Bursa'da trafik sorununa Berlin modeli
Türkiye'de nüfusa göre en fazla araca sahip olan Bursa'da tıkanan trafiğe çare olmak için Almanya’nın Berlin şehrindeki düzenlemenin uygulanması gerektiğini ifade eden Bursa Servis Aracı İşletmecileri Odası Başkanı Sadi Aydın, mesai saatlerinin saat 05.30-08.30 arasında farklı zamanlarda başlaması gerektiğini söyledi.
BURSA , 25 Haziran 2014 Çarşamba, 10:24
Bursa'da trafik sorununa Berlin modeli

Bursa'nın en önemli meselesi olan şehir içi trafik, her geçen gün araç sayısının artmasıyla içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Sabah ve akşam saatlerinde okul, fabrika ve özel şirketlerin servis araçlarıyla birlikte trafik iyice kilitleniyor. Bursa’da fabrikaların yanı sıra eğitim ve üretim kurumlarından on binlerce öğrenci ve işçiyi taşıdıklarını ifade eden Bursa Servis Aracı İşletmecileri Odası Başkanı Sadi Aydın, "Kamuya ve topluma karşı olan sorumluluklarımızın şuuruyla son zamanlarda trafik yoğunluğunun ciddi bir sorun olduğunu tespit ettik. Bir proje ürettik. Bu projenin başlangıcı yurt dışına yaptığımız ziyaret ile başladı. Almanya’nın 2,5 milyon nüfuslu Berlin şehrinde sivil toplum kuruluşlarından özel firmalara, üreticilerden eğitimcilere kadar herkes bir araya gelerek bir plan yapmış. Çok ciddi bir planlamayla trafik meselesini ortadan kaldırmışlar" diye konuştu.

Aydın, "Berlin'de mesai saatlerini sabah 05.30 ile 08.15 arasında başlatmışlar. 08.15 itibarı ile şehrin terk edilmiş bir havaya büründüğünü gördük. Hiçbir sıkıntı yaşanmadan birçok insan birbirini görmeden mesailerine başlamış, zinde, verimli, üretebilen ve eğitim alan bir şehir olmuş. Bursa’da biz de mesai saatlerinde bir değişime gidebiliriz. Bu, trafik yoğunluğunun ortadan kaldırılmasında çok faydalı olabilir. Bu konuda Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa ile BTSO olarak bir alt komisyon kurduk. Ümit ediyorum ki önümüzdeki yıla yetişir" dedi.

Şu anda bütün sanayi ve eğitim kurumlarından çalışma saatleri verilerini aldıklarını ifade eden Aydın, kamuoyundan ve herkesten destek beklediklerini söyledi. Zamanın ciddi bir bölümünü yolda harcandığına dikkat çeken Aydın, "Aslında buna hiç gerek yok. Her kesimin bu projeye destek olması halinde şehir içinde trafik meselesinin çözümü çok kolaylaşacak. Verimlilik artacak. Öğrencilerimiz huzur evlerinden okullarına giderken, sosyal hayatlarında ciddi bir zaman ayırmış olacaklar. Organize Sanayi Bölgesi gerçekten ülkemizin güzide sanayi kuruluşlarının bulunduğu bir bölgedir. Çalışanımızın en fazla ve yoğun olacağı bu bölgede 3 ayrı saat uygulamamız halinde bu konuda başarılı olacağımızı düşünüyorum. Bu projenin trafiğe müthiş bir dinamizm getireceğini düşünüyorum. Çünkü 700 binin üzerindeki tescilli aracın yola çıkmasıyla trafikte şişme meydana geliyor. Halbuki burada toplu taşıma araçlarımızı kullanmamız gerekiyor" diye kaydetti.
 

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR