Bursa'nın MR'ı çekiliyor
Türkiye İtibar Akademisi'nce, ilk defa yerel ölçekte yapılan ve 25 kategoride Bursa'nın en itibarlı firmalarının belirlendiği araştırma, AS TV'de yayınlanan Platform'da masaya yatırıldı.
BURSA , 08 Mart 2018 Perşembe, 12:25
Bursa'nın MR'ı çekiliyor

HABER I Canan DENİZ I

TÜRKİYE'DE BİR İLK GERÇEKLEŞTİRİLDİ

AS TV ekranlarında yayınlanan Platform'da, Türkiye İtibar Akademisi'nin yaptığı 'İtibar Araştırması' konuşuldu. AS TV ve Bursa Hakimiyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Okan Tuna'nın moderatörlüğünde gerçekleşen programda, 25 kategoride Bursa'nın en itibarlı firmalarının belirlendiği araştırmanın detayları ele alındı. Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ali Hakan Büyüklü ve Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Müdürü ve Rektör Başdanışmanı Yrd. Doç. Dr. Fikri Pala'nın konuk olduğu programda, Türkiye'de yerel ölçekte ilk kez yapılan araştırmanın önemi hakkında bilgi verildi.
Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, yaklaşık 7 yıldır Türkiye'deki şirketlerin kamuoyu nezdinde bıraktıkları izleri ölçtüklerini belirtti.

ARAŞTIRMA, YOL HARİTASI NİTELİĞİNDE

Acar, "2011'de ilk ölçümlere başladık. Yıldız Teknik Üniversitesi ise bizim akademik partnerimiz. Onların denetiminde bu araştırmayı sürdürüyoruz. Türkiye genelinde 26 ilde bu araştırmayı yapıyoruz. Araştırma ile aslında, kurumlar nezdinde Türkiye'nin MR'ı çekiliyor. Firmaların gelecekleri için yol haritası niteliği sağlayacak pusulalarını onlara vermiş oluyoruz" diye konuştu. Yerel markaların kendi çapında itibarları yüksek olsa da, ülke içinde ön sıralara çıkma imkânının olamayabileceğini söyleyen Acar, "Ama bu firmalar değersiz değil tabii ki. İşte biz ulusal ligde öne çıkamayan kurumların kendi liglerinde ne kadar öne çıktıklarını göstermek için bu araştırmayı yapıyoruz" açıklamasını yaptı.

"FARKINDALIKLARI ARTTIRMALI

YTÜ İstatistik Bölüm Başkanı Prf. Dr. Ali Hakan Büyüklü ise bu çalışmanın altında büyük bir emek olduğunu söyleyerek, "Saha şirketleri var. Bu şirketler çatı yöntemi ile yani telefonla deneklere ulaşmaya çalışıyor. 10 bine yakın deneğe ulaşıldı. Rastgele belirleniyor denekler. 125 bin dakikalık bir telefon konuşması yapıldı" diye konuştu. Sektörlere göre vatandaşların verdiği cevapların çok farklılık gösterdiğini belirten Büyüklü, "Mesela ilaç sektöründe 131 cevaplama varken, belediyelerin cevap sayısı 476. Bu neyi gösteriyor. Kişiler, ilaç markasına odaklanırken bunu hangi firmanın yaptığına odaklanmıyor. Bu kişiler farkındalıklarını artırmalı. Biz bunu görüyoruz. Tanınırlık açısından toplumla bütünleşmeleri gerekiyor. Köşeme çekilip ben üretimimi yapayım nasıl olsa bu ürün satılıyor dememeliler. Biz bunu görüyoruz" dedi.

"BAZEN MARKA BAZEN DE FİRMA TANINIYOR"

UÜ Sosyal Bilimler MYO Müdürü ve Rektör Başdanışmanı Yrd. Doç. Dr. Fikri Pala ise, "Çalışmada Uludağ Üniversitesi'ni göz ardı etmek mümkün değil. Çünkü UÜ Bursa ile özdeşleşmiş bir yapıdır. Dolayısıyla, üniversite olarak Bursamızın bu ankete güvenini ortaya koyabilmek için bir tarafsız göz olarak, Bursa'yı bilen Bursa'yı tanıyan bir markayı öne çıkarmak gibi bir düşüncesi olmayan araştırmanın denetçisi durumundayız. Aynı zamanda Bursa için denetçi durumundayız" dedi. Pala, "Modern dünyada marka, firma ile anılmıyor. Bazen marka tanınıyor, bazen firma. Bazen de tam tersi. UÜ sektörle çok yakından ilgileniyor. Bursa'daki firmaların önemini önce Türkiye'ye sonra dünyaya yaymak gerektiği kanaatindeyim. Bu itibar endeksleri de bunun yolunu açacak" ifadelerini kullandı.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR