Bursa Hakimiyet

BUSKİ bu iş beş yıldır bitmedi!.

"BUSKİ'den yakınmalarımızı köşenize alırsanız üst yönetimce değerlendirilir umudundayım.
Bizler Bademli Emine Örnek Okulu karşısında Rota Cad.'ndeki Altınay, Altınmala ve diğer sitelerde oturuyoruz. 5 yıldır yaz gelince BUSKİ ile aramızda adeta bir sinir harbi yaşanır. BUSKİ'nin internet sayfasında, yerel gazete ve TV.'lerde duyurulmadan hergün sularımız kesilir. BUSKİ'ye başvurularda da 'yeni depo ve pompaların inşası bitmek üzere seneye bu sıkıntınız kalmayacak' denir. Ama pompalar 5 yılda bitirilemedi. Her yıl bu sıkıntıyı yaşıyoruz.
Bu yıl Alo 185 BUSKİ telefonlarına yaptığımız şikayetlerimize önceleri 'bölgenizde su kesintisi görülmüyor' dendi. Israrlı başvurular sonrası 'bölgeniz yüksekte kalıyor onun için su sıkıntısı oluyor' mazereti eklendi.
BUSKİ'nin internetten şikayet sayfasına ise ulaşılamıyor. Bizler sıcak yaz günlerinde su ihtiyacımızı nereden karşılayacağız?.
Bursa'nın barajları dolu olduğu bir dönemde bizim çektiğimiz su sıkıntısını kim nasıl izah edecek?. Semtimizin yüksekte olması çektiğimiz su sıkıntısının cevabı olabilir mi?
185 nolu telefona yapılan başvuruların elektronik ortamda otomatik olarak kayıt altına alınması yetkililerin vatandaşa sorun çözmede ne kadar yaklaştığını da ortaya koyacaktır."
- Saime İLHAN / Altınay Sitesi denetçisi


Patates kızartma yağı ve seyahat
"Patates kızartması yağı kokan seyahat' başlıklı okur yakınmasında vatandaşın Özel Halk Otobüsleri'nden duyduğu rahatsızlık dile getirildi ve araçların özellikle egzoz dumanıyla çevreyi kirlettiği, içlerinin de pis koktuğu belirtildi. Büyükşehir Bld.'nin toplu taşım şirketi BURULAŞ olarak lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarında raylı sistemdeki tüm araçların bakımı eksiksiz ve zamanında yapılmaktadır. Egzos gazı değeri de çevreyi kirletmeyen düzeydedir. Araç içleri her gün detaylı temizlenmekte, en iyi hizmet sunulmaktadır.
BURULAŞ araçlarının hat ve hareket saati www.burulas.com.tr <http://www.burulas.com.tr> 'den veya 452 52 44 nolu tlf. öğrenilebilir. Güvenli, hijyenik ve ucuz ulaşım için vatandaşlarımızın Büyükşehir Bld. toplu taşım araçlarını kullanmasını öneririz."
BURULAŞ


Yeni açılan yol berbat

"Yaklaşık 2 yıl önce Büyükşehir Bld.'nce açılan Göynüklü-Altıntaş yolunun şimdilerdeki hali gerçekten berbat.
Yolun büyük bir kısmı derin çukurlarla dolu ve çoğu yerde de asfalt namına birşey kalmamış. Yetkililerin bu konuya çözüm bulmasını önemle rica ederim.
Saygılarımla."
M.Salih KAYA


Yıldırım'dan bir yanıt
"Gazetenizdeki köşenizde 'Lütfen Dikkat!' başlıklı okur yakınmasına yanıt:
Yazıda, MEB. Özel H. İsmail - Nuri Solakoğulları Yüksek Öğrenim Kız Öğrenci Yurdu yanındaki metruk binanın çevrede tehlike oluşturduğu belirtiliyor.
Yıldırım Bld. olarak ilçemizde bugünlerde projelendirme aşamasına geldiğimiz kentsel dönüşüm atağıyla ilçemizi daha çağdaş bir kent vizyonuna kavuşturmayı amaçlamaktayız. Bundan dolayı belirli bölgelerde başlayacak bu çalışmalarımızla Yıldırım daha güzel bir ilçe olacaktır.
İlgili adreste yapılan çalışmada metruk binanın plan çerçevesinde yolda kaldığı ve Büyükşehir Bld.'nce kamulaştırma çalışmalarında sona gelindiği görülmüştür. Büyükşehir Bld. çalışması sdnunda bina yıkılacak ve yeni plan çerçevesinde binanın çevresel görünümü ortadan kaldırılacaktır.
Duyarlı okurlarınıza ve size teşekkür ederim."
Özgen KESKİN Yıldırım Bld. Bşk.


Saitabat hakkında
"19.6.2012'de okurunuz Osman Dilken imzasıyla yayınlanan 'Saitabat Şelalesi' başlıklı yazı hakkında bilgilendirme:
Bilindiği üzere bölgemiz SİT alanıdır. Yakın geçmişte yaşanan büyük sel felakati sonrası çevrede bir takım olmumsuzluklar yaşandı.. Çevre SİT kapmsamında olduğundan ıslah çalışmaları zaman alıyor. DSİ çalışmaları bitince 2 ayrı projemizi gerçekleştireceğiz. Çevre düzeni ve bir konaklama tesisi bu projeler içinde. Aslında Kestel'in tüm köyleri Büyükşehir kapsamında. Bu arada pikniğe gelenlerin de Saitabat'tan dönerken çevreyi temiz tutmalarını rica ediyoruz."
Erhan ÖZDEMİR Kestel Kaymakamı


UEDAŞ'a selam

"Mudanya'da 80'li yılların elektrik kesintisi nostaljisini yaşatan UEDAŞ'a selam!. Her hafta kesinti yaşanıyor. Ne kadar yetersiz bir alt yapısı varmış UEDAŞ'ın.
Aradığımızda ulaşamıyor, öğrenemiyoruz durumu. Hizmet amaçlı kurum habersizce sayaçlarımızı da değiştirdi.
Bu da faturalara yansıyacak herhalde. Yeter artık!.
Erdem GEDİKLİ