Bursa Hakimiyet

Ulaşımda sorunlar kabak tadı veriyor

Ulaşım konusundaki sıkıntılar bir türlü bitmiyor. Eskilerin sözü ile ‘kabak tadı vermeye başladı’ desek yanlış olmaz.
Bugünkü köşemizde de maalesef ulaşımla ilgili iki yakınma var:
“Köşenizin devamlı okuruyum.. Bir öğretmen arkadaşımın anlattıklarını aynen yazıp köşenize gönderiyorum:
Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne ait 25/D 16 LHK.01 plakalı sarı otobüs  23/12/2014 tarihinde saat 11:40’ta beklediğim durakta durmadı ve hızlı bir şekilde geçip gitti. 

Elimle durması için ısrarla işaret etmeme rağmen durmayan otobüs herhalde otobüste inecek bir yolcusu vardı ki 40-50 metre sonra ileride durarak yolcusunu indirdi. Ben de bundan lararlandım ve koşarak otobüse yetişip bindim. 
Ve şoföre neden duraktan beni almadın dedim.  Bana verdiği cevap şaşırtıcı oldu ve ‘durakta durmaya mecbur değilim’ dedi ve ‘36 nolu otobüs gelecek ona binersin’ dedi Oysa durağı olduğu için mecbur durmak zorunda ve yolcuları alması lazım değil mi? Ayrıca duraklarda görme engelli vatadaşlar olabilir.. 
Ne olursa olsun durakları olan araçlar inen veya binen yolcular için durmak zorunda. Durakların amacı bu. 
Bu şekilde çalışan şoförlere eğitim verilmesi, uyarılması gerekir..  
Ben 65 yaşında bir emekli öğretmenim bana ve benim gibilerine aşağılayıcı şekilde ve bir çocukmuş gibi davranılmamalı. Buna hakları yok.  
Bir daha böylesine saygısız davranışlarla karşılaşırsam o otobüsün şoförünü mahkemeye verip hakaret ve tazminat davası açacağım,. bunda son derece kararlıyım. 
Saygılar.”
Erdoğan EVCAN

***

UEDAŞ’IN DİKKATİNE


“Kamuoyuna duyurmanız ve yetkili resmi makamları bu haksız uygulamadan haberdar etmeniz amacıyla sizden rica ediyorum
UEDAŞ, Uludağ Elektrik’in ‘abone bilgilerinin güncellenmesi’ için, abonenin TC kimlik numarasının kaydı, eğer bulunamazsa 15 gün içinde idareye başvurması gerektiği ve yeni abonelik içinde 400 TL. abonelik masrafı ödenmesi eğer bu yapılmazsa, elektriğinin kesileceği kapıya gelen kurumun görevlisi tarafından evde oturanlara ‘Müşteri bilgi güncelleme formu’ verilerek bildiriliyor.
Çok ciddi bir sıkıntı bu.   
Birçok evde oturan kişi, gerçek abone sahibine ulaşamıyor. Örneğin; benim evi aldığım şahıs, rahmetli olmuş ve mahdumları da İstanbul`a taşınmışlar. Bilen tanıyan yok. Gidip iki aboneyi de üzerime almak zorundayım ve 800 TL. gibi yüksek bir ücret ödemek zorunda kalacağım.. 
Oysa ben zaten asgari ücretle çalışıyorum. 
Bu konu hakkında sayın yetkililerin daha duyarlı davranarak abonelere kolaylık sağlamasını rica ederim.”
M.Yaşar YAZICI

***

ENGELLİLER VE ŞOFÖRLER


“26.12.2014 tarihinde saat 12:35 sularında Küçük Sanayi Metro Market önünden B/46 hatlı halk otobüsüne bindim. 
Bilindiği üzere, halk otobüslerinin ‘bazı’ şoförleri yaşlı vatandaşların olduğu duraklara girmiyor, o yolcuları almıyorlar diye çok şikayetler var.
Şimdilerde ise daha da ileri giderek engelli yurttaşlarımıza aynı şekilde davranmaya başladılar.. 
Ben de engelli kartımı okutmama ve ibraz etmeme rağmen insanı küçük düşürecek bir hareket yaptı. Çok üzüldüm.. 
Bize bu hakkı devlet verdi.. Onlar bu hakkı tanımazlıktan geliyorlar. Ve böyle devranışlarda bulunan şoförlerin sayıları maalesef artıyor. 
Lütfen engelli vatandaşlara küçük düşürücü, aşağılayıcı hareketlerde bulunmasınlar.
Konuyu yetkililere iletiyorum. Lütfen artık bu iş için önlem alın.
Ayrıca bir diğer ricam; şikayet hattının da Valilik’e bağlanarak böylesi yakınmalarımızın daha etkin şekilde değerlendirilmesini istiyorum. Saygıyla.”  
Kenan MUTLU

***

SADECE O MAÇI İZLEYECEKTİM


“Geçenlerde Trabzonspor maçını izlemek istedim. ‘Passolig almadan giremezsin’ dendi.  O kalabalıkta sıraya girip kimliğimle başvurdum. Ve o karmaşada imzaladım. Geçici bir kart verdiler ve ‘kart eve’ gelecek dediler.
Sonra kargoyla kart geldi. Zarf üstünde Aktifbank yazıyordu. Bu kredi kartı olmasın sakın dedim. Çünkü kredi kartı istemiyorum. Hatta kocaman harflerle imzaladığım kağıda da bunu yazdım. Zarfı açınca kartın banka kredi kartı olduğunu gördüm. Bizi bankaların eline atan bu anlayışı kınıyorum. Bu kartla banka her eve girecek. Ben asla banka müşterisi olmak istemem. Amacım sadece maç izlemekti. O kalabalıkta imzamı aldılar. Kredi kartı ihtiyacım yok. Kart aidatı ödemek de istemiyorum..”
Adının açıklanmasını istemeyen bir okur

***


TEŞEKKÜR PANOSU

ÖZGE BALİ'YE


“Geçen cuma günü akşam üzeri Beymen Carrefour’dan kışlık giysilerimi aldım.
Bana bu konuda yardımcı olan çok zarif, kibar ve sempatik satış danışmanı Sayın Özge Bali’ye gösterdiği ilgi ve duyarlılıkm nerdeniyle çok teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum.
Dinçer EDİR