Bursa Hakimiyet

Otobüs firmaları servis araçları oluşturmalılar!..

“19.04.2015 günü kızım Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne gitmek için Küçük Sanayi Metro İstasyonu durağından 93 hat No’lu otobüse binmek istedi.
Saat 15.00’te Üniversite’den kalkan araca yetişmek için Melis Kent’ten 14.45 civarında çıktık.. Arac 15.39’da gelmiş...
Kızım gelen otobüse binmek için adeta kendini feda ederek yola çıkmış ve otobüsün durmasını işaret etmesine rağmen araç durmamış ve durakta bekleyen yolcularını almadan gitmiş.
Hatta aracın içindeki yolcular bile şoförü uyarmış... Ama durmamış.. 
Buna istinaden BURULAŞ ve belediyeye şikayette bulundum.. 
Gelen cevap aynen şöyle;
***
 ‘’Sayın ÇINAR; 
19.04.2015 tarihli şikayetiniz değerlendirilmiştir.
93 hat no.lu, 16 JJK 83 plakalı aracın D0284 Küçük Sanayi İstasyonu durağından 15.27’de 39 km.  hız ile geçiş yaptığı tespit edilmiştir. Sürücüler otobüse binmek isteyen yolcuyu, aracın yolcu kapasitesine bağlı olarak alabilmektedir. 
93 hattının sefer sıklığı 30 dakikada birdir. Yolcularımızın seyahat planlamalarını,  yol şartları, yolcu yoğunluğu ve trafiği göz önünde bulundurarak yapmaları gereklidir.
 İyi günler dileriz.  Saygılarımızla.’’
***
Demek ki Bursa’ da Otobüs Terminali’ne gidecek bir yolcu durakta en az bir  saat beklemek zorundaymış.. 
Onun da araca binme garantisi olmayıp bu 1 buçuk saate çıkabilirmiş.. 
Türkiye ‘de Terminal’e toplu ulaşım seçeneği en az olan yer maalesef  Bursa. . Otobüs firmalarının oluşturdukları servis araçları yok... Hafif raylı sistem de yok. 
Evet,  yok… Yok oğlu yok iken üniversiteden kalkan bu araç  istasyon durağından  yolcu almadan geçip gidiyor..
Bu sorun yıllardır devam ediyor iken  hiç kimse maalesef sesini çıkarmıyor..  Terminal’den kalkış yapan taksi ücretleri ise Türkiye ortalamasının çok üstünde.. 
Sosyal belediyecilikte en önemli gösterge alternatif  hatları  üretmek olmalıdır.. Şehrin batı bölgesinden Terminal’e aktarmasız direkt giden bir hat var ve o da yeterli görülüyor...
 Yazık... O vakit otobüs firmalarının servis hizmetini engellemeyin bari.. 
Saygılarımla..”
Ertuğrul ÇINAR

***

ÇOCUK PARKINA JİLETLİ TELLER...


“Önemli bir şikayetim var... Köşenize göndermiş olduğum ve ekte gördüğünüz görüntüler Muradiye Çocuk Parkı içerisinde özel olarak para ile işletilen çocuk oyun sahasına aittir.
 Ama dikkat edilirse oyun sahasının çevresi jiletli teller ile çevrilmiş bir durumda..

Sonuçta burası bir çocuk parkıdır ve çocukların sürekli oyun oynadıkları alandır. 
Allah korusun; bu jiletli teller çocuklar için her zaman büyük tehlike yaratıyor. Herhangi bir üzücü olay yaşanılmadan işletmenin jletli teller yerine başka bir çözüm bulmasını duyarlı bir vatandaş olarak istiyorum. 
Yetkililere sizin aracılığınız ile bildirmek istedim.
Saygılarımla...”
Hakan SURGUN

***

HAVUZ VE PAPATYA


“ 3/ Nisan/2015 tarihli Bursa Hakimiyet Gazetesi’nde yayınlanan ‘köşenizde yer verdiğiniz  “ Papatya falı gibi havuz  “  başlıklı okur uyarı yazısı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
İlgili Kurumumuz tarafından bakımı ve işletmesi yapılan havuzların fıskıyeleri yağış, rüzgar ve aşırı soğuk gibi olumsuz hava koşullarında durdurulmaktadır. Bu yıl kış mevsimi yoğun geçtiği için uzun bir süre havuzun çalıştırılması durdurulmuştur.  Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dileriz..”
 Büyükşehir Bld. Basın Halkla İlşk. Şb. Md.

***

TRAFİK EKİPLERİ LÜTFEN DİKKAT


“Hürriyet semtinden gelip Mudanya yolundaki Esentepe kavşağına çıkarken, rampalı  kavşağa çok yakın yerde yol  zaten oldukça dar..
 Bu yetmezmiş gibi,  burada bulunan bazı işyerlerine gelen otomobiller,  kamyonetler ve hatta zaman zaman kamyon gibi  araçlar da yol kenarına park ediyor.
Böylesi  bir durum karşısında esasen çok yoğun bir trafik olan kavşağa ulaşmak başlı başına bir mesele..  Çünkü trafik akmıyor ve anormal şekilde de sıkışıyor.
Görevli trafik ekiplerinin bu kavşakta önlem almaları gerekiyor.
Yaşanılan sorunu dikkatlere sunuyor ve gerekli önlem çalışmalarının yapılmasını rica ediyorum.”
Suat KURTULUŞ