Erdal ABİ

Erdal ABİ

erdalozdur@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
FSM Bulvarı için öneriler (2)
20 Aralık 2016 Salı, 02:20
Köşemize gönderilen Fatih Sultan Mehmet Bulvarı ile ilgili görüş ve önerilerin sunulduğu konuya bugün devam diyoruz.
***
DÜNDEN DEVAM):-  1.Araçlar 135 derece açıyla park ederken giriş-çıkışlarında 2 şeride düşen trafik tek şeride düşecektir.
 2.Kendisine park yeri arayan en sol şeritteki araçlar da araç giriş-çıkışında bekleme yapar ve yer gözlemlerken trafiğin sıkça durma riski vardır.
 3.Bunun yerine bazı bölgelerde mevcut durumdaki gibi yatay parklamaya devam edilmesi ve buralara maksimum 30 dakikalık beklemelere izin verilmesi (al-çık şeklinde alışveriş yapacaklar için) gerektiğini düşünüyorum
4.Uzun süreli beklemeler ve çevre sakinleri için cadde altında ve cadde çevresinde yine yer altında olacak şekilde müsait noktalara Burmak’ın uygun fiyatlı ve uzun yıllar geri dönüşlü olacak şekilde otoparklar yapması ve araçların buralara yönlendirilmesinin önemli olduğunu düşünüyorum  (Nilüfer çevresinde bu tip yer altı otoparkları birkaç nokta dışında hemen hemen hiç olmadığı için uzun yılların ihtiyacını karşılayacak güzel bir yatırım yapılmış olacaktır)



5.Bu otoparka giriş ve çıkışlar trafik akışı yönünde ve en sağ şeride yakın bir noktadan kolaylıkla yapılabilmeli. (Gerekirse şerit iptali olmadan kısa süreli park noktaları ilgili kısımda iptal edilerek de yapılabilir düşüncesindeyim)
6.Mevcut görkemli çınar ağaçları Şanzelize Caddesi’ni (Champs-Elysees) andırmaktadır. Yeşillendirmeye, yeşil alanların ve parkların oluşturulması ve  korunmasına büyük önem veren Büyükşehir Bld.’nin bu çınarları % 100 oranında koruyacağına inancımız tamdır.
7. Bazı noktalarda yürüyüş yapanların dinlenebileceği ağaç altı gölgeliklerinde soluklanabilecekleri estetik ve ergonomik bankların olması da gereklidir.
Ayrıca, proje hayata geçinceye dek mevcut trafik sıkışıklığını iyileştirmek için bir süre önce caddeye konulan trafik ışıkları da dahil olmak üzere bu ışıklardan 50 m. önce ve sonrasında araç parkına izin verilmemeli. Lambalarda trafik 2 şeride düşüyor ve özellikle kavşak dönüşü yapılan noktalarda en sol şerit de tıkandığı için bir yeşil ışık sırasında trafik ışığından geçiş yapan araç sayısı minimum oluyor. 
Bu çok basit uyarı dikkate alınırsa caddede sıkça tıkanan trafik akışında  iyileştirmeler sağlanacaktır. Saygıyla.”
Serkan ÖZGİRAY/ Endüstri Yüksek Mühendisi

Alo, burası Büyükşehir 

“12/12/2016’da yayınlanan “Tramvay mı çalışacak metro mu?”  başlıklı okur yazısı incelenmiştir.
 Dünyada 30’un üstünde başkentin ulaşım planlaması ve master planını yapan Dr. Banner firması Terminal hattında tramvayı önermiş ve ayrıca maliyet nedeniyle metro yerine tramvay hattı yapılmıştır. 
 Kent Meydanı - Terminal arasında 2’li diziler halinde Bursa’da üretilen İpek Böceği araçları hizmet verecektir. Ancak bu işletim Altıparmak Cad.’nde hizmet veren (T1 hattı) gibi tek dizi cadde tramvayı şeklinde olmayacak; Kestel-Üniversite/Emek BursaRay hattına benzer karayolu trafiğinden ayrım duvarları ile ayrık bir işletim olacaktır. 
Böylece işletim hızı artacak ve fizibilite etütlerindeki yolculuk talepleri karşılanacaktır. 
Yaya geçişleri ve istasyonlara ulaşım için de güzergahta 10 üstgeçit yapılacaktır. Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Bld.Basın Halkla İlşk. Şb. Md.

TEŞEKKÜR PANOSU
“İtiraf ediyorum”

“Geçen hafta köşenizde yer verdiğiniz Beşyol-Yeşilova bağlantısındaki hendek Osmangazi Bld.’nce çok kaliteli ve dümdüz bir asfaltla kapatıldı. Gerçekten başta siz olmak üzere emeği geçen herkese çok teşekkürler. Bu kalitede bir iş beklemediğimi itiraf ediyorum. 
Osmangazi Bld. çalışanları inanın cam yüzey gibi dümdüz bir yama yaparak çok kaliteli bir iş ortaya çıkarmış. Tekrar teşekkürler. Saygılar.”
Metin ÖZTÜRK

UEDAŞ’tan açıklama



“15.12. 2016 köşenizdeki şirketimizle ilgili ‘Abone olma çilesi’ başlıklı okur yakınması hakkında kamuoyunu bilgilendirmek isteriz. Yazıda belirtilen merkez, şirketimizin CLK Uludağ Elektrik Merkez Müşteri İşlem Merkezi’dir.
Sektörde Çağrı Merkezi uygulaması ve online işlemlerini ilk başlatan kuruluş olarak başta 444 6 646 numaralı tlf.’la çağrı merkezimiz üzerinden ve www.clkuludag.com.tr web adresimizin içerisinde yer alan online işlem merkezimiz ile abonelik başta olmak üzere, fatura tahsili, borç sorgulama, indirimli elektrik başvurusu, avantajlı tarifeler, bilgi güncelleme, güvence bedeli iadesi vb. pek çok konuyu çağın gerektirdiği gibi konforlu bir şekilde, hiçbir yere gitmeden ve sıra beklemeden gerçekleştirmek mümkündür. Halihazırda bahsetmiş olduğumuz bu iletişim kanalları üzerinden aylık yaklaşık bin abonelik işlemi gerçekleştirerek müşterilerimize hizmet vermekteyiz.
Ayrıca; şehrin çeşitli noktalarında yine Müşteri İşlem Merkezlerimizle  müşterilerimize aynı hizmetler verilmektedir. Online İşlem Merkezimizi, gerek web sitemiz ve gerekse sosyal medya hesaplarımızdan birçok kanal ile duyuruyoruz.
Konuyu köşenizden duyurma fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederiz.”
CLK Uludağ Elektrik