Hava Durumu

Bursa turizmine yeni rota!

TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu , yurtdışına çok fazla turist gönderen Uzakdoğu ülkelerinde Bursa için tanıtım atağı başlattıklarını söyledi.

Haber Giriş Tarihi: 01.11.2019 08:29
Haber Güncellenme Tarihi: 01.11.2019 08:29
Kaynak: Haber Merkezi
Bursa turizmine yeni rota!

HABER | Seray SAYGILIOĞLU

Son dönemde Ortadoğu'dan çok fazla turist ağırlayan ve bu pazara doyduğu tespitleri yapılan Bursa için kent dinamikleri Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) işbirliğiyle Uzakdoğu'da tanıtım atağına başladı. Konuyla ilgili Bursa Hakimiyet'e değerlendirmelerde bulunan TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu, "Bursa turizmini özellikle dünya üzerinde uluslararası alanda yeniden öne çıkarmak adına farklı pazarlama modelleri uygulayarak yeni stratejiler belirledik. Bu doğrultuda Uzakdoğu ülkelerinin yurt- dışına çok fazla turist gönderdiklerini tespit ettik. Güney Kore, Japonya, Çin, Malezya, Endonezya Bursa için yeni hedef pazarlar diyebiliriz " dedi.

GÜNEY KORE'DEN BAŞLADI

Saraçoğlu çalışmalara Güney Kore'den başladıklarını belirterek, "Bursa Büyükşehir Belediyesi Turizm Tanıtma Birliği ve BEBKA ile birlikte, Güney Kore'nin en saygın 50 tur operatörüne bir yemek eşliğinde Bursa tanıtımı yaptık. Sonrasında ülkenin en çok takip edilen sosyal medya fenomenlerini getirdik. Bir hafta boyunca Bursa'da ağırladık. Biz de geniş bir heyetle Güney Kore'ye gittik. Burada Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin de sponsor olduğu Dünya Amatör Golf Kupası Turnuvası'na katıldık. Bu spor etkinliğini Bursa'ya nasıl taşırız ona baktık. Ülkenin en büyük tanıtım ajanslarıyla biraraya geldik. Belediye Başkanımız Alinur Aktaş da çalışacağımız ajansla ilgili olarak ülkede görüşmeler yaptı" dedi.

ÇEŞİTLİLİK ÖNEMLİ

Bursa'nın kültür turizmi açısından kentin vadettiklerinin gerisinde bir ağırlamaya sahip olmasıyla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Saraçoğlu, çeşitlilik vurgusu yaptı. Saraçoğlu sağlık, gastronomi ve spor turizminin gelişmesinin önemli olduğunu belirtti. Saraçoğlu iç turizm için yapılan çalışmalarla ilgili de, "Kültür turları için info çalışmaları başlattık. İstanbul acentalarını ve tur operatörlerini çağırıp Bursa'da ağırladık. Önce tanıtım yapmalıyız, sonrasında tur programları oluşmalı. İzmir, Ankara, Antalya, Gazi Antep, Konya, Kayseri için de çalışmalarımız devam edecek. Bu bölgelerden de seyahat acentalarını ağırlayıp Bursa'yı kültür turlarına dahil edeceğiz" dedi.

TURİZM TANITIM PAYI

Turizm Tanıtım Ajansı'nı ve tanıtım için işletmelerden kesilen ücreti de değerlendiren Saraçoğlu, "Turizm Tanıtım Ajansı turizmin tek elden yürütülmesi amacıyla kuruldu. Kurtuluş aşamasında desteklerimizi ifade ettik. Fakat bunun uygulanma ve temsil şeklinde eksiklikler gördük. Yurtdışı tanıtımlarında ilk sırada yer alan TÜRSAB Turizm Tanıtım Ajansı'nda, sadece bir üyeyle temsil ediliyor. Bunu doğru bulmu-yoruz.Tanırım payına gelirsek, otel ciroları üzerinden binde 7,5, seyahat acentalarından da yine ciro üzerinden on binde 7,5 gibi bir pay alınıyor. Vergi gibi adeta. İşletmelere bu kadar maliyet yüklenmesi tabii olumlu değil. City tax uygulaması var dünyada. Bizde de buna benzer bir uygulama yapılsa daha etkin olurdu" dedi.

PARA BIRAKAN TURİST

Harcama potansiyeli yüksek turist gruplarına yönelmek gerektiğini vurgulayan Sarçoğlu, "Harcama potansiyeli yüksek turist turizm ekonomisi için çok daha kıymetli. Biz Türkiye olarak her şey dahil sistemde marka olmuş durumdayız. Bu güzel bir husus. Fakat ekonomiye olumsuz katkıları var. Turist otelden dışarı çıkmadan, Türkiye'yi tanımadan çarşı müze gezmeden çıkıyor. Artık para bırakan spor, gastronomi, sağlık turizmi çeşitlemeleri yapılarak alım gücü yüksek heyetlerin getirilmesi sağlanmalı. Turizmde rekor kırıyoruz ama bu rekor gelirlere yansımıyor" değerlendirmesinde bulundu.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!