Lüks çikolata markası marketlere giriyor
Dünyanın en eski çikolata markalarından biri olan Godiva’da, bağımsız mağazalarla lüks konseptinde izlenen satış stratejisi değişiyor.
EKONOMİ , 21 Haziran 2016 Salı, 06:24
Lüks çikolata markası marketlere giriyor
Pladis Bölge CEO’su Mehmet Tütüncü, “Ülker ve McVitie’s kendi kategorilerinde lider iki marka. Godiva’nın marka lisans anlaşmasıyla üreteceğimiz ürünler de önümüzdeki dönemde market raflarında yerini alacak. Böylece, her lokasyonda, herkes için ve her fiyat aralığında ürünü tüketicimizle buluşturmuş olacağız” dedi.

İki dünya devi Godiva ve United Biscuits’i bünyesine katan Yıldız Holding’te (ÜlkerGrubu) değişim rüzgarları esmeye devam ediyor. 5.2 milyar dolar ciroya sahip “Pladis” adında İngiltere merkezli bir şirket kuran ve atıştırmalık marklarını bu yapı altında toparlayan Yıldız Holding önümüzdeki günlerde bir önemli hamleye daha imza atacak. Dünyanın en eski çikolata markalarından Godiva’da bağımsız mağazalarla lüks konseptiyle satış stratejisi izleniyordu. Yıldız Holding önümüzdeki günlerde marka lisanslama anlaşmalarıyla birlikte Godiva ürünlerini market raflarına çıkararak daha geniş bir kitlenin ulaşabileceği sahaya sürecek. 

GENİŞ KİTLELERE ULAŞACAK

pladis’in üç önemli bölgesinden biri olan Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya (TR, MENA & CA) CEO’su Mehmet Tütüncü, “Pladis yapılanması ile ürün portföyünü tamamladık. Üç markamız da birbirini çok iyi tamamlıyor. Ülker ve McVitie’s kendikategorilerinde lider iki marka. Godiva’nın marka lisans anlaşmasıyla üreteceğimiz ürünler de önümüzdeki dönemde market raflarında yerini alacak. Böylece, her lokasyonda, herkes için ve her fiyat aralığında ürünü tüketicimizle buluşturmuş olacağız. Ülker, McVitie’s ve Godiva el ele vererek Pladis’i lider yapacak” dedi. Godiva’nın pladis içindeki yapılanmasının Ülker ve McVitie’s’ten farklı olduğunu anlatan Tütüncü, “Godiva’nın mağazacılık ve perakende kısmı Pladis yapılanması içinde yer almıyor. Çünkü bu işin dinamikleri çok farklı. Pladis, Godiva’nın marka lisans anlaşması ile ürettiği farklı formatlardaki premium ürünleri pazarda tüketicisine daha yaygın olarak ulaştıracak. Önümüzdeki dönemde tüketici talebinin oluşacağını düşündüğümüz noktalarda Godiva markalı ürünleri müşterilerimizin beğenisine sunacağız” şeklinde konuştu. 

3 BÜYÜK TECRÜBE

Pladis’in toplam üç asra yayılan bir üretim deneyimine işaret eden Tütüncü, şöyle devam etti: “Markalarımıza baktığımızda United Biscuits 186, Godiva 90 yaşında. Ülker ise bu yıl 72’nci yaşını kutlayacak. Bu üç büyük tecrübeyi Pladis çatısı altında bir araya getirdik. Pladis’in cirosu 5.2 milyar dolar. Pladis’in hedefi çift haneli büyümeyi sürdürmek. Biz de bölge olarak üzerimize düşeni yapacağız. Gelecek üç yıl içinde Pladis büyümesinin üçte birini bölgemizden sağlayacağız.”Ülker, Türk Milli Takımı’nın sponsorları arasında yer alıyor. Pladis’in davetlisi olarak gitiğimiz Fransa’da İspanya milli maçı sonrasında bir basın toplantısı düzenleyen Tütüncü “Bugün Fransa’dayız. Burası bir Avrupa ülkesi ama bizim için 2 ayrı fabrikada üretim yapılan Pladis coğrafyasının bir parçası. Pladis’in kurulmasından bu yana bu dünya üzerinde nereye gitsek orada kendimizi evimizde hissediyoruz” diye konuştu.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR