Dev otoyol projesi mahkemeye gidiyor
Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük ulaşım projelerinden olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi ile ilgili Bursa’nın Karacabey ve Mustafakemalpaşa çiftçileri, arazilerinin bedelsiz toplulaştırmaya alınması dolayısıyla mahkemeye gidiyor.
BURSA , 03 Ocak 2013 Perşembe, 15:15
Dev otoyol projesi mahkemeye gidiyor

17 köy ve 2 mahalledeki arazi sahipleri arazilerin bedellerinin verilmesini isteyerek, hukuki yollara başvurdu.
Türkiye Cumhuriyet tarihinin en büyük yap-işlet-devret projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi bedelsiz toplulaştırma dolayısıyla mahkemeye gidiyor. Orhangazi ve Gemlik’te toplulaştırma yapılmamasına rağmen devletin Mustafakemalpaşa ile Karacabey ilçelerindeki bedelsiz toplulaştırma yapmasına arazi sahipleri tepki gösterdi. 17 köy ve 2 mahalledeki arazi sahipleri, arazilerinin parasının ödenmesini istiyor. Karacabey Ziraat Odası Başkanı Hasan Karahasanoğlu, bedelsiz toplulaştırma için itiraz süresinin bu cuma günü bittiğini söyledi. Karacabey’de 11 köy ve 2 mahalleden otoyolun geçtiğini dile getiren Karahasanoğlu, bedelsiz toplulaştırma yerine, arazilerin gerçek bedellerinin çiftçiye ödenmesini istediklerini vurguladı. Karahasanoğlu, “Çiftçilerin otoyolun geçmesinden rahatsızlığı yok. Orhangazi, Gemlik ve Mudanya’da arazilerde bu uygulanmadı. Biz de toplulaştırma olmaması için adli makamlara müracaat ettik. Biz toplulaştırmaya karşıyız” dedi.

“OTOYOLA DEĞİL, TOPLULAŞTIRMAYA KARŞIYIZ”
Toplulaştırma yapılması için çiftçiler arasında referandum yapılması gerektiğini belirten Karahasanoğlu, “Kanun maddesine göre toplulaştırılacak yerlere referandum yapılması gerekiyor. Bu oylamada toplulaştırma isteyenlerin oranı yüzde 51’i geçmesi lazım. Şu anda arazi sahipleri toplulaştırmaya karşı. Otoyol Karacabey sınırlarından 30 kilometre geçiyor. Hürriyet, Taşpınar, İnkaya, Muratlı, Subaşı, Karakoca, Harmanlı, Yolağzı ve Gönün köylerinin yanı sıra Canbolu ve Sırabedmler mahallerinde toplulaştırma istemiyoruz.Toplulaştırma eskiden yüzde 3 ile yapılıyordu. Ama şimdi yüzde 10’a çıkarıldı. Kimin yerinden geçiliyorsa oranın parası ödensin. Çiftçilerin mağdur olmasını istemiyoruz” diye konuştu.
Çiftçiler ise eskiden toplulaştırma yaparken vatandaşa sorulduğunu belirtirken, bunun artık sorulmadığını söyledi.

“PARAMIZ ÖDENSİN”
Mustafakemalpaşa Ziraat Odası Başkanı Ahmet Özmen, otoyol projesinin Çeltikçi, Koşuboğazı, Durumtay, Adaköy, Taşköprü ve Yumurcaklı köylerinden geçtiğini dile getirdi. Bu yüzden çiftçilerin muhtarlara vekalet vererek Ziraat Odası aracılığıyla mahkemeye başvurduğunu belirten Özmen, “Otoyolun geçtiği arazi kimin arazisi ise, bedelleri ödensin. Ama devlet bedelini ödemek istemiyor. Orhangazi’de çiftçiye parasını ödediler. Burada da ödesinler. Biz olayı adli mahkemeye taşıdık. Durumun düzeltilmesi için elimizden geleni yapacağız” şeklinde konuştu.

OTOYOL PROJESİ
Türkiye Cumhuriyet tarihinin en büyük yap-işlet-devret projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi için oluşturulan konsorsiyumda Nurol - Özaltın - Makyol - Astaldi - Yüksel - Göçay İnşaat firmaları yer alıyor. Bu 6 firmanın oluşturduğu güç birliği ile 20 Eylül 2010’da kurulan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ, projenin tamamından sorumlu. 22 yıl 4 aylığına (yapım+işletme) ihale edilen otoyol projesi, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, 377 kilometre otoyol, 44 kilometre bağlantı yolu ve finansman maliyetleri ile birlikte yaklaşık 9,5 milyar dolarlık bütçesi ile dev büyüklükte bir inşaat projesi. Yapım süresinin ise 7 yılda tamamlanması hedefleniyor. Türkiye ekonomisinin bel kemiğini oluşturan Marmara ve Ege Bölgelerini birbirine bağlayacak olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu, bölgeler arasındaki mevcut devlet yoluna göre güzergahı yaklaşık 140 kilometre civarında kısaltacak ve 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR