Bursa Hakimiyet

Dedenin halk otobüsünde gözleri doldu. Üzüldük!

Son zamanlarda Özel Halk Otobüsleri’nden pek şikayet almıyordum.. Ama nazar mı değdi; bilemiyorum, bir okurumdan gelen mail gerçekten üzücü.
Özel Halk Otobüsleri Odası yöneticileri böylesi konulara oldukça duyarlı davranıyor. Umarım bu konuya da eğileceklerdir. Otobüsün plakası da var. Ama yazmıyorum. Söz konusu şoförün meslektaşları arasında mahcup olmasını istemem.. Ama plaka no’su kaydımda. Duyarlı yöneticiler bu yakışıksız, çok üzücü olaya neden olan şoförü uyarmak isterlerse kullandığı aracın plaka no’sunu hemen verebilirim:
Gerçekten asap bozan olay şu:
***
“10.8.2015’te 9p-A hattında .... plakalı özel halk otobüsüne bindim. İhsaniye’den Devlet Hastanesi yönüne saat 14 sularında giderken araç sürücüsü 65 yaş üstü yolcularla gereksiz ve kırıcı diyaloglara girdi. Ücretsiz seyahat kartıyla yolculuk eden bir dedeye ‘siz bu bedava binişlerin hakkını toprak altında ödeyeceksiniz’ gibi ağır bir şekilde hitap edip dedenin gözlerinin dolmasına neden oldu. Böyle bir şey demeye hakkı yok ki. 
O büyüğümüz ücretsiz seyahat kartını devletin ona sağlamış olduğu hak olarak kullanıyor.
Özel Halk Otobüsleri de sözleşme karşılığı bu işi yapıyor. İşine gelmeyen sözleşme yapmaz ve çeker aracını, çalıştırmaz. Çalışıyorsa da kurallara göre çalışıp görevini yapar.
Özel Halk Otobüsleri şikayet hattını aradım telefon cevap vermedi. Üzüntümü BURULAŞ’a mail attım. Onlar da konuyu Oda yetkililerine iletildiğini söylediler.  Size yazarak o şoförün ciddi şekilde uyarılmasını ve diğer şoförlere örnek olarak büyüklerimize kötü muamelenin önüne geçilmesini sağlamanızı dilerim.”
Ahmet S.

***

HEYELANLI YOL ONARILMADI...


“Yeni Çevre Yolu’nun Demirtaş viyadüğüne yakın olan kısmında İnegöl yönünde yaklaşık bir yıl önce oluşan heyelan nedeniyle üç şerit bir noktada tek şeride düşüyor. Burasının onarımını uzun süredir bekliyoruz ama büyük gecikme var.

Konuyu değerli köşenizden yetkililerin dikkatine sunmak gerektiğini düşünüyorum. Bu durum bu güzelim yola hiç yakışmıyor. İlgili sorunun ivedilikle çözümü Bursamız’a çok yakışacaktır. 
Saygılarımla
K.A.

***

HAMİTLER'DE BÜYÜK CURCUNA


“30 yıl Kanada’da kaldım. Geçenlerde bir cenaze töreni için ülkeme döndüm.
Cenazemizin evden alınıp yıkanması, namazı, nakli, cemaatin taşınması eksiksiz ve düzenli şekilde yapıldı. Ve Hamitler Mezarlığı’na götürdük.
Ama burada büyük bir düzensizlik ve dağınıklık vardı.. 
Cenazelerin sessiz ve saygılı bir şekilde defni dinimiz ve geleneklerimiz icabıdır. Fakat burada bir curcuna söz konusu.
Kısa aralıklarla 7-8 cenaze birden gömüldüğü için dua okuyan hocalar mikrofonlarla birbirinin seslerini bastırabilmek için bağırışlarla cenazeden çok konuyu başka  bir törene döndürdüler. Kabristan bu yüzden adeta bir pazaryeri havasındaydı.
Ayrıca pidesini yiyip ayranını içen cemaatin ayran kutusu ve diğer atıkları için çöp tenekeleri yok.
Otobüse binip geri dönerken cemaatten bazı kişiler ‘Allah korusun sakın beni buraya gömmesinler’ diye konuşuyorlardı. 
Bu gibi küçük olumsuzluklar giderilirse inanın cenazelerimize ve yakınlarına olan saygımız daha çoğalır kanısındayım.”
Semih İNANIR

***

SUYUMUZ YOK AMA SU PARASI ÜÇE KATLADI


“Mudanya, Güzeyalı sakinleri bu sene hiçbir şeyden çekmedi susuzluktan çektiği kadar, sular akmıyor ama musluklardan yüksek basınçlı hava geliyor.
Gelen yüksek basınçlı hava da sayaçlarımıza su kullanmışız gibi sarfiyat taşıyor.
Biz iki kişilik bir aileyiz. Her ay en fazla 18 TL. fatura öderken bu kez faturamız 70 küsur lira geldi. Bölgedeki tüm abonelerin durumu da aynı.
Su yok ama su parası var. Bu ne biçim iş?. BUSKİ’nin bu konuya acilen el atması gerekir.
Erdinç ÇAĞIRAN