Bursa Hakimiyet

Belediyelerimizden beklenen yanıtlar

19/B:- “13/8/2014 tarihinde ‘19-B niye kaldırıldı?’ başlıklı okur yakınması yayınladınız.
Özel Halk Otobüsleri Odası’na kayıtlı kişilerce işletilen ve İnkaya- Acemler istasyonu arası B/19 hatlı otobüsler yeterli yolcu olmadığından kaldırılmıştır.
Toplu taşıma otobüs hattı oluşturulması veya güzergah değişikliği gelen taleplerde bölgenin fiziki yapısı, bütünleşik bilet sistemi verileri ve araç filosuna göre değerlendirilip  güzergah, hareket saati vb. planlama UKOME Kurulu’nca uygulanıyor. Toplu taşımada daha iyi hizmet verme adına Büyükşehir Bld. Ulaşım Daire Bşk. ve Burulaş ‘ça oluşturulan Proje Koordinasyon Merkezi, otobüs hatları ve gelen talepleri belirli aralıklarla değerlendiriyor. Konu bu Merkez’e iletilmiştir.”

KUMSAZ SORUNLARI:- “15/8/2014’te yayınlanan ‘Kumsaz’daki umutsuz bekleyişe son verin’ başlıklı okur yazısı incelenmiştir.
Konu hakkında ilgili kurumlarca gerekli tesisler yapılması, içme ve kullanma suyu talebinde bulunulması halinde Kurumumuzca bu tesislerin içme ve kullanma suyu ihtiyacının temini değerlendirilecektir.
Ayrıca  çeşme sularının pis kokulu ve kirli olması hususu ise Kurumumuz’ca Sağlık Bakanlığı (Şubat 2005) İnsani Tüketim Amaçlı Sular hakkında yönetmelik hükümlerine göre rutin kontrollerde bakteriyolojik ve serbest klor ölçümleri standartlara uygun çıkmaktadır. Kontroller Kurumumuzca sürekli yapılıyor.”

RAY KENARLARI:- “11/7/2014 köşenizdeki ‘Beton onarımlar dağılıp gidiyor’ başlıklı  şikayeti üzerine T1 tramvay hattında ray çerçevesi düzenli kontrol edilmekte ve aşınan kısımların bakım-onarım çalışmaları derhal yapılmaktadır.”

YOL SULAMALARI:- “20/8/2014’teki ‘Yollar göl oluyor değişen bir şey yok’  başlıklı şikayete yanıt:
Ana arterlerdeki otomatik sulamanın amacı sürücü güvenliğini sağlamaktır. Otomatik sulama sistemlerinin kent genelinde yaygınlaşması öncesi ana arter sulamasında tankerler kullanılıyordu.
Bu sulama ana arterlerde sol şeritten yapıldığı için yol güvenliği, sürücü ve sürüş güvenliği minimumdu.
O dönemde trafik kazalarına neden olan tanker sulamaları şikâyetlerı vardı. bunun üzerine Büyükşehir Bld. daha güvenlikli otomatik sulama sistemlerine geçip altyapı yatırımlarını artırmıştır.
Büyükşehir Bld. tüm yönlerdeki sulamaların %80’ni otomatik sulamaya çevirmiştir. Sistemdeki yapı elemanları dünyada konunun uzmanı ve lider tedarikçisi olan 2 ABD’li firmadan sağlanıyor. Sistem belli zamanlar arasında belirli zaman kadar sulama yaptığından adı otomatiktir.
Sistemdeki yapı elemanlarındaki sulama başlıkları ve sulama sürelerinin insan eliyle ayarlanması zorunludur ve ekiplerimiz 24 saat görev yapıyor.
Sürücülerin belirttiği ayarı bozuk sulama başlıklarının ana nedeni bu başlıkları eğlenceye çeviren çocuk ve gençler. Başlık ayarını değiştirip yolların ıslanmasına neden oluyorlar. Sistemin kurgulandığı ve güvenlik önlemi az olan noktalarda madde bağımlısı vatandaşlar görevlilerin çalışmasını da zorlaştırıyor. Kent genelinde sulama sistemi vandal (Vandallık veya akım olarak Vandalizm, bilerek ve isteyerek, kişiye ya da kamu malına, araç ya da ürüne zarar verme eylemi) saldırılardan en çok zarar alan kamu yapılanmasıdır. Sisteme saldırılar başlıklara, ara ya da ana borulara, tesisat odası (selonoid vana bobin ve programlama ünitesine)  yapılıyor. Ve su alınan derin kuyuların elektrik ve mekanik tesisatı, BUSKİ şebekesinde su alınan abonelik noktalarındaki sayaçlar vandal saldırılar kadar hırsızların da hedefinde.
İyi niyetli çalışmalar hemşerilerimize daha çok refah ve huzur sağlamak içindir. Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dileriz.”
Büyükşehir Bld. Basın Halkla İlşk. Şb. Md.

