Bursa Hakimiyet

Güzel karneler için ödül abartılmamalı

Öğrenciler yarıyıl tatiline girdi. Karneler alındı. Şimdi dinlenme vakti. Hepsine güzel tatiller. Karneler bazen çok kötü, bazen de çok iyi olabilir. Öğrencilik hayatı bu.
Ve şu bir gerçek ki hemen her karne dönemi pek çok evde üzüntü veya büyük bir neşe, kıvanç, mutluluk olabilir.
Klinik Psikolog Dilek Kaymak Kısaer okulların sömestr tatiline girmesiyle birlikte karne heyecanının öğrenci ve velilerde kâbusa dönüşmemesi için önemli uyarılar yaptı. Yerim sınırlı olduğu için özetliyorum:

“Aile bireyinin kötü notlar karşısında çok büyük tepkiler vermekten kaçınması gerek diyen Psikolog Kısaer ‘çocuk, ben kötü bir şey yaptım ailem bana bağırdı ve ben bunun diyetini ödedim artık başka bir sorumluluğum kalmadı şeklinde yorumlar. Oysaki biz çocuğun kendi duygularını sorabiliriz. Böyle bir yaklaşım sergilersek çocuklar, hayatta problemlerin olabileceğini ve önemli olanın bu problemleri nasıl çözmemiz gerektiğini sorgulayabilir. Aile bu soruna sağlıklı yaklaşırsa çocuk da  sağlıklı problem çözme modelini öğrenir. Kırık notu olan çocuklar aileleri ile bir çalışma düzeni kurabilir, beraber görüşme yapabilir ikinci dönem böyle gelmemesi için neler yapılabiliriz bunu değerlendirebilirler” diye vurguluyor.
Kötü karneli öğrencileri başka öğrencilerle kıyaslamamak gerektiğini de ifade eden Kısaer “bu durum çocuğun özgüvenini kırar. Çocuğu kendi içinde bir önceki güne göre kıyaslamak lazım. Çocuğumuz bir önceki sınavda 60 alırken ertesi sınavda 70 alıyorsa bu çocuğun kendi içindeki gelişmesidir. Arkadaşın 90 aldı sen niye 70 alıyorsun demek ye-
rine bu gelişmeyi takdir etmeli. Ayrıca ödülleri de abartmamak gerek. Unutulmamalı ki çalışmanın karşısında ödül başarıdır’ diye ekliyor. 



Dönem başına yorgun ve isteksiz başlamamak için çocukların tatilde dinlenmesine fırsat vermeli diyen Kısaer ‘akademik olmayan kitaplar okuyabilirler, kültürel geziler yapabilirler. Enerjilerini boşaltmak için efor sarf edici oyunlar  oynayabilirler. Dinlenme zamanı dinlenme, çalışma zamanı çalışma yapmaları daha uygundur’ ifadelerini kullanıyor.

Güzel sözler

‘Sendeki imkânsızlığı seviyorum, fakat asla ümitsizliği değil.’ 
- Nazım HİKMET

‘Sen benim hiçbir şeyimsin, yabancı bir şarkı gibi yarım, yağmurlu bir ağaç gibi ıslak, hiç kimse misin bilmem ki nesin?.’
- Attila İLHAN

‘Açalım yüreğimizin kapılarını sonuna kadar, sevelim sevelim sevelim, sevebileceğimiz kadar.’ 
- Bedri Rahmi EYÜBOĞLU  (Teşekkürler Berrin K.)   

Cumartesi neşesi     

SÜRPRİZ KARNE:
- “Baba,ortaokul 3. sınıftaki oğluna seslenir:
 ‘Getir bakalım şu karneyi’ 
 ‘Buyur babacığım..’ 
Karnede beden eğitimi ve resim dışında tüm dersler zayıf.  Büyük tepki gösterir öğluna: 
‘Bir dediğini iki etmiyoruz, bilgisayar dedin, aldık, İngilizce kursu dedin;  gönderdik. Kız arkadaş uğruna harcadığın çiçek parasının haddi hesabı yok. Ne bu notların hali rezil şey!’ 
Çocuk gülümseyerek yanıtlar: 
‘Babacığım o benim karnem değil ki, eski kitaplarınızı karıştırırken birinin arasından çıktı o karneniz.”
(Teşekkürler Fuat KEFKENLİ)