Bursa Hakimiyet

Geçit kavşağı arapsaçına döndü!

“Geçit kavşağında sola dönüşler (dönel ada çevresi) tamamen kapatıldı.  Büyükşehir Bld. hangi düşünceyle böyle yaptı anlamakta zorluk çekiyorum! Bir kavşaktaki trafik sorununu çözmek kavşağı kapatarak mı olmalı? 
Hani bir zamanlar bir Milli Eğitim Bakanı’nın ‘okullar olmasa Milli Eğitimi çok güzel yönetirdik’ dediği gibi. Kavşakları kapatırsak trafiği çok güzel yöneteceğiz(!) sanırım!



Öncelikle belirtmeliyim; bu kavşakta hem Balat yönünden gelişte, hem de kent merkezinden gelip Balat yönüne dönüşle benzin istasyonu çıkış yönünde sola ve geri dönüşler bu kadar yoğunken ve alternatifleri 4-5 km. uzaktayken böyle uygulama yapılamaz.
Bunun yarattığı sorunlar, öncekinden çok daha az olmalı veya çok büyük kazançlar getirebilmeli ki yapılabilirliği olsun. Ama, hayır!. 

Yapılan uygulamayla oluşan sorunlar şöyle sıralanabilir:

Özlüce ve Balat Mh.’nden Mudanya’ya giden araçlar (ki yoğun bir akımdır) zirve saatlerde Geçit kavşağında 3-4 periyot beklerken, şimdi Korupark kavşağına kadar 3-4 km yol gidip orada Mudanya yönüne dönmek için 6 periyot bekliyor! Çünkü geri dönüş şeridi, iki araç dur çizgisine yanaştığında zaten kapanmış olduğu için ışıklarda beklenmek zorunda kalınıyor.

Özhan Market arkasından gelen trafik kent merkezine de dönecek olsa, Mudanya’ya da gidecek olsa Mudanya yönüne dönmek zorunda ve dönerken artık hiç durmadan gelen 3 şeritlik kontrolsüz bir trafiğe katılmaya çalışıyor ki bu trafik güvenliği açısından kabul edilemez!

Bu uygulamayla Özdilek arkasındaki cadde gereğinden fazla yüklenmiştir. Zaten tali yollardan bu yola çıkışta sorun yaşanıyorken trafik güvenliği sorunları iki kat daha fazlalaşmıştır!. 

Ki bu cadde mahalle arası yerleşimlerin olduğu bir yolken, neredeyse Çevre Yolu trafiği gibi ağır taşıtların da yoğun olarak bulunduğu bir yol haline getirilmiştir.

Mudanya, kent merkezi, Balat ve Özlüce arasındaki ulaşım için üç alternatif güzergah varken (Ata Bulvarı, Emek kavşağı, Geçit kavşağı) Geçit kavşağı kapatılarak bu alternatifler ikiye düşürülmüştür. Böylece kapatılan kavşaktaki tüm trafik bu iki noktaya aktarılmış ve tüm sorunlar katlanarak diğer iki alternatife yüklenmiştir.

Zaten zirve saatlerde yoğun olan Emek Kavşağı ve Ata Bulvarı trafiği iyice yoğunlaştırılmıştır. Hem de insanlara fazladan 5-10 km. yol daha yaptırılarak!

Çevre yolundan Mudanya yönüne gidecek araçlar, kesintisiz hale getirilen kent merkezi-Mudanya trafiğine katılmak zorunda ve bu da artık duraklama olmayacağı için oldukça tehlikeli bir hale geti-
rilmiştir.

Bana bunun mantıklı bir açıklamasını yapabilirler mi? Trafik güvenliği mi artırılmıştır? Kuyruklar mı azalmıştır? (Kuyruklar artık başka kavşaklarda daha yoğun) Daha az benzin harcanması sağlanarak kişi ve ülke ekonomisine yarar mı sağlanmıştır? Ne kazanılmıştır?. 

Asıl önemli konulardan biri de; Geçit kavşağından geçebilen yayalar artık  geçemeyecekler. En yakın Bursa yönünde Emek İstas-
yonu ve yaklaşımındaki yaya üstgeçidi. Diğer taraftan ise Mudanya’ya doğru 2 alt geçit ki; bunlar geceleri kullanılması olanaksız yerler! Bu şehirde yayalara yoksa yaşamayın mı deniyor! Vatandaşın aracı yoksa ve toplu taşım kullanıyorsa  karşıdan karşıya geçemiyor! Böyle bir anlayış olamaz.

Bir sorunun çözümü; sorunun olduğu yeri kapatarak sorunları diğer noktalara yüklemek olamaz. 
Büyükşehir Bld.’ni duyarlılığa davet ediyorum. Saygılarımla.”
  Emel YORULMAZ 
Trafik Mühendisi