Playboy çıplaklığı geri getiriyor
ABD'deki Playboy dergisi geçen yıl aldığı karardan vazgeçerek çıplaklığı geri getireceğini duyurdu.
DÜNYA , 14 Şubat 2017 Salı, 12:29
Playboy çıplaklığı geri getiriyor

Playboy dergisinin yeni yaratıcı yönetmeni Cooper Hefner çıplaklıktan vazgeçmenin "bütünüyle bir hata" olduğunu söyledi.

Twitter hesabından açıklama yapan Hefner "Bugün kimliğimizi geri alıyoruz ve kim olduğumuzu ortaya koyuyoruz" dedi.

Dergi Mart-Nisan sayısında kapağına #NakedIsNormal (Çıplak normaldir) etiketini de taşıdı.

Bazı sosyal medya kullanıcıları bu dönüşü "iyi bir karar" olarak nitelerken kimileriyse kararla ilgili "Dergiler iyi satmıyor. Ücretsiz pornonun erişiminin çok kolay olması kötü oldu" şeklinde yorumlar getirdi.

Playboy dergisinin sahibi Hugh Hefner'in 25 yaşındaki oğlu Cooper Hefner "Derginin çıplaklığı betimleme tarzının eskimiş olduğunu ilk ben kabul ederim. Çıplaklık hiç bir zaman sorun olmadı çünkü çıplaklık sorun değildir" dedi.

Mississippi Üniversitesi'nden gazetecilik profesörü Samir Hüsni, Playboy'un çıplaklık yasağının yeni okurları kendine çekmektense yabancılaştırdığını söyledi. Hüsni "Playboy ve çıplaklığın olmaması bir tezat" dedi.

Hüsni derginin dijital çağda çıplaklığın sıradan olduğu bir dönemde genç kesimlere hitap etmek için bir yol bulması gerektiği kanısında.

Dergi bir sonraki sayısında Playboy Felsefesi ve Parti Şakaları gibi eski bölümlerine de yer verecek.

"ERKEKLER İÇİN EĞLENCE" İFADESİ KALKIYOR

Derginin gelecek sayısında ABD'de kamuya açık yerlerde bebek emzirme ve kadınların üstsüz dolaşmasını engelleyen yasaların değişmesi için aktivistlik yapan oyuncu Scarlett Byrne'i

Playboy kapağındaki "Erkekler için eğlence" ifadesini de çıkaracak.

Hefner "Playboy her zaman erkeklerin ilgi alanlarına odaklanacak ancak cinsiyetlerin rolleri toplumda değişmeyi sürdürdükçe biz de değişeceğiz" dedi.

1953'te kurulan Playboy, 2016'da internetin, çıplaklığı modası geçmiş bir kavram haline getirdiği için çıplak fotoğrafları kullanmaktan vazgeçmişti.

Playboy'un 1970'li yıllarda 5.6 milyonluk tirajı geçen yıl 700 binin altına inmişti.

Buna karşın dergi papyonlu tavşan başı logosunun kozmetik ürünlerde, içkilerde ve mücevher sektöründe satışından kâr ediyor.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR