Son araştırmaya göre ünlüler ya da markalar gibi popüler hesaplardan paylaşılan fotoğraflara yapılan yorum ve beğenilerin sayısı 2015-2016 Mart ayları arasında yüzde 27 oranında azaldı.
Haber Giriş Tarihi: 21.06.2016 02:00
Haber Güncellenme Tarihi: 21.06.2016 02:00
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahakimiyet.com.tr
Son günlerde, insanların Instagram’a olan ilgisi kayboluyor gibi görünüyor. Sosyal medya analiz şirketi Quintly’den alınan yeni verilere göre, ünlüler ya da markalar gibi popüler hesaplardan paylaşılan fotoğraflara yapılan yorum ve beğenilerin sayısı 2015-2016 Mart ayları arasında yüzde 27 oranında azaldı. Bu zaman diliminde, videolara olan ilgi de yüzde 39 oranında düşüş gösterdi.
Quintly’ye göre etkileşimdeki azalma, Instagram’ın sürekli artan kullanıcı tabanının doğal bir sonucu; yani daha fazla gönderi daha fazla takip edilmesi ve beğenilmesi gereken gönderi anlamına geliyor. Aynı araştırmada şirket, Instagram kullanıcılarının günde ortalama bir gönderiden biraz fazla paylaştıklarını fark etti. (Buna karşılık, Facebook kullanıcılarının günde ortalama iki gönderi paylaştığı belirtiliyor.) Bunlara ek olarak şirket, daha popüler olan hesapların etkileşimlerinde daha ani bir düşüş yaşandığı ifade edildi.
Bir başka deyişle, etkileşimlerin azalmasının sebebi Instagram kullanıcılarının sıkıcı olmaları değil. Aksine, Quintly’ye göre zaman tünellerimiz hiç olmadığı kadar dolu. Eylül’den itibaren Instagram aylık 400 milyon aktif kullanıcısı olduğunu açıkladı. Bu istatistiği göz önünde bulundurduğumuzda geçtiğimiz seneye göre 100 milyon kişilik bir artış olduğunu görüyoruz.
Quintly’nin sözcüsü Julian Gottke, “Aslında bu durum gayet normal. Instagram eskidikçe etkileşimler de azalacak. Pazarlamacıların hedeflerinin bir önceki yılınkiyle aynı olamayacağını bilmeleri çok önemlidir. Aksi takdirde gerçekçi olamazlar, başarıyı aynı şekilde elde etmek mümkün değildir” dedi. Instagram’ın son dönemde gönderi akışında yaptığı değişikliklerin sebebi de benzer bir bakış açısı olabilir.
Bu araştırma için Quintly, kendi müşterilerine ait olan 13 bin Instagram hesabını inceledi. Bu hesaplar arasında profesyonel atletlerin, politikacıların, ünlülerin, kurumsal markaların ve daha birçok tabakadan insanın hesapları var.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Instagram'a ilgi azalıyor
Son araştırmaya göre ünlüler ya da markalar gibi popüler hesaplardan paylaşılan fotoğraflara yapılan yorum ve beğenilerin sayısı 2015-2016 Mart ayları arasında yüzde 27 oranında azaldı.
Quintly’ye göre etkileşimdeki azalma, Instagram’ın sürekli artan kullanıcı tabanının doğal bir sonucu; yani daha fazla gönderi daha fazla takip edilmesi ve beğenilmesi gereken gönderi anlamına geliyor. Aynı araştırmada şirket, Instagram kullanıcılarının günde ortalama bir gönderiden biraz fazla paylaştıklarını fark etti. (Buna karşılık, Facebook kullanıcılarının günde ortalama iki gönderi paylaştığı belirtiliyor.) Bunlara ek olarak şirket, daha popüler olan hesapların etkileşimlerinde daha ani bir düşüş yaşandığı ifade edildi.
Bir başka deyişle, etkileşimlerin azalmasının sebebi Instagram kullanıcılarının sıkıcı olmaları değil. Aksine, Quintly’ye göre zaman tünellerimiz hiç olmadığı kadar dolu. Eylül’den itibaren Instagram aylık 400 milyon aktif kullanıcısı olduğunu açıkladı. Bu istatistiği göz önünde bulundurduğumuzda geçtiğimiz seneye göre 100 milyon kişilik bir artış olduğunu görüyoruz.
Quintly’nin sözcüsü Julian Gottke, “Aslında bu durum gayet normal. Instagram eskidikçe etkileşimler de azalacak. Pazarlamacıların hedeflerinin bir önceki yılınkiyle aynı olamayacağını bilmeleri çok önemlidir. Aksi takdirde gerçekçi olamazlar, başarıyı aynı şekilde elde etmek mümkün değildir” dedi. Instagram’ın son dönemde gönderi akışında yaptığı değişikliklerin sebebi de benzer bir bakış açısı olabilir.
Bu araştırma için Quintly, kendi müşterilerine ait olan 13 bin Instagram hesabını inceledi. Bu hesaplar arasında profesyonel atletlerin, politikacıların, ünlülerin, kurumsal markaların ve daha birçok tabakadan insanın hesapları var.
GÜNÜN EN ÇOK OKUNAN HABERLERİ
BAKMADAN GEÇME...
POPÜLER VİDEOLAR