Bursa Hakimiyet

Döner kebap hikayesi ve BURFAŞ’ın yanıtı

İyi haftalar sevgili okurlarım.    Bugün köşemizi Büyükşehir ve Osmangazi Bld.’nden gelen yanıtlara ayırıyorum.
“11/2/2015 köşenizde yayınladığınız ‘BURFAŞ ve bir döner kebap yeme hikayesi’ başlıklı okur yakınması incelenmiştir.
Burfaş Genel Md.’nce işletilen sosyal tesislerimize yoğun ilgi gösteren halkımızın,  bu tesislerden aldıkları hizmetlerin geri dönüşümünün sağlanması amacıyla şubat ayında aktif hale getirilen Sosyal Kart projemiz halen 49.000 Bursalı vatandaşımızca aktif olarak kullanılmaktadır. 
Sosyal Kart bünyemizde kurumsal ve bireysel olarak gruplandırılmış olup oranları %15 ve %10 olarak belirlenmiştir. Bir yıldır Sosyal Kart uygulamasını sürdüren kurumumuz uygulamanın başlangıcından bu yana herhangi bir olumsuz eleştiri ve şikâyet almamıştır. 
Vatandaşlarımız Sosyal Kart başvurusu ve teslimatında tesislerimizden veya Genel Md. Bilgi İşlem biriminden sağlayabilmektedirler. 
Şikayet sahibi okurunuz Kemal Başeren de Genel Md.’ün bilgi işlem birimine  başvurmuş, birimdeki yoğunluk yüzünden öncelik hakkı talebi değerlendirilerek Sosyal Kartı çıkarılmış olup Kemal Bey’in acil işinin olması beyanıyla  kendisine sözlü bilgilendirme yapılamamıştır. 
Ancak kendisine teslim edilen Sosyal Kart, bilgilendirme formu ile teslim edilmiştir. Teslim edilen formda Sosyal Kart kullanım şartları, uygulama  yerleri ve puan bilgilendirmeleri vardır. Ayrıca Sn. Başeren kendisine teslim edilen form haricinde, Burfaş çağrı merkezinden  Genel Md.’e  ulaşabilir ve Sosyal Kart’la ilgili tüm detayları birinci ağızdan öğrenebilirdi. 
Tesislerimizde çalışan personel kadromuz Sosyal Kart uygulamamızdan bilgi sahibi olup, Sosyal Kart’ın teknolojik ve sistematik işleyişi hakkında konusunda uzman kişiler tarafından eğitime tabi tutulup son derece donanımlı halde vatandaşa hizmet vermektedirler. 

Kayhan sosyal tesislerimizde yaşanıp okurunuzun yansıttığı suçlamaların Burfaş Genel Md.’nce incelemesi yapıldığında, tesis personelinin suçlamaları kabul etmediği yazılı savunmalarıyla tespit edilmiştir. 
İlgili vatandaşın Kayhan Sosyal Tesisi’ne ilk gidiş tarihi olan 4.2.2015’te 32.00 TL.’lık hizmet aldığı karşılığında 4.80 krş para puan yüklemesi yapıldığı, 2. kullanım tarihi 5.2.2015’te ise 81.00 TL.’lık hizmet karşılığında 12.15 krş.’luk para puan yüklemesinin kendisinin kartına tesis tarafından yüklendiği tespit edilmiştir. 4/2/2015’te okurunuzun kartına yüklenen para puan, kendisinin uygulamadan faydalanmadığı iddiasını çürütmektedir. Ayrıca 5/2/2015’te yine okurunuzun beyanıyla incelemeye alınan hesap kontrollerinde 81.00 TL.’lık ödemenin Kemal Bey’e ait kredi kartıyla yeni nesil pos cihazından yapıldığı tespit edilmiştir. 
Oysa yeni nesil pos cihazları slip belgesinden önce kasa fişini yazdırmaktadır. Yeni nesil pos cihazından geçilen bir hesabın mali kayıtlara girmemesi imkânsızdır. Okurunuza ait yapılan tüm bu hesap işlemlerinin saati ise 12:54 Sosyal Kart işlem saati ise 12:56 olarak kayıtlardadır. 
Dolayısıyla vatandaşın pos cihazının ve yazar kasanın arızalı olduğu iddiaları da asılsızdır. Bir diğer konu olan çay ikramı şikâyetinin ise servis personelinin keyfi ile değil iş yoğunluğu ile bağlantılı olarak geliştiği ve kendilerinin de böyle bir talebinin olmaması ve akabinde bunu şikayet konusu yapması da hayli manidardır. 
Bu nedenle maalesef vatandaşımızın şikayetlerinin çok haklı ve yerinde olmadığının  ve iddialarının tamamen asılsız olduğunu belirtir, bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.”
Büyükşehir Bld. Basın, Halkla İlşk.Şb. Md. 

***

ALO, BURASI OSMANGAZİ


CEVİZ AĞAÇLARI:“30.1.2015 tarihinde ‘Sn. Dündar 3 ceviz ağacım kurudu mağdurum’ başlıklı  bir okur şikayeti köşenizde yayınlandı.
Güneybudaklar köyümüzdeki imalatlar Büyükşehir Bld. sorumluluk alanında kaldığından ve altyapı hizmetleri de BUSKİ Genel Md. tarafından yapıldığından Belediyemizce herhangi bir altyapı çalışması bu bölgede yapılmamıştır.”
***
ÜNLÜ CADDE:“13.1.2015 köşenizde ‘Ünlü Cadde tam bir komedi’ başlıklı bir okur şikayetine yer verilmiştir.
Bilindiği gibi Ünlü Cad.’de cephe düzenleme ve yenileme çalışması yapmaktayız. Çalışmalar tamamlandığında esnafımız için de gereken tedbirler alınacak olup söz konusu alanda işgal suçu işleyenlere yönelik yasal işlemler yapılacaktır.”
***
GÜNEŞTEPE:“12.12. 2014 köşenizde ‘Güneştepe’de sorunlar diz boyu ve bitmiyor’ başlıklı  bir okur şikayetine yer verilmiştir.
Güneştepe Mah.’nde yol ve alt yapı çalışmaları planlama dahilinde yürütülmektedir. Ancak Sağlık Ocağı ile ilgili talep belediyemizin değil İl Sağlık Md. sorumluluk alanındadır.”
***
BAKIRCILAR ÇARŞISI:“24.12.2014 tarihli köşenizde ‘Öncelikle resmi binalar yıkılmalı’ başlıklı bir okur şikayetine yer verilmiştir.
Bakırcılar Çarşısı girişinin açılması için yıkılması talep edilen resmi binalardan Merkez Bankası, tescilli yapı olduğu için yıkılamamaktadır. 
Diğer bir resmi yapı olan Kızılay binasının yıkılması durumu, bölge ile ilgili yapılacak çalışmalar çerçevesinde değerlendirilecektir.
Konulara duyarlılı okurlarınız ve bunları bize ilettiğiniz için size teşekkür eder, esenlikler dilerim.”
Mustafa DÜNDAR Osmangazi Bld. Bşk.