Bursa Hakimiyet

Un var, şeker var ama helva yok!

"Muradiye, Hamzabey, Kocanaip ve Demirkapı sakinleri olarak Osmangazi Belediye Başkanımız Sn. Mustafa Dündar'a sesleniyoruz.
Osmangazi, Kocanaip Mahallesi'nde pazaryeri için zemin, çevre ve giderleri hazırlandı, sonra unutuldu.
Bu pazaryerine ne zaman el atılacak, sabırsızlıkla bekliyoruz.
Bursamızın her köşesi yenilenirken bu pazaryeri hazır olduğu halde neden açılamıyor?.
Salı Pazarı'nı nostaljik olarak düşünenler bir gün bu sevdalarından mutlaka vazgeçeceklerdir.
Ayrıca; trafiğin yoğun olan bu semtte gerekli önlemler mutlaka alınmalı. Cadde ve sokak aralarına kurulan Salı Pazarı için çevre sakinlerinin birçoğu bu uygulamadan çok rahatsız.
En azından pazarın kurulduğu salı günleri olası bir yangın veya vatandaşların ani rahatsızlanmalarında ambulans veya acil araçların buralara girememesinin hesabını kim verecek?. 
Pazaryeri ve otopark olarak meclisten çıkan bu karar uygulanmalı? Yoksa bu konuda farklı düşünceler mi var?. Yetkilileri göreve davet ediyor ve çok amaçlı kullanılabilecek pazarımızın artık faaliyete geçmesini istiyoruz."
- Semt sakinleri adına
Hilmi ÇETİN
***
Okurumun iddiasına göre onca para, onca emek harcanmış.. Yani; un var, şeker var ama ortada helva yok. Bu ne iş Sayın Başkan?



Tabela ve totem mezarlığı

"Nilüfer'de Fatih Sultan Mehmet Bulvarı sakiniyim. Bulvarda çeşitli işyerleri devamlı açılıyor ve her boydaki yön tabelaları kavşaklardaki yeşil alanlar ve dev boyutlardaki totem tabelaları da kaldırımları işgal eder şekilde gelişigüzel bir konumda düzenliyorlar.
Bulvar sakini olarak merak ediyorum; yön ve totem tabelaları için Büyükşehir Belediyesi'den gerekli izin ve onay alınıyor mu? Yoksa bu tabela ve totem tabelaları izinsiz/onaysız mı konuyor?
Çünkü; bulvar bu reklam araçlarıyla tabela-totem mezarlığına dönüyor.
Yetkililerce bilgilendirilmek isterim.."
Diş Hekimi Gürkan KAYA



Yeşilyayla’dan önemli bir ses

"Yıldırım, Yeşilyayla, Tayyareci Mehmetali Caddesi’nin 30 yıllık sakiniyim, Bunca yıl tek çivi çakılmadı. (Kapalı pazar alanı hariç) Sanki burası üvey evlat. 152 Evler Cad. girişinde kentsel dönüşüm projesi başladı. 500 m. ilerde buna yol, Yiğitler ve Akçağlayan'da Toki yapıldı. Ortabağlar-Erikli yolu genişletildi. Bizde sadece yol ortası demir ve çiçeklendirme ile kapalı pazar yapıldı. Ne park ne sosyal alan var.
Buraya da park ve sosyal alan gerek. Evimi feda ederim park yapılırsa. Depreme dayanıksız binalar yıkılacak dendi. Müteahhitler evleri yıkıp yeni binalar yapsın. Deprem olmadan, ölmeden evlerden çıkalım.
Başkanımız geçenlerde 7 kentsel dönüşüm projemiz var demiş ama yerlerini rantçılardan korumak için açıklamamış.
Bursa gibi adı yeşil olan Yeşilyayla için bir şeyler yapılsın. Doğduğum mahallemden evimi satıp gitmek istemem. Bizim Nilüferliler'den ne farkımız var?"
Ümit CANBAZ



Bursagaz’dan bir açıklama

"12.3.2012'de yayınlanan 'Bursagaz'dan garip bir uygulama' başlıklı yazıyla ilgili okurunuzu bilgilendirmek istiyoruz: 
Müşterimiz ilgili adreste 1.12.2011'den itibaren ikamet edip 20.12.2011'de Bursagaz ile doğalgaz kullanım sözleşmesi imzalanmıştır (20 gün boyunca sözleşmesiz gaz kullanımı olmuştur). 20.1.2012'de doğalgaz sayacı okunmuş ve 30.1.2012 vade tarihli 1.000 TL (50 günlük) fatura tahakkuk edilmiştir. 20.2.2012'de sayaç okuması yapılmış ve 28.2.2012 vade tarihli 647,75 TL fatura tahakkuk edilmiştir.(103,50 TL güvence bedeli taksiti dahil) Faturanın altında eski borcunun bulunduğu da belirtilmiştir.
Müşterimiz Bursagaz'a borcuyla ilgili görüşmeye gelmiştir. Borcunun yapılandırılıp ilk faturası olan 1.000 TL.'lik faturanın yarısını ödeme yapması kalan borcuna da mart sonuna kadar süre verileceği veya kredi kartıyla tamamının taksitlendirilerek ödeme yapabileceği şeklinde bilgilendirilmiş ancak müşterimiz bunu kabul etmemiş kendisi de ödeme için bir öneri yapmamıştır.
Faturaların yüksek olma nedeni ilk faturanın 50 günlük olması ve kış aylarının soğuk gitmesi nedeni ile doğalgaz tüketimlerinde artışa neden olmuştur. Sökülen doğalgaz sayacı kalibrasyon birimine kontrole gönderilmiş ve cihazın fazla ölçüm yapmadığı saptanmıştır.
Borcun ödenmemesi nedeni ile 9.3.2012'de EPDK'nın Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği'nin hizmetin durdurulması (madde 44 b bendine göre) müşterimizin sayacı sökülüp hizmet durdurulmuştur.
Saygılarımızla."
BURSAGAZ