Erdal ABİ

Erdal ABİ

erdalozdur@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Havuz değil, site bahçesi
04 Temmuz 2017 Salı, 08:09

Kısa bir tatil sonrası tekrar beraberiz sevgili okurlarım.
Tatil dönemi içinde gönderdiğiniz çeşitli sorunlara ait ileti ve fotoğrafları ilgili makamlara ulaştırmaya devam.
Örneğin bu kavurucu yaz sıcaklarında çok yakın geçmişe ait yakınmalarla 'satır başı' diyoruz. Ve bu yaz dönemi içinde dileğimiz, önümüzdeki yağışlı mevsime girilmeden BUSKİ tarafından sorunun çözümlenmesi.



Okurum şunları yazıyor:
"Burası balıklı göl değil. Bursa'nın Demirci Mahallesi, Esengül Sokak.
Aşırı yağışlardan sonra evden dışarı çıkamadık. Bu meseleye ait artık ciddi adımlar atılmasını rica ediyoruz.

Ve aynı konuda bir diğer sorun daha. Burası da Mudanya Orta İstasyon Caddesi Hacıbaba Camisi'nin altındaki sokak girişi. Her yağmur yağdığında bu durumla iç içeyiz.. Küçük çocuklar bu pis suların içinde oynuyor. Mikrop kapabilirler.
Şikayetimizi anlattığımız Mudanya Belediyesi 'bu iş bizim işimiz değil' diyor. Peki acaba kimin işi.."

-Kulaklıklı BOİ şoförü

"20.06.2017 günü saat 17.35 civarı Şehreküstü İstasyonu'nda metrodan inip 16 NVE 33 plakalı 35/C hatlı otobüse en sondan ikinci yolcu olarak bindiğimde dikkatimi çeken şey şoförün her iki kulağında kulaklık takılı vaziyette kahkahalarla birileriyle telefon konuşması yapıyor olmasıydı.
Otobüse benden sonra binen yolcu nedeniyle ön kapının orada sıkışık vaziyette kaldık. Çakırhamam durağına geldiğimizde şoför ön kapıyı aniden açınca diğer yolcularla fena şekilde şıkıştık. Şoföre tepki gösterdim.
'Acele etmeyip yolcuların arkaya yürümesini biraz bekleyip kapıyı öyle açsaydınız keşke' dedim.
Şoför bana 'durağa geldiğimde kapıyı açmam lazım' deyince 'yol boyunca sürekli telefonla konuşup kahkaha atıyordunuz. İki kulağınızda kulaklık takılı hiçbir şeyin farkında değilsiniz' deyince bana sol elindeki tespihini sallayarak onun telefon ile konuşmasının beni ilgilendirmediğini durağa gelince kapıyı açmak zorunda olduğunu belirtti. Ben de kendisine elbette kapıyı açacaksınız sadece biraz bekleseydiniz yolcular arkaya yürüyüp ön kapı boşalınca açması gerektiğini ve tekrar şoförlerin hele hele toplu taşıma şoförlerinin yolda telefonla konuşmalarının suç olduğunu belirttim.
Şoför bana 'rahatsız oluyorsanız otobüse binmeyeceksiniz' diye haddini aşan bir sözle birlikte telefon ile konuşmasının kimseyi ilgilendirmeyeceğini söyledi.
Akabinde saat 17.41'de otobüsün içindeyken 155 Polis hattını arayıp şikayetimi ilettim.
Daha sonra da saat 17.44'te ALO: 0850 850 99 16 BURULAŞ hattına şikayet oluşturdum.
Şoförlük zor bir meslek ama kuralları çiğneyip haddini aşmak ayrı bir durum. Burulaş'ın konu ile ilgili gerekli hassasiyeti göstermesi dileğiyle. Saygılar." Coşkun G.

-Değirmenönü seyyarları

"Yıldırım Değirmenönü Mahallesi sakinleri olarak megafonlu anonslarla hurda toplayanlarla, sütçü ve çeşitli seyyar satıcılardan bıktık usandık.
Gürültü kirliliği yapan bu kişileri nereye şikayet ettiysek hiç bir çözüm olmadı. Lütfen bu şikayetimizi dile getirirseniz seviniriz.
Hafta sonları da dahil her gün bu kişilerin megafonla avaz avaz bağırıp bizleri rahatsız etmelerini istemiyoruz.
Gece çalışıp gündüz uyuması gereken ya da evinde istirahat etmesi gereken insanlar için çok rahatsız edici bir sorun. Konuyu dile getirip bize yardımcı olursanız seviniriz.
Saygılar."

-BUSKİ'nin dikkatine

"Yıldırım, Ertuğrulgazi Mahallesi'nde oturuyorum. Genelde çeşmemizin musluğundan su içeriz..
Dün sularımız kesildi illa ki bir nedeni vardır, günümüzde keyfe keder su kesintisi ya da su rezervi problemi yok bildiğim kadarıyla.
Suların gelmesi 1 saati buldu ama asıl problem ondan sonra başladı. Her su kesintisinden sonra çeşmeden saatlerce çamurlu su gelmesi olayını anlayabilmiş değilim. Üstelik bu durumu anlamadan suyun bulanık olduğunun gözle görülmediği durumlarda o suyu içiyoruz. Evimizde su ile çalışan çamaşır, bulaşık makineleri ve kombilerin çamurlu su nedeniyle bozulması işten bile değil.
Suyun normale dönmesi için her seferinde boşu boşuna saatlerce su akıtmak zorunda mıyız? Kaldı ki bu durum hem maddi kayba hem de israfa sebep oluyor. BUSKİ bu konu ile ilgili olarak standart bir cevap ve uygulamadan bahsediyor ama dün gördük ki bu uygulama ya çalışmıyor ya da sağlıklı bir şekilde yapılamıyor. Yapılıp yapılmadığının kontrolü bile yok herhalde.
Sağlık açısından bu denli ciddi olan bu konunun araştırılmasını ve gerekli önlemlerin alınmasını rica ediyorum." E.Y

-Alo, burası Büyükşehir

NAMAZGAH CADDESİ:

"5.6.2017'de yayınladığınız 'Namazgah caddesi rögarları tehlikeli' başlıklı okur uyarısı incelenmiştir.
Yazıda 'Setbaşı Meydanı'ndan Namazgah'a çıkan ana yolda bulunan rögar kapakları ve yağmur suyu ızgaralarının çoğu yol seviyesinden aşağıda' denilmektedir.
Namazgah Cad. asfalt yenileme çalışmaları Büyükşehir Bld.'mizin programında olup; asfaltlama işlemi ve rögar kapakları ile yağmur suyu ızgaralarının yol seviyesine getirilme işlemi program dahilinde tamamlanacaktır.
Bilginize sunarız." Büyükşehir Bld.Basın Halkla İlşk.Şb.Md