Ülker'e 1 Nisan cezası
Reklam Kurulunca, toplumda endişe ve tedirginliğe neden olduğu belirtilen Ülker 1 Nisan şakası temalı reklam kampanyası dolayısıyla TBWA ve Plasenta Reklam'a yaklaşık 302 bin para cezası verildi.
EKONOMİ , 20 Eylül 2017 Çarşamba, 12:03
Ülker'e 1 Nisan cezası

Reklam Kurulunca, toplumda endişe ve tedirginliğe neden olduğu belirtilen "Ülker 1 Nisan Şakası" temalı reklam kampanyası dolayısıyla TBWA ve Plasenta Reklam Hizmetlerine toplam 301 bin 766 lira idari para ve durdurma cezası verilmesi kararlaştırıldı. Reklam Kurulu kararlarından derlenen bilgiye göre, "Ülker 1 Nisan Şakası" temasıyla ulusal televizyon kanalları ve sosyal medyada yayımlanan reklamların toplumda endişe ve tedirginlik yarattığı, sansasyonel nitelik taşıdığı belirlendi.

OLAĞAN ŞAKALAR İÇERMİYOR

Reklam Kurulunda konuyla ilgili yapılan görüşme ve değerlendirmelerde, "www.twitter.com/Ulker, www.facebook.com/Ulker ve www.instagram.com/Ulker adresli sosyal medya hesaplarında ve çeşitli televizyon kanallarında yayımlanan reklamlardaki şakaların 1 Nisan'da yapılabilecek olağan şakalardan olmadığı" belirtildi.

ŞİDDETE ÖZENDİRİCİ İÇERİK BULUNDURUYOR

Türkiye'nin içinde bulunduğu koşullar dikkate alındığında, ifade ve görüntülerin toplumsal hassasiyetlere dokunarak toplumda endişe ve tedirginliğe yol açtığı vurgulanarak, "Anılan reklamlarda kardeşlerin birbirlerine yapabilecekleri 1 Nisan şakaları arasında 'evini folyoyla kaplama' gibi sıra dışı ve 'kale direğine bağlama' gibi şiddete özendirici şakalara yer verilerek, çocukların olumlu sosyal davranışlarını bozmaya ve taklit edebilecekleri şiddet unsurlarına yönelik ifade ve görüntülerin yer aldığı, kullanılan ses ve görüntü efektlerinin, son derece ürkütücü ve özelikle çocukların psikolojisini olumsuz yönde etkileyebilecek nitelikte olduğu belirlenmiştir." değerlendirmesinde bulunuldu.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR