Çelebi personeline teşekkür etti.
AKILLARA BİRGEN AIR KAZASINI GETİRDİ
Çelebi Havayolları yetkilileri, hız ve yüksekliği gösteren pitotların kapalı olmasının, uçağın 10 dakika içinde düşmesine neden olacağını bildirdiler. Söz konusu pitot tüpü vakası akıllara 21 yıl önce yaşanan Birgen Air kazasını getirdi. 1996 yılında Dominik Cumhuriyeti'nin Gregorio Havaalanı'ndan kalkış yapan Birgen Air'e ait Boeing 757-225 tipi uçak, 189 yolcusuyla birlikte okyanusa düşmüş ve kazadan kurtulan olmamıştı. kaza ile ilgili yapılan incelemede uçağın pitot tüplerine kılıf takılmadığı ve oraya yuva yapan arıların gösterge arızasına neden olduğu belirlenmişti.
IATA'YA ÖRNEK OLARAK SUNULACAK
Çelebi personelinin dikkati ciddi bir tehlikenin önüne geçerken, Çelebi Hava Servisi Genel Müdürü Osman Yılmaz tarafından da, IATA'ya örnek apron emniyeti vakası olarak sunulacağı öğrenildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa'da hareket memuresinin dikkati faciayı önledi
Bursa Yenişehir Havalimanı'nda görevli hareket memuru Emine Danış, kalkış için hazırlık yapan özel bir jet uçağının pitot tüplerinin kılıfının kapalı olduğunu fark ederek kaptanı uyardı. Havayolları yetkilileri, uçaklarda hız ve yüksekliği gösteren pitotların kapalı olmasının, uçağın 10 dakika içinde düşmesine neden olabileceğini belirttiler
Çelebi Personeli Danış, uçak hareket etmeden saniyeler önce burun kısmındaki kılıfı çıkartıp, uçağın önüne geçerek kaptan pilota gösterdi. Bunun üzerine durumu fark eden kaptan pilot, uçağın kapılarını açtı. Diğer kılıflar toplanıp son kontroller yapıldıktan sonra uçak tekrar kapı kapattı ve İspanyaya doğru havalandı. Özel uçak kaptanı, kendilerini olası bir faciadan kurtaran Emine Danış ve Çelebi personeline teşekkür etti.
AKILLARA BİRGEN AIR KAZASINI GETİRDİ
Çelebi Havayolları yetkilileri, hız ve yüksekliği gösteren pitotların kapalı olmasının, uçağın 10 dakika içinde düşmesine neden olacağını bildirdiler. Söz konusu pitot tüpü vakası akıllara 21 yıl önce yaşanan Birgen Air kazasını getirdi. 1996 yılında Dominik Cumhuriyeti'nin Gregorio Havaalanı'ndan kalkış yapan Birgen Air'e ait Boeing 757-225 tipi uçak, 189 yolcusuyla birlikte okyanusa düşmüş ve kazadan kurtulan olmamıştı. kaza ile ilgili yapılan incelemede uçağın pitot tüplerine kılıf takılmadığı ve oraya yuva yapan arıların gösterge arızasına neden olduğu belirlenmişti.
IATA'YA ÖRNEK OLARAK SUNULACAK
Çelebi personelinin dikkati ciddi bir tehlikenin önüne geçerken, Çelebi Hava Servisi Genel Müdürü Osman Yılmaz tarafından da, IATA'ya örnek apron emniyeti vakası olarak sunulacağı öğrenildi.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR