Erdal ABİ

Erdal ABİ

erdalozdur@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Nilüfer Zabıtası bunu niye görmezden geliyor?
18 Temmuz 2017 Salı, 07:25

"Bu şikayetimizi daha önce de gazetenizdeki köşenize aktarıp Nilüfer Bld.'ni göreve çağırmıştık.
Ancak aradan geçen yaklaşık iki aylık zamana değin Nilüfer Bld. Zabıtası, bu yasadışılığı hâlâ görmezden geliyor.
Şikayetimiz; FSM Bulvarı'na dikey çıkan Tuna Cad.'ndeki güya seyyar ama resmen yolu işgal eden köfteci/kokoreççi ile ilgili.

Onur Market'in tam karşısında ve tabureleriyle caddeyi adeta parselleyerek kendisine adeta kalıcı bir yer yapan bu seyyar satıcıya Nilüfer Bld. acaba neden dur diyemiyor, neden oradan kaldıramıyor?
Düşüncemiz şu:
Eğer her önüne gelen seyyar satıcı bulunduğu yeri kalıcı hale getirirse ne olur, işin içinden çıkılabilir mi?
Vergi veren dükkan sahibiyle, vermeyen ve belediye yönetiminin göz yumduğu bu kalıcı seyyarlar bir tutulabilir mi?
Konuyu Bursa Valiliği ile BİMER ve CİMER'e taşımadan önce Nilüfer Bld.'nin harekete geçmesini ısrarla bekliyoruz."

Bölge sakinleri

*Engellilerimiz eziyet içinde..

"Mollafenari Mah. Suyolu Sk.'ın yolu çok dik ve merdivenli. Bu sokakta iki engelli vatandaş yaşıyor. Biri 70 yaşında, bedensel engelli.
Diğeri zihinsel ve bedensel engelli.

Onlar için bu yolu kullanmak eziyet haline geldi. 70 yaşında ve bir bacağı olmayan babam merdivenlerde iki kere düştü ve artık dışarı çıkarken zorlanıyor, Akülü sandalyemiz var, kullanamıyoruz. Diğer engelli kardeşimiz ise sırtta taşınıyor.
Sorun için dilekçe yazdım ama olumsuz geri dönüş aldım. Yol eğiminin fazla olduğu ve engelli rampasının yapılamayacağı söylendi.
Soruna el atılsın ve engellilerimize uygun hale getirilsin lütfen."

İsmail CANBAZ

*Ucuz et için BESAŞ devreye girmeli..

Değerli okurlarım, ülkemizin başarılı mühendislerinden 4 kıtada 40'a yakın ülkeyi ve sayısız şehri iş ve turistik amaçlı ziyaret eden Endüstri Yüksek Müh. Sn. Serkan Özgiray'dan ilginç bir öneri aldım. Bursa Büyükşehir Bld. yetkilileriyle paylaşıyorum:
***
"Temmuz 2011'de tüm Balkanlar'da tur yaptım ve Osmanlı'nın izini görmenin kıvancını tattım. Geçenlerde iş amaçlı Sırbistan'daydım. Gittiğimiz sanayi şehrinde geçen yıllarda çok işletme kapanmış. Bazı kişiler doğduğu kasabalara geri dönmüş. Gençler de Avrupaya ülkelerine göç etmiş. Saatlik ücretler Avrupa'ya göre oldukça düşük. AVM'lerde ithal ve tekstil ürünler çok da ucuz değil.
Ama en kaliteli restoranlarda bile dana-kuzu eti yemekler çok makul fiyatlardaydı.
Ülke, Balkanlar'daki gibi bol yağış alıyor. Yeşil, otlaklar bol ve et üretimi gelişmiş. Türkiye çok şükür G20 ülkesi ve ekonomisi çok güçlü ama et fiyatları çok pahalı. Üreten de tüketen de bundan rahatsız. Devletimizin teşvik ve politikaları soruna kesin çözüm olabilmiş değil.
Özetle, ekonomimiz diğer Balkan ülkelerine göre kat kat güçlü ama doyasıya et tüketebilmede onlar kadar şanslı olmamamız çözülmesi gereken önemli bir paradoks. .
Büyükşehir Bld.'mizin kırsalda kalkınma hamleleri çok önemli. Kestel'de Besaş'ın süt üretimi çalışmasını medyadan okuyorum. Besaş'ın kaliteli ve doğal ürünlerini tüketerek bizler bu atılımlara desteğiz.
Et üretimi girdileri, çiftlikleri, damızlık üretimiyle aslında başlıbaşına bir politika ve sistemsel çalışma gerektirir. Bireysel adımlar kalıcı çözüm oluşturamaz. Ne var ki Belediyemiz'in Burfaş, Besaş, Burulaş gibi başarılı işletmeleri Bursa ekonomisine önemli katkı sağlıyor.
Bld.'miz büyükbaş et hayvancılığı için kentimiz ve çevre illere rol model olamaz mı? Eğitim fakültelerinden, damızlık üretimine dek kırsal alanda himaye edilerek desteklenecek hayvancılıkla neden Balkan ülkelerinde olduğu gibi kaliteli ve ucuz et üretimi sağlayamasın?. Et-Balık Kurumu gibi öz sermayesiyle kuracağı tanzim satış ağıyla üretilen eti uygun fiyatlarla aracısız direkt tüketici ile buluşturulup maliyet düşüren iş modeli üretici ve tüketicinin yüzünü güldürebilir.
Atılacak adımları merakla bekliyorum. Saygılar."

Serkan ÖZGİRAY

*TELEKOM dikkat!

"Çekirge; Eskicioğlu Sk. yolunda 10 gün önce fotoğraftaki gibi bir obruk oluştu. T.Telekom internet sitesinden 4441444'e ulaşamadım.
Muhtarlara verilen 224-5553200 ve 5553202 nolu tlf.'lara bakmıyorlar mı?.

T. Telekom bayiine gittim. Onlar da bağlı oldukları firmaya ulaşamadı. İlgili bakanlık başka bir yere orası da BTK'ya yönlendirdi. Üye olup şikayet yazılacakmış.
Bu zorluk niye?

Çevre sakinleri basit bir önlemle tehlikelerin önüne geçmek için kırmızı-beyaz naylon uyarı kuşağıyla bunu ne derece sağlayabilir?.
TELEKOM yetkililerin dikkatine sunarız."

Çekirge Muhtarı Coşkun ALINTAŞ

*TEŞEKKÜR PANOSU

Sorunumuz hemen bitti

"Çekirge Selvili Cad.deki çalışma sonrası yollar harap olurken rögar kapaklarının çok yüksekte kalması ve kalkan toz bulutları da semtte büyük sorun yaratıyordu. 12 gündür devam eden soruna geçen cuma köşenizdeki yakınmamız ses getirdi ve hemen o sabah yeni asfalt çalışması başladı.
Çok teşekkürler."

Semt sakinleri