Bursa Hakimiyet

BURBAK otoparkları trafiği felç etmesin

"Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BURBAK, Bursalılar'a kaliteli, güvenli, modern otopark hizmeti sunabilmek için çalışmalar yaptığını belirtmesine rağmen, belirli bölgelerde trafiği içinden çıkılmaz hale getiriyor. Özellikle şehir trafiğinin en yoğun olduğu Atatürk, İnönü, Darmstadt ve Altıparmak caddelerindeki parklanmalar ile trafik felç olmuş durumda.
Atatürk Caddesi'nden 4 şeritli gelen yol, Heykel'den Setbaşı'na doğru 1 şeride düşüyor. Heykel'den gelen 2 şeritli yoldan biri de BURBAK tarafından otopark olarak kullanılıyor.
Şehrin işlek caddelerinden biri olan Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi de trafiğin kilitlendiği noktalardan birisi olarak göze çarpıyor.
Haşim İşcan Caddesi ve Fevzi Çakmak Caddesi'nden gelen araçların kesiştiği bu nokta yine BURBAK'ın otopark uygulaması nedeniyle caddenin kenarına park etmiş araçlar hem yayalara, hem de araçlara sıkıntı veriyor.
Bu konunun bir an önce çözüme kavuşturulması gerekir ve bu şehrin en önemli sorunlarından biridir.
Saygılar sunarım."      
Çağatay GÖLLÜ



Nilüfer'e Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi


"9 Ocak 2012 tarihli Bursa hakimiyet Gazetesi'nde yer alan köşenizde "Diş tedavisine 60 kilometre" başlığıyla Şener Berber isimli vatandaşımızın görüşleri yer almaktadır.
Konu detayları ile araştırılmıştır.
İlimiz Yıldırım ilçesinde bulunan Bursa Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ve Duaçınarı Ağız ve Diş Sağlığı merkezlerinin hızla büyümekte olan ve şehrin batısında bulunan Nilüfer ilçesine uzak olması ve ulaşım zorlukları sebebiyle Nilüfer ilçesinde ağız ve diş sağlığı merkezi kurulması çalışmaları başlatılmış ve Karafatma mevkiinde 50 ünitlik Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi yapılması planlanmış olup ihale süreçleri devam etmektedir.
Osmangazi İlçemizde Çekirge Devlet Hastanesi’ne bağlı 12 ünitlik Diş Tedavi ve Protez Merkezi 2011 yılı ekim ayı itibariyle faaliyete geçmiştir ayrıca ilgili hastaneye bağlı Pilot Bölge Semt Polikliniği’nde 2 diş hekimi görev yapmaktadır. Vatandaşlarımızın ağız ve diş sağlığı hizmetlerine daha kolay ulaşabilmesi için gerekli çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir.
Konuya gösterdiğiniz hassasiyetten dolayı teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Dr. Özcan AKAN İl Sağlık Md.



İnşallah sıra onlara da gelir

"10 Ocak'ta köşenizde yayınlanan şikayetimizden bir gün sonra Çekirge Meydanı otobüs durağı önündeki kaldırımın çukurlu kazı sorunu anında giderildi.
Size teşekkür ediyoruz.
Fakat üzüldüğümüz bir nokta var ki, gerçekten çok yazık. Birçok çalışan ve şefleri buradaki sorunu gidermek için geldi ama kaldırımın devamındaki eksik taşlar tamamlanmadan gidildi. Çok üzüldük.
Malum bu kaldırım yapılacağı zaman buraya devasa bir tabela çakılmış "Çekirge yeni yüzüne kavuşacak" denilmişti. Taşlar döşeneli ikinci senesine varmadan  yerlerinden çıkıp sökülmeye yüz tuttu.
Kabahat bizde olsa gerek, köşenizde sadece otobüs durağında oluşturulan köstebek yuvası gibi çukurun fotosunu çekip yollamıştık. Diğer taşların eksikliğinden bahsetmedik hata bizim oldu. Özür dileriz.  İnşallah sıra onlara da gelir.
Saygılarımızla.."    
Seyfi KÜÇÜK



1 No’lu seferler lütfen sıklaşsın


"BURULAŞ'ın 1 numaralı BursaRay seferinin daha sık aralıklarla yapılmasını talep ediyoruz.
BursaRay istasyonlarında yığılma söz konusu oluyor. Kimi vatandaş vagonlara zorlukla biniyor kimileri de binemiyor. Daha sonra arkadan gelen sefere ait vagonlar da dolu geldiği için sıkışarak gitmek zorunda kalıyoruz.
Umarım bu isteğimiz dikkate alınır.
Şimdiden teşekkürler.."
Nilgün ÇOLAKOĞLU



Çöp konteynırı ve horozlar!..


