Bursa Hakimiyet

Çetin cevizden o dolmuşçuya uyarı!..

Büyükşehir Bld. Zabıta Md. çalışanı okurum Sn. Tamer Uysal’dan ilginç bir ‘iddia’ aldım..
İddiada yer alan dolmuşun çalıştığı durak yöneticileri konuyla detaylarıyla ilgilenmek ve o şoför arkadaşlarını uyarmak isterlerse Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı Toplu Taşım ve Ruhsat Birimi’nden kendisine ulaşabilirler:
Sn. Uysal şunları yazıyor:
.....
“Lodosta hasar gören Bursaray’ın devre dışı kalmasından dolayı 2 gündür zorunlu olarak dolmuş ya da otobüsleri kullanıyorum..
Bu sabah (dün) bindiğim dolmuş sürücüsünün Altıparmak Meydanı’nda bir toplu taşım aracı önünde uygunsuz mevkide yolcu almasını ben engel görerek uyarmama rağmen hakarete varan tepkisiyle karşılaştım. Anılan bu sürücü belki olağan hakaretlerini Bursa’yı ve ilgili konuları çok bilen bir çetin cevize çattığının farkına varmasına rağmen dozunu yükselterek sürdürdü.
Araca bir bayanın binmesini müteakip tamam keselim diyerek bu zat-ı muhtereme şunu sordum. Sen tüm gün vatandaşlara bu şekilde mi davranıyorsun?  
Belki bu tip şikayetler sizlere sık sık ulaşıyordur. 
Bir vatandaş olarak durumu size bildirmek ve ‘bazı’ sürücüleri yolcusuna ve trafik kurallarına saygılı olması için uyarmak istedim. (Gerçi araçtan inen iki gencin ‘abi alkol kokuyordu’ demeleri de işin cabası idi) Hiçbir zaman artniyet taşımadığımdan ve hadiselere pozitif baktığımdan anılan kişinin araç plakasını vermeyeceğim ama durağının “Sigorta Çekirge” yazdığını belirtmekle yetineceğim. Lütfen bir kez daha gereken uyarıları yapınız; vatandaşlara,topluma ve trafik kurallarına nezaket kuralları ve onlar gibi bir vatandaş ve bir kentlilik  bilinci ile uymalarını anımsatınız. Öncelik müşteri-dolmuş olarak değil risklere karşı bir insan olmakta, insan gibi davranmakta yatıyor... 
Sevgi ve saygılarımla.” 
- Tamer UYSAL / Bursa Büyükşehir Bld. Zabıta Daire Bşk. Toplu Taşım - Ruhsat Birimi

Yürüyen merdivenlere
sensör konulmadı mı?


“Vatandaşın ödediği vergilerle yaptırılan Çakırhamam, Balibey Han yanındaki yürüyen merdivenlere dikkat.. 
Eskiden ‘Kırk Merdivenler’ denilen yere yaptırılan yürüyen merdivenler pazar sabahı erken saatlerde boş olarak devamlı çalışıyordu. Çok üzüldüm. Çünkü yürüyen merdiven sistemi çok elektrik tüketir. Bunun parasını da yine bizler ödüyoruz
Bir süre durdum, belki bir onarım ekibi gelir diye ama gelen giden de olmadı. Merdiven sistemi de boşu boşuna çalıştı durdu.
Oysa, Bursaray Şehreküstü İstasyonu’nda vatandaş merdivenlere yaklaştığında veya ayağını basamağa bastığında yürüyen merdiven hemen devreye girip çalışıyor. Kimse yoksa duruyor, çalışmıyor ve böylece boşuna elektrik harcanmıyor.



Balibey Han yanındaki yürüyen merdivenlerde bu sistem yok mu?
Oysa merdivenlere konulacak duyarlı bir sensörle bu sağlanabilir ve boşuna elektrik tüketimi yapılmasının önüne geçilir. Unutmayalım, israf haramdır..
Saygılarımla.”
Kemal BAŞEREN 

Küçük Kumla’da
kumsal sorunu


“Köşenizde Kumla sahilleriyle ilgili bir okur şikayeti okudum. Konu sadece  o okurunuzun sorunu değil hepimizin.
Ben 48’liler Sitesi sakiniyim. 2 gündür Kumla’dayım. Önümüzdekı yollar parçalandı. Belediye elemanları yolu açmakla uğraşıyor. 
Bu sahillerin eski haline dönmesi gerekir. Daha önce Kumla Bld.’nin denize çıkıntı yapan betonları yıkması ile olumsuzluk başladı. O tonozlar, yani denize dökülen betonlar dalgalarla kumu toplayıp, sahile kumsal yapıyordu. 
Belediyenin tekrar uzman kişilerin hesaplayıp belli aralıklarla yaptıracağı tonozlarla sahillerimiz ancak kurtarılabilir. 
Bunun örnekleri Bodrum başta olmak üzere Armutlu sahillerinde var.
Sn. Büyükşehir Bld. Bşk.’mızın ilgisini bekler, saygı sunarım.”
Eser ÇETİNKAYA

Alo,UEDAŞ 
neredesin?


Yıldırım, Yeşilyayla, Baruthane Mah. Yenice Sk. dört günden bu yana karanlıkta.. Elektriklerimiz kesik. UEDAŞ’ın Alo Elektrik arıza servisine defalarca telefon ediyor ama ulaşamıyoruz. 
Daha ne kadar karanlıkta kalacağız. Elektrik faturaları ödeme konusunda çok titiz davranan ve aksattığımızda hemen  gelip kesen UEDAŞ’ın dört günden beri bizleri karanlıkta bırakmaya hakkı var mı?.”
Recep HACIOĞLU

Nilüfer, Altınşehir Mah. sakinleriyiz. Yaşanan fırtınada elektriklerimiz kesildi. Pazar günü kesinti üzerine, Alo 186 Elektrik Arıza servisini gece çok geç saatlere kadar belki yüz kez çeşitli aralarla aradık. Ama cevap veren olmadığı gibi sanki telefonu tamamen iptal etmişlerdi. Telefon meşgul bile çalmıyordu. 
Evet, böyle havalarda arıza olur, onarım gecikebilir ama hiç olmazsa bu konuda haber alabilmek için Alo Arıza telefonuyla vatandaş bilgilendirilebilir. 
Bu tutum UEDAŞ’ın duyarsızlığından başka bir şey değil. UEDAŞ yetklilerinin dikkatine sunarım. Saygılarımla..”
Dinçer ÖZGENÇ