Bursa Hakimiyet

Küçükkumla’da köpekler arasında deniz sefası

“Ankara’dan Gemlik’in Küçükkumla beldesine 20 yıldır tatil için geliyoruz..
Eskiden Erdek’e rakip gösterilen Küçükkumla’da, son iki yıldır yaz aylarında yaşanan sıkıntıları bugüne kadar hiç yaşamamıştık.
Gemlik Bld.’nin Küçükkumla sorunlarına umursamazlığı üzüntüler yaratıyor.
Örneğin; günün 24 saati başıboş köpek sürülerinin istilası altındayız.

Fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi artık insanlar plajda köpeklerle birlikte güneşlenip denize giriyor.

Bu rezalete son verecek bir yetkili yok mu?.”
Adının açıklanmasını istemeyen bir okur

***

BUSKİ BU EZİYETİ NEDEN ÇEKTİRİYOR?


“BUSKİ’nin geçen 1 Nisan’da uygulamaya sunduğu ‘Kartlı Su Sayaçları’ vatandaşa çile çektiriyor. Ev değişikliğiyle yenilenen abonelikte bunu anlamadık ama kullanımda kolaylaştıracağına bizi 30 yıl geri götüren bir sistem olmuş.
Geçmişte düzenli ödeme yapan abonelere ‘otomatik ödeme’ gibi hayatı kolaylaştıran uygulama bu sistemle son buldu. Uygulma, işten zaman harcayıp su alımı yapma zorunda bırakıyor ve hayatı zorlaştırırken maddi bir avantaj da sunmuyor. Eski sayaç sisteminde suyun tonu yaklaşık 4,5 TL. iken bu sistemde de 4,5 TL. Asıl sorun fiyat da değil. Sistemin teknik altyapısı geliştirilmeden hayata geçirilmiş. Sıkıntı bu. Sorunlar şöyle:
1-Suyun bittiğini uyaran ve otomatik dolum yapılmasını sağlayan bir uyarı mevcut değil.
2-Olası bir unutmanızla kontör bitince olmadık bir anda susuz kalabilirsiniz. 
3-Hafta için mesai saatlerinde tahsilat merkezlerinden kartınıza dolum yapabilir. Ama ya çalışan bir kişiyseniz? O zaman şehrin birkaç noktasında; o da yoğun Bursaray istasyonlarında otomatik alım sağlayan ATM benzeri kisoks cihazları aracılığıyla alım sağlayabilirsiniz. Peki, Bursaray’ı kullanmayanlar ne yapacak?.
4-Diğer sorun kioksların çalışıp çalışmaması. 2 gündür Beşevler Küçük Sanayi istasyonuna akşam iş çıkışı gidiyorum. Cihaz bağlantı hatası veriyor, bir hanım  ‘Görükle’den geldim, su bitti. Görükle’deki cihaz çalışmıyor,  ben ne yapacağım diyordu’.  
Ben şanslıydım, evdeki saatte 1 ton su kalmıştı. Ama aynı duruma düşebilirdim. Aylık tüketimimi bildiğimden birkaç ton fazla su alıyorum, fazla almanın çözüme faydası yok, fazla alsanız da sonu var, yoğun iş hayatta kontörün bitmesine yakın manuel takibini kaçırmamak elde değil. Evde eşim huzursuz. Su aniden biterse ben çocukla ne yaparım endişesinde? BUSKİ bunu neden yaşatıyor?. Sanırım danışman ve bürokratlar yanlış yönlendirmiş üst düzey yöneticileri.
BUSKİ yöneticilerini bir açıdan anlamak mümkün; kağıt üstünde tahsilat yerine peşine dönüp hızlanacak, maliyet düşecek. Peki vatandaşın üzerinde olumsuz etkileri analizlenip üst düzeyde tartışıldı mı? Teknik alt yapısı sağlamlaştırılmadan bu devirde bu zorunlu uygulama eziyetten başka bir şey değil. Bu sabah 23 Nisan’daki (Altınşehir) evimden en yakın İhsaniye’de BUSKİ tahsilat merkezine gidip kartıma su yüklettim. Akşam da su sayacına kartı yerleştirip yükleme yapacağım. Bu arada işime de yarım saat geç kaldım.
Teknik altyapı sorunu çözülene dek sayaçlar seçmeli olmalı. Kontörün bitmesine yakın, sistem bir şekilde sizi uyarmalı, en önemlisi banka veya kredi kartına verilecek otomatik talimatla suyun bitmesine yakın tekrar otomatik yükleme olmalı.
Peki; ödemesine sadık ve azınlıkta olmadığına inandığım bizim gibi vatandaşın bu çilesi ne olacak?. Bir tarafı onarırken, diğer tarafı üzmek bu.
Bursa’ya doğrusu bu hiç yakışmıyor. Saygılar.” 
Serdar BAŞKAN

***

KURŞUNLU'DA YÜRÜ YÜRÜYEBİLİRSEN!.


“Kurşunlu sahil yoludaki bazı işyerleri yaya yollarını tamamen işgal etti. Masa ve sandalyeler yüzünden yürümek zor. Bebe arabasıyla biraz dolaşalım desek geçmenin imkansız olduğu yerler var. Gemlik Bld. sorunu Büyükşehir Bld.’ne, onlar da tekrar Gemlik Bld.’ine atıyor. Bu ne biçim iş, anlamıyoruz?.”
Adının açıklanmasını istemeyen bir okur