Bursa ve Polonya arasında tekstil köprüsü
BURSA Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından,Ticaret Bakanlığı destekleriyle yürütülen Tekstil ve Giysilik Kumaş UR-GE Projeleri kapsamında, Polonya'nın Lodz kentinde yurt dışı pazarlama faaliyeti gerçekleştirildi. 'Lodz Fashion Meetings' ismiyle düzenlenen ikili iş görüşmelerine proje üyesi 39 Bursa firması katılırken, Polonyalı şirketler etkinliğe büyük ilgi gösterdi.
BURSA , 20 Mart 2019 Çarşamba, 10:35
Bursa ve Polonya arasında tekstil köprüsü

BTSO tarafından son olarak tekstil sektöründe Bursa ile Polonya arasındaki ticari ilişkileri atağa geçirecek önemli bir adım atıldı. Türkiye'nin tekstil başkenti Bursa ile Polonya'nın tekstil başkenti olarak anılan Lodz şehirlerinin iş insanlarını aynı masada buluşturan Lodz Fashion Meetings, kentin ünlü yapılarından The Art Factory'de gerçekleştirildi. Etkinlikte çok sayıda verimli iş görüşmesi yapılırken, yeni işbirliklerinin de temelleri atıldı.

"POLONYA PAZARINA GÜVENİYORUZ"

Faaliyete ilişkin değerlendirmelerde bulunan BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Bursalı firmaları UR-GE projeleriyle uluslararası pazarlara taşımayı sürdürdüklerini söyledi. Polonya'nın potansiyeline güvendikleri bir pazar olduğunu ifade eden İsmail Kuş, tekstil sektörünün bölgeye ihracatını artırmasını hedeflediklerini kaydetti. Lodz kentinin Polonya tekstilinin merkezi olduğunu belirten İsmail Kuş, "Bursa'dan 39 firmamızın yer aldığı çok önemli bir ticaret heyeti ile buraya geldik. Firmalarımız, ürünlerine gösterilen ilgiden memnunlar. Oldukça başarılı bir organizasyon gerçekleştiriyoruz." dedi.

"SEKTÖRE KATKI SAĞLAYACAK"

Heyette yer alan BTSO Meclis Üyesi Rıdvan İmamoğlu, düzenlenen etkinliğin Bursa tekstilinin gelişmesine büyük katkı sağlayacağını söyledi. BTSO'nun tekstil sektörüne yönelik çok önemli projeleri hayata geçirdiğini ifade eden İmamoğlu, "Başta Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay olmak üzere emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Lodz, Polonya'nın tekstil ve moda merkezi. İş görüşmelerimiz oldukça verimli geçiyor. Ziyaretçi sayısından da herkes memnun." diye konuştu.

"POLONYA LOKASYON OLARAK ÖNEMLİ BİR PAZAR"

BTSO Meclis Üyesi Yavuz Özdemir, Polonya'nın Orta Avrupa ve Doğu Avrupa'nın merkezinde yer alan büyük bir pazar olduğunu ifade etti. Polonya pazarının potansiyelinden faydalanmayı amaçladıklarını kaydeden Özdemir, "Polonyalılar, Türk ürünlerine büyük rağbet gösteriyor. Bu bizim için bir avantaj. Daha önce bu pazardaki çalışmalarımızın karşılığını almıştık. UR-GE kapsamındaki etkinliğimizin de sektörümüze önemli imkanlar sağlayacağını ümit ediyorum." dedi.

HEDEF 10 MİLYAR DOLAR

Öte yandan BTSO heyeti, yurt dışı pazarlama faaliyetinin ilk gününde Varşova'da düzenlenen İş Forumu'na katıldı. Varşova Ticaret Başmüşaviri Attila Gökhan Kızılarslan, toplantıda yaptığı konuşmada Türkiye ile Polonya arasındaki ticaret hacmini 2023 yılında 10 milyar dolara taşımayı hedeflediklerini söyledi. İki ülke arasındaki ticaret hacminin 2018 yılında 6,5 milyar dolar olarak gerçekleştiğini hatırlatan Kızılarslan, "Hem Türkiye hem de Polonya'nın daha gidecek çok yolu var. İktisadi potansiyeli bulunan ve önü açık iki ülke için 10 milyar dolar hedefi kesinlikle hayal değil. Kısa süre önce Ticaret Bakanımız Sayın Ruhsar Pekcan'ın Polonya'ya gerçekleştirdiği resmi ziyaret de ekonomik ilişkilerimiz açısından yeni bir dönemin kapılarını açtı." dedi. BTSO'nun da Polonya ile ilişkilerin geliştirilmesi noktasında önemli çalışmaları olduğunu kaydeden Kızılarslan, Oda'nın çalışmalarına destek vermeyi sürdüreceklerini de sözlerine ekledi.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR