Bursa Hakimiyet

Karne armağanı pembe fotoğraf makinesi

Karne armağanı pembe renkli bir fotoğraf makinesi yakınmasıyla yeni bir haftaya merhaba!..
Adının açıklanmasını istemeyen hanım okurumun ileri sürdüğü 'iddialar' için Teknosa Mağazası yetkililerinin yine duyarlılık göstereceğini umuyorum.
Çünkü bunun benzeri bir olay da köşemizde yansıtılınca büyük bir ilgi gösterip sorunu hemen çözmüşlerdi.
Dilerim bu da çözümlenir ve çalışkan kızımızın da yüzü tekrar güler..
Okurumun iddiaları şöyle:
***
"Başarılı bir karne getiren 12 yaşındaki kızımla geçenlerde İstanbul'a yakınlarımızı ziyarete gittik.
Kızım, reklamlarda gördüğü pembe renkli bir fotoğraf makinesi istiyordu. İstinye'de dolaşırken oradaki Teknosa Market'e girdik.
Pembe renkli fotoğraf makinesi istedik. Aradılar aradılar ve pembe renkli Samsung marka bir fotoğraf makinesi getirdiler. Rengine bakalım, yanlış olmasın dedik ama ambalajını açtırmadılar. Kural böyleymiş. Ve makineyi kızıma karne armağanı amacıyla 199.90 TL.'ye aldım. Ancak makineyi alırken kutusunu açtırmadıkları için deneme imkanımız da olmadı. Prensipleri böyle imiş. 25 Ocak akşamı evde fotoğraf makinesini kutusundan çıkarıp şarja takmak istedik. Ama şarja girmedi..
Mağazayı arayınca bize 'Bursa'daki mağazamız yardımcı olur. Merak etmeyin' dendi.
Bursa'ya döndük. Carrefour'daki Teknosa Mağazası'na 27 Ocak'ta başvurduk. 'Makineyi hiç kullanamadık, iade edip yenisiyle değiştirmek istiyoruz' dedik.
Ancak bize makineyi değiştiremeyeceklerini, servise göndereceklerini belirttiler. Ve aynı gün makineyi servise gönderilmesi için oraya teslim ettik. Fakat bir hafta sonra bize servisten verilen bilgide şarj söketinin kırık olduğu ve arızanın 115 TL.'lik bir ücret karşılığı yapılacağı belirtildi.
Oysa makineyi biz iki yıl garantili olarak almıştık. Üstelik hiç de kullanmadık.
Bunun üzerine Samsung firmasını, ardından Teknosa yetkililerini defalarca aradım. Ama her arayışımda karşıma başka bir kişi çıktı, hepsine defalarca sorunu anlattım fakat hiçbirine de derdimi anlatamadım veya anlamak istenmedi. Sonuçta kızımı sevindirmek için aldığım o makine yine arızalı ve iş görmez olarak tarafımıza iade edildi.
Bunun üzerine Tüketicileri Koruma Derneği'ne bu haksız uygulama nedeniyle başvurdum.
Oysa, Teknosa gibi bir firma böylesi sorunlara karşı daha duyarlı davranır, müşteri memnuniyetini ön planda tutardı diye düşünüyorum..
Her şeye rağmen Teknosa veya Samsung yetkililerinin bu yakınmam üzerine harekete geçeceklerini umuyorum.
Saygılarımla.."
- Adının açıklanmasını istemeyen bir hanım okur