"Üç gün önce işyerimizin kapısı önündeki iki çöp konteynırımız çalındı. Yerine tüm gayretlerime rağmen yenilerini koyamadım. Bulunduğumuz ilçe Osmangazi. Diyelim plastik çöp konteynırınız yandı veya galvaniz konteynır çalındı, vay halinize.. Bulunduğunuz ilçede de yok, kalmamış. Komşu ilçe belediyelerinden rica ediyorsunuz.. Aldığınız yanıtlar 'yok...Başka ilçelere veremeyiz' şeklinde oluyor.
Adeta 'her horoz kendi çöplüğünde ötsün' deniliyor.
Evet her horoz kendi çöplüğünde ötsün de çöpler dağ gibi olursa ne yaparız?.
Bu işe bir çözüm bulunsun.
Büyükşehir Belediyesi de bu işe el atsın ve bu konuda faaliyet gösterecek bir ünite kurarak vatandaşlarımıza yardımlarda bulunsun. Evet; Osmangazi Balediyesi'nden çöp konteynırı bulamadık. Nilüfer, Yıldırım ilçe belediyeleri yetkililerinden de konteynır isteyince bu durumu maalesef yaşamış olduk..
Durum aynen budur. Sayglarımızla.."
Nevzat BALKAYA


Alo, burası Büyükşehir


BESAŞ POŞETİ: - Sayın Erdal Özdür, 12/12 /2011 tarihli Bursa Hakimiyet Gazetesi'nde yayınlanan 'Erdal Abi' adlı köşenizde yer verdiğiniz  "BESAŞ'tan bir     rica" başlıklı bir okurunuza ait dilek yazısı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
BESAŞ bayilerine büyük boy ve küçük boy olarak iki tip poşet dağıtımı gerçekleştirilmektedir.
Bayiler bir ekmek için küçük boy poşet, birkaç ekmek için ise büyük boy poşet vermektedir. Tüketicilerin bayilerden talep etmeleri durumunda kendilerine büyük boy poşet mutlaka verilecektir."
*
DURAKLAR:- "23/12 /2011 tarihli köşenizde yer verdiğiniz "BOİ durağında mağduriyet' başlıklı yazınız ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak halkımıza en güzel hizmeti ulaştırmak ana hedeflerimiz arasındadır. Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde toplu ulaşım hizmeti veren tüm         araçların ilk kalkış noktalarından güzergâhları üzerindeki tüm     duraklara varış zamanlarının web sitemizde yayınlanması ve duraklara asılması ile ilgili çalışmalar devam etmektedir. Tüm güzergâhlarda çalışan araçların durak noktalarına varış zamanlarını görebilme imkanına web sitemizi kullanan tüm vatandaşlarımız ulaşabilmektedirler.
Kış saati uygulaması     çalışmaları devam ettiğinden münferit saat değişiklikleri duraklara asılması işlemi devam etmektedir. Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde kalan tüm duraklardaki eksikliklerin tamamlanması için bir program dâhilinde çalışmalara başlanmıştır."
*
BASINÇ TESTLERİ:- "12/12/2011 tarihli gazetenizdeki köşenizde yer verdiğiniz "BUSKİ kazdı ve böyle bıraktı" başlıklı yazınız ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
İlgi yazıda belirtilen Akçalar'daki güzergâh üzerinde içmesuyu ana iletim hattı çalışması olmakla beraber, hattın bağlantı çalışmalarının akabinde basınç testleri yapıldıktan sonra asfalt kaplanma işlemi tamamlanacaktır. Bu zaman zarfı içerisinde yağışlar nedeniyle yolda meydana gelen (malzemeden kaynaklı) oturmalar için malzeme takviyesi yapılmış olup, yol eski asfalt kotuna getirilmiştir."
*
İTFAİYE GECİKMEZ:- "26/12/2011 tarihli köşenizde yer verdiğiniz "İtfaiye geç geldi" başlıklı okur şikayeti yazısı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Yangın yerine geç ulaşmanın en büyük olumsuz etkileri, trafik yoğunluğu, dar sokaklar ve düzensiz olarak gelişigüzel araç parklaşmalarıdır.  Adı geçen bu yangına ulaşımda da  sokakların dar olması, düzensiz araç parklanmaların yapılması sebebiyle yanan evin olduğu yere ulaşılması ilk araçla 4 dakika sürmüştür.
Okurunuzun belirttiği gibi 30 dakika değil toplam araçlar 7 dakika gibi kısa süre içerisinde zamanında ulaşılmıştır.
Bu şikayet gerçeği kesinlikle yansıtmamaktadır. İddia edildiği gibi itfaiyenin geç kalma durumu söz konusu değildir.
İtfaiye gecikmez, ancak yukarıdaki ifade edilen olumsuzlukların etkisiyle geciktirilir. Zira itfaiyecinin hiçbir görevde rehavete girmesi söz konusu değildir. Çünkü görevlerinin kutsiyetini bilir ve o şuurla görevlerini icra ederler.     
Söz konusu yangına zamanında ulaşıldığından dolayı komşu binalar zarar görmeden ve söz konusu metruk ev tamamen değil, kısmen yanarak zarar görmüştür.
Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dileriz."
Büyükşehir Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü