Hava Durumu

Uludağ'da sömestr yoğunluğu başladı!

Türkiye'nin önemli kış turizm merkezlerinden Uludağ'da, sömestr tatili yoğunluğu başladı.

Haber Giriş Tarihi: 20.01.2018 13:59
Haber Güncellenme Tarihi: 20.01.2018 13:59
Kaynak: Haber Merkezi
Uludağ'da sömestr yoğunluğu başladı!

Bursa Meteoroloji Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, "oteller bölgesi"nde kar kalınlığı 132 santimetre olarak ölçüldü.

Hava sıcaklığının en düşük sıfırın altında 6, en yüksek sıfırın altında 1 derece olduğu Uludağ'da, kar yağışının yarın etkili olması bekleniyor.

Bu arada yerli ve yabancı tatilcilerin yanı sıra sömestir tatilinin de etkisiyle Uludağ'a akın eden öğrenciler, konaklama tesislerini doldurdu. Hafta sonu tatilini fırsat bilen günübirlikçilerin de etkisiyle pistlerde yoğunluk yaşanıyor.

Tatilciler, pistlerde kayak, kızak ve snowboard yaparak ya da kar motoru gezintileriyle karın tadını çıkarıyor.

"KALMAK İSTİYORDUK, YER BULAMADIK"

Elazığ'dan gelen Taha Ölmezoğlu, sömestr tatilini Uludağ'da geçirmek için geldiğini söyledi.

Uludağ'a sabah geldiğini aktaran Ölmezoğlu, "İlk defa Uludağ'a geliyorum. Gerçekten anlatılan kadar var. Özellikle ilk defa binenler için teleferik çok güzel ve heyecanlıydı. Kayak pistleri, oteller güzel. Herkese tavsiye ederim." dedi.

İstanbul'dan gelen Berke Başkın da Uludağ'ı çok güzel bulduğunu ifade etti.

En son 7-8 yıl önce geldiğini söyleyen Başkın, şunları dile getirdi:

"Uludağ'ın üst taraflarına çıktık. Orada eşsiz muhteşem bir manzara vardı. Avrupa diyoruz, çok güzel yerler, gidilmesi gerekiyor diyoruz ama Türkiye'nin yeri ayrı. Bizim memleketimizde her şey mevcut, bunu kavradım. Gelmemiş insanlara kesinlikle tavsiyede bulunuyorum. Tabii kayak ile ilgilenmiyorlarsa sıkıntı yaşayabilirler. Ücretler de pahalı. Kalacak yer bulamadık. Bu nedenle günübirlik yaptık. Tesisler arttırılabilir."

"KAYAK İÇİN GELDİK"

İzmir'de öğrenci olan ve tatil için Uludağ'ı tercih eden Okan Aydın da "2014 yılından beri Uludağ'a geliyorum. Kayak için geldik. Kayak, gerçekten zevkli bir spor. Bunun yanında her yıl artan bir fiyat skalası var. Bu, günübirlik gelenleri ve bizi etkiliyor." diye konuştu.

Erzurum'dan gelen Serdar Gözaydın da "Erzurum'daki kayak merkezi de güzel, Uludağ da güzel, her ikisi de kayak memleketi. Bu defa Uludağ'a gelmek istedik. 3 günlük güzel bir sömestir tatili düşünüyoruz." dedi.

Uludağ'da kızak işletmecisi Nusret Santur ise yaklaşık 6 yıldır kızak kiraladıklarını belirtti.

Santur, "Orman Milli Parklar Müdürlüğünden gelen görevliler, pistleri denetlediler. Kaymaya müsait, bir sorun görülmedi. İnşallah yoğunluk bundan sonra olacak. Sömestr tatili başladı. Bugünden itibaren yoğunluk da artacaktır." ifadelerini kullandı.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!