Kayhan esnafından önemli bir dilek

"Demirtaş'taki eski Hal'e AVM yapımı için Büyükşehir Belediyesi'nce satış ihalesi açılma haberi medyaya yansıdı.
Ancak temel olarak şehir merkezleri ve tarihi bölgelerde modern AVM'lerin oluşturulması mimari açıdan uyumlu olmuyor.
Ayrıca tarihi çarşılardaki geleneksel esnafın gelişmesine engel olunmaması için de organize perakendenin şehir merkezleri dışına taşınması gerekir..
Bursa'da sayısız örneği olan, şu andaki birçok yerli büyük yatırım öncesinde bu çarşılarda esnaf ve sanatkar vardı.
Bu nedenle yerli/yabancı büyük kartellere bölge esnafının ezdirilmemesi, desteklenmesi de turizm ve istihdam açısından ilke edinilmeli.
Eğer boş kalan alanlara yatırım planlanacaksa meta satışına yönelik olmayan, aynı  zamanda ihtiyaç olan otopark ve otel gibi hizmet sektörlerine yön verilebilir.
Çarşı esnafımıza ait bu görüşlerin dikkate alınması ümit ve dileğiyle saygılar sunarız."
Kayhan Çarşı esnafı



Bayıltan icra!..

"Osmangazi ilçesi sakini ve 65 yaşında, evimde yalnız yaşayan bir hanımım.
23 Şubat'ta bir arkadaşıma oturmaya gitmiştim.
Akşam eve dönüp içeriye girdiğimde bayılarak düşmüşüm. Üst kattaki komşu kızımız Hemşire S. açık kapımdan içeri bakınca beni yerde görmüş. Onun yardımıyla ayılmışım. Haber etmişler. Yan apartmanda oturan gelinim gelmiş.
Neden bayıldığıma gelince?:
Kapıyı açınca yerde çamurlu ayakkabı izleri gördüm. Çok korktum. Etraf çamur içindeydi. Üç adım daha atınca buzdolabım ve bulaşık makinemin yerinde olmadığını görünce korkum daha da arttı. O an üzüntüden bayılmışım.
Yerinde yeller esen eşyalarım Bursa'daki bir icra dairesi elemanlarınca (2012 - 852 dosya no) götürülmüş!.
Damadım bir arkadaşına kefil olmuş. O da borcunu ödememiş. Bu esnada yeni evlerine taşınan damadım ev adresi olarak benim evimi göstermiş. 2 hafta önce de evime damadımın ismine bir zarf gelmişti. Bu zarf tebligatmış, bilemedim. İmzaladım, aldım.
Meğerse kendi üzerime olan dairemde ve adıma faturalı eşyaların götürülmesine farkında olmadan 'evet' demişim!. Süreç böyleymiş. Sordum öğrendim. Ve borç o saatlerde hemen kefil olan damadımca alacaklı vekili 'M.H Bürosu'na ödendi.
Küçük torunumun daire kapımın eşiğine ayakkabısı ile basmasına dahi asla izin vermem. Ama içeriye çamurlu ayakkabılarla girilmesi ve buzdolabımdaki çeşitli gıdaların mutfak eviyesi içine yalağa su boşaltılır gibi dökülmesi beni inanın çok fazlasıyla üzdü. Kahroldum..
Aklıma geldikçe hep ağlıyorum, bunu hazmedemiyorum.
Ben yasa tanımayan bir insan mıyım ki 2 saatliğine evden ayrıldığımda kimselere görünmeden çok hızlı bir şekilde eve girip eşyalarımı alıp gitmişler?
Üst ve yan komşumun, karşımdaki oğlumun evlerinin zilini çalıp kapımda adı yazılı olan benim için 'hacze geldik. Abla veya teyze nerede?' dense günah mı olacaktı.
Bu yazıyı size yazmam konusunda bana yardımcı olan komşum öğretmen Z. Hanım'a çok teşekkür ediyorum.
Ya ben bu manzara karşısında bayılmak yerine kalp krizi geçirip ölseydim?. Kimsenin umurunda olmazdı değil mi?
Ayrıca oğlum ile damadım da bu yüzden kavga etti. Araya husumet girdi. Beyaz eşyalarım sonunda geri geldi. Üzerinde tek leke bile olmayan eşyalarımın bazı yerlerinde göçme oluşmuş..
Evet ben, bu işi yapanların hepsinin de böyle davrandıklarını sanmıyorum ama yaşadığım türdeki bir icra uygulaması ziyareti yapanların davranışını da kabullenemiyor ve daha duyarlı olunması gerektiğini hatırlatıyorum."
Adının açıklanmasını istemeyen bir hanım