Erdal ABİ

Erdal ABİ

erdalozdur@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Bursa dikey büyüyor uzun yıllar rahat yok
03 Şubat 2017 Cuma, 04:51

"Demirtaş Organize Sanayi'deki işim gereği çoğunlukla servis araçlarıyla Nilüfer Beşevler'e ulaşmaya çalışıyorum.
Yıllar içinde; 1.Yalova Yolu'nun 3 şeride yükseltilmesi ve asfaltlama çalışmaları, 2.Mihraplı Kavşağı'nın açılması 3.Buttim Kavşağı'nın köprülü kavşak olarak düzenlenmesi, 4.Mudanya Kavşağı'nın yeniden ve 3 şeritli olarak yapımı gibi önemli çalışmalarla uzun aylar trafikte ulaşım süreleri çok uzadı. Şimdi de tramvay çalışması başladı ve trafikte kaybettiğimiz süreler gene uzadı, Yalova Cad.'nde yaya geçitlerinin kaldırılmasıyla konulan trafik yaya ışıkları da dahil olmak üzere, kapatılan kavşaklar vb. sebeplerle trafikteki sıkışıklık arttı. Birkaç akşamdır Özdilek lambalarından geriye doğru trafik aşırı sıkışıyor ve yakın çevre yoluna girmek çok zor oluyor. İlgili yıllarda uzak çevre yolunun yapılması, alternatif yollar oluşturulması gibi sayısız proje de devreye alındı ama bir türlü trafikte geçirilen süre azaltılamadı.

Bence şehirler sürekli dikey büyümeye devam ettiği ve trafikteki araç sayısı da arttığı için uzun yıllar rahatlama göremeyeceğiz endişesindeyim. Şehir içinde haklı nedenlerden dolay deprem riski nedeniyle bina yenilemeleri yapılıyor ve yoğunluk artıyor. Şehir merkezine TOKi yapıldı, yoğunluk arttı. Yakın çevre yolu batı yönünde uzamadı ama Nilüfer, Beşevler, İhsaniye, Ataevler, Özlüce gibi nice semtler kuruldu.
Oysa yakın çevre yolu da batıya doğru kesintisiz uzamalı ve her bir semte giriş kesintisiz olmalıydı. Örneğin Beşevler'e dönüş Fomara'da olduğu gibi bir köprü ile kesintisiz yapılabilmeliydi. Şimdi bazı genişletme çalışmaları var ve oradaki yaya geçidi kesintisiz bir şeridin açılmasına izin vermiyor. Muhtemelen kaldırılıp yerine yeni bir üstgeçit yapılacak. Yeni semtler, yeni içme suyu ve atık su gideri de demek. Hafriyat ve beton kamyonları şehir içinde eksilmiyor.

Özetle, şehirlerin kesintisiz olarak dışarı doğru büyümeleri işin içinden çıkılmaz hale geldi kanısındayım. Güçlü bir şehir merkezi ama çevresinde aralarında ormanlık alanların bulunduğu ve otoban tarzı bir ana yoldan ulaşıldığı küçük şehirciklerin olduğu bir yapılanma muhtemelen yüksek altyapı maliyetleri nedeniyle hayata geçirilemiyor.
Mevcut büyüme, merkezden dışarı doğru altyapı yatırımları gerektirdiği için çalışmalar hiç bitmiyor, yaşam kalitemiz ve huzurumuz olumsuz etkileniyor.
Yetkililerden ricam; sabahları yakın çevre yoluna Acemler'den giriş yapabilmek Kükürtlü'den gelen araçların İzmir yoluna dönüşlerinde bağlantı yolunun önünü kapadıkları için çok zor oluyor ve İzmir yolu geriye doğru Ataevler'e kadar şişiyor. Yakın çevre yoluna 2 şerit olarak kesintisiz giriş yapacak şekilde orada bir düzenlemeye ihtiyaç var. Başlangıçta bu atlanmış olacak ki ancak tek şerit ve kesintili olarak yakın çevre yoluna giriş yapılabiliyor. Şimdi oradaki polis lojmanları yıkıldı ve düzenleme yapılacak. Bu konu dikkate alınırsa seviniriz. Allah yöneticilerimize kolaylık versin. Saygılarımla." A. Kerem ARYÜREK

Alo, burası Nilüfer

ÜNİVERSİTE İZİN VERMİYOR: "'Uludağ Üniversitesi'nde park et-devam et' başlıklı okur yazısı üzerine ilgili müdürlüğümüzce inceleme yapılmıştır.
Nilüfer Bld. olarak bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması için uyguladığımız projelerle Türkiye'ye örnek bir kurumuz. 2016 yılı sonu itibari ile bisiklet yolu uzunluğumuz toplam 142 bin 426 metreye ulaştı. Stratejik planımızda yer verdiğimiz "Akıllı Kiralık Bisiklet" (NİLESPİT) projesi de 2016 yılında başlamış olup 18 istasyon imalatı sürüyor.
Proje toplu taşımaya (Bursaray istasyon noktalarına) entegre olacak şekilde planlanmış olup Nilüfer'in Güney mahallelerinde şu an toplamda 21 noktada yaygınlaştırılmaya çalışılıyor. Planladığımız 2. etabın istasyon noktaları ise Görükle Bölgesi'ni de kapsıyor.

Bu etabın en önemli ve en verimli olacağını düşündüğümüz bölgesi üniversite içerisinde olacaktı. Bu amaçla kurum olarak UÜ Rektörlüğü'yle 2015 yılından bu yana yazışıyoruz. UÜ kampüsü içinde istasyon kurulumlarının toplu taşımanın (raylı sistemin) ve öğrenci yoğunluğunun olduğu bölgelere sağlanması projenin doğaya, kent trafiğine ve ekonomiye katkısını arttıracaktı. Ancak bu konuda projemizin tüm çevresel ve toplumsal faydalarına rağmen rektörlük makamından çözüme ortak bir yanıt alamadığımız gibi kampüs alanı içinde bld.mize ait kadastro yollarımız üzerinde dahi bisiklet istasyonlarının imalatına da izin verilmedi.
Ulaşım politikamız gereği önümüzdeki yatırım planlarımız arasında bisiklet yollarının kentin tamamına yayılımının sürdürülmesi, toplu taşımaya endeksli bir bisiklet yol ağı oluşturulması hedefleniyor.
***
KONU, AYKOME'DE:- "Köşenizde yayınlanan 'Bu uyarılara kulak verilmeli' başlıklı yazı üzerine gereken inceleme yapılmıştır. Cumhuriyet Mah.'ndeki sorun alt yapı kurumlarının çalışması sonucu oluşmuştur.
Konu Büyükşehir Bld. AYKOME Md.'ne iletilmiştir. Konunun takipçisi olacağımızı belirtir, duyarlı vatandaşlrımıza teşekkür ederiz."
Nilüfer Bld. Basın Bürosu