Alo, burası Nilüfer

“28.8.2014 köşenizde yayınlanan ‘Sn. Bozbey sizi davet ediyoruz’ başlıklı yazı üzerine belirtilen yerde inceleme yapılmıştır.
Nilüfer Bld. Zabıta Md. sözü geçen işletmeyi yaptığı işgallerden dolayı uyarıp alanın boşaltılması için tebligat yapmıştır.
İncelemelerde işletmenin kafeterya ruhsatı vardır. Uyarının ertesi gününde buradaki masa, san-dalye ve ağaç saksıların kaldırıldığı görülmüştür.”
 Nilüfer Bld. Basın Bürosu

Alo, burası Osmangazi

NARÇİÇEĞİ:- “20.8.2014’te yayınladığınız ‘Narçiçeği’ne lütfen dikkat’ başlıklı okur şikayetine yanıt:
Söz konusu parkın oyun alanı, zemin düzenlemesi 2014 yılı yatırım programımız kapsamındadır. Yıl sonuna dek çalışma tamamlanacaktır.”

KAŞINDIRAN ÇINAR:- 15.8.2014 köşenizde ‘Tarihi çınar kaşındırıyor’ başlıklı  bir okur şikayeti üzerine yapılan incelemede çınarımızın ilaçlanmasına karar verilmiştir. Tüm ilaçlama çalışmaları Büyükşehir Bld.’nce yapıldığından konu, iletilip takibi sağlanmıştır.”

DÜĞÜN SALONU:-”13.8.2014’teki ‘Demirtaş’a düğün salonu gerek’ başlıklı okur talebine yanıt:
Demirtaş Mah. Demirtaş Meydan Düzenlemesi ve Kültür Merkezi Projesi kapsamında Kültür Merkezi Binası’nda düğün salonu bulunmakta olup ihale aşamasında.
İhale ve inşaatın tamamlanması sonrası Demirtaş Mah. modern düğün salonuna kavuşacaktır.”

DEMİRTAŞ:- 18.8.2014’te ‘Girilemeyen otoparklar ve Demirtaş sorunu’ başlıklı okur şikayeti üzerine Demirtaş Mahalleleri’ne ait ruhsat talepleri, kadastral ve parsel sınırları içerisinde kalmak koşuluyla yürürlükte bulunan imar yönetmeliği, İmar Kanunu ve imar mevzuatına göre incelenmekte olup, uygun bulunursa ruhsat verilmektedir.
Yapı kullanma izni ise uzman personelimizin tetkiklerinde binanın onaylı mimari projesine uygun olursa düzenlenmekte, ruhsata aykırı binalar İmar Kanunu’nun 32. ve 42. maddelerine göre işlem yapılmak üzere Yapı Kontrol Md.’ne bildirilmektedir.
Duyarlı okurlarınıza ve sorunları bize ilettiğiniz için size teşekkür eder, esenlikler dilerim.”

 Mustafa DÜNDAR
 Osmangazi Bld.Bşk.