Erdal ABİ

Erdal ABİ

erdalozdur@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Yörük Çadırı’nda nefis gözleme
12 Aralık 2016 Pazartesi, 07:31
“Geçen hafta pazar günü ailece yaz demeden, kış demeden hemen her haftasonu yaptığımız gibi ailece Dikkaldırım semtine farklı boyutlar ekleyen Mihraplı Parkı’na gittik. 

Hava biraz serin ama kış güneşi altında yine de güzel bir gündü ve her zamanki gibi cıvıl cıvıldı. Bisiklete binenler, basketbol oynayanlar, koşanlar, yürüyenler, genç yaşlı herkes mutluluk içindeydi. 



Büyükşehir Belediyesi’nin son yıllarda yaptığı hangi icraatı en çok beğeniyorsunuz deseler birçok güzel yatırım içinde bu parkın oluşturulmasını ben şahsen ilk sıraya koyardım. 

Emeği geçenlerden Allah razı olsun. Bu park dünya var oldukça var olsun, içi her zaman cıvıl cıvıl olsun inşallah. 
Günün sonunda acıktık ve gözleme yemek için soluğu Yörük Çadırı’nda aldık. Pırıl pırıl bir mekan ve makul bir fiyatlandırma.. Kocaman kocaman nefis  gözlemeler ki içinde bol malzeme mevcut. Bu hizmeti sunanlara, emeği geçenlere hepsine içtenlikle teşekkürler.. Böylece çok mutlu olduğumuz bir pazar günü daha geride kaldı. 



Ailem adına sonsuz teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Birkaç hafta önce Bodrum’dan gelen akrabalarımızı da buraya getirmiştik. Onlar da parka hayran kaldılar. Bursalılar için bu gibi parkların varlığının büyük nimet olduğunu söylediler. Bursa hakkında çok olumlu izlenimlerle ayrıldılar.

Mihraplı Parkı’nı henüz görmeyenlere bir an önce gidip bu güzellikleri yaşasınlar diye yazıyorum.. Saygılarımla. “
-Serkan ÖZGİRAY

Tramvay mı çalışacak metro mu?..


“İstanbul Yolu (eski Yalova Yolu) üzerinde bir süre önce başlatılan tramvay hattı inşaatında bazı bilinmeyenler var.
Bu hatta ipekböceği tramvayı mı çalıştırılacak, yoksa BursaRay metro sistemi mi?.

İnşaat başlamadan önce kamuoyuna sunulan bilgilerde hattın Otogar’a uzayacak tramvay hattı olduğu söylenmişti. İşte bilinmeyen de burada başlıyor.

Çünkü hat çalışmalarının her iki yönüne de yüksek duvarlar yapılıyor. Kavşaklar kapatılıyor. Ticari bir bölge olan ana arter duvarlarla adeta iki ayrı bölgeye ayrılıyor. Yaya vatandaşların karşıdan karşıya geçebilme imkanları çok azaltılıyor.



Oysa eski Garaj ile Altıparmak Caddesi ve Cumhuriyet Alanı (Heykelönü) arasında çalıştırılan İpekböceği Tramvayı’na ait hatların her iki yönüne hiç de böylesine yüksek duvarlar yapılmadı.. Kavşaklar kapatılmadı.

Şehirlerarası Otogar’a ulaşım yapacak vatandaşlar için planlanan eğer tramvay hattı ise bu yüksek duvarlara ve kavşakların kapatılmasına ne gerek var?.

Pek çok şehirde kent içinde çalıştırılan tramvay hatlarının yanlarında yüksek duvarlar yapılmadığı halde Bursa’yı adeta ikiye ayıran bu beton yükseltiler neyin nesidir?. Bir açıklama yapılırsa seviniriz.”-Semih ÇELİKTUĞ 

İki katlı otobüs isteği


 “Hafta içi mesai gününde saat 18.00’de BOİ durağında otobüsümüzün gelmesini bekliyorum. Hava çok soğuk.. Derken bir otobüs geliyor ama içi tıklık tıklım dolu.. İnen olmadığı gibi otobüs de durakta duradan gelip geçiyor. 

Ayaz bir ortamda beklemeye devam. Bu defa bir özel halk otobüsü geliyor. O da tamamen dolu. Yolcular içeriden kapılara dayanmış bir halde duruyor. Bazı yolcular iniyor güç halde. Durakta bekleyenler orta kapıdan adeta surlara tırmanan yeniçeri askerleri gibi otobüse itiş kakış dalıyorlar. 

Otobüs balık istifinden farksız. Binmiyorum. Çünkü binmeye ve ayakta durmaya yer yok. Ardından gelen bir başka otobüs nispeten boş. Ön kapıdan binip kartımı basıyorum. 



Toplu taşım araçlarına Bursalılar neden tepkili?. İşte bu yüzden.. 

Çünkü vatandaş ödediği paranın karşılığında rahat ve huzurlu bir yoculuk yapmak istiyor. 

Yaklaşık 50-60 kilometre hızla giderken Allah korusun ama bir kaza meydana gelse o yolcuların akıbeti acaba ne olur?. Bu sorumluluğu kim üstlenecek?. 

Ayrıca bir başka önemli konu:

Yıldırım ilçesinde Siteler’deki son durağa otobüs girip yanaşıyor. Durakta bekleyen yolcular olsa da şoför yolcuları otobüsün içine almıyor. Kalkış saatini bekliyor. Şoför kapıları kapatıp dinlenmeye gidiyor. Çayını, kahvesini içiyor. Yolcular da çaresiz bir halde o soğukta, ayazda, yağmurda karda, kışta onbeş dakika  otobüse binmek için çaresiz bir şekilde bekleşip duruyor.

Bursamız’da da sayın yetkililer neden acaba belli başlı ve uygun hatlarda çift katlı otobüs çalıştırılmasını düşünmüyor?. Pek çok ülkede olduğu gibi iki katlı otobüsler daha çok yolcu alma kapasitesine sahip oldukları için ulaşım sorunlarında da önemli bir merhale katedilebiliyor.” - H.B.