Bursa Hakimiyet

Yaya altgeçitlerine niye önem verilmiyor?

Mudanya yönünden Bursa’ya gelişte Organize Sanayi Bölgesi’ndeki BTSO binası ön tarafında anayolun sağında yaya altgeçidi var. Geçenlerde gördüm. Geçidin içi su doluydu. Havuz gibi, balık atsanız yüzecek gibi olmuştu. Giremedim. Resim çekemedim. Çok karanlıktı, profesyonel çekim gerekirdi?.
Bu yaya altgeçidi o bölgedeki Akpınar Mahallesi/1050 Konutlar bölgesine açılıyor. 
Bu geçit ve pek çok benzerinde giriş medivenlerinin üzerleri açık olanlara yağmur için sundurma ve su tahliyesine çözüm getirilmelidir. Günlük temizlikleri ve iyi bir aydınlatma acilen yapılmalı.
Değindiğim konu aslında tüm yaya altgeçitlerinde önemli bir sorun. 
Yayaların can güvenliklerini sağlayan altgeçitler ilgililerce gerekli görülerek inşa ettirilmiş ama bakım, aydınlatma, su basması gibi olumsuzlukların önlenmesi niye hiç önemsenmiyor?. Saygılarımla..”
Kemal BAŞEREN

Alo,burası Osmangazi

ÇINAR CADDESİ VE PARK:- “Bursa Hakimiyet Gazetesi’ndeki köşenizde 20 Ekim 2014’te  ‘Sn, Dündar’a çıkmaz bir sokak sorunu’ başlığıyla okur şikayeti yayınlanmıştır.
Bahar Mah. Çınar Cad.’ndeki imar planında park yeri olarak ayrılan alanın mülkiyeti belediyemize ait değildir. İmar planı ve kentsel tasarım çalışmalarımız içerisinde kamulaştırmalarla elde ettiğimiz alanlarla mahallelerimize park alanı kazandırabiliyoruz. 
Bu bölge 2011-2015 yılları arasında yaptığımız kamulaştırma alanı içindedir. Kamulaştırma işlemlerinin bitmesiyle bölgenin park ihtiyacı değerlendirilecektir.” 

TAHTAKALE’deki IZGARA:- “7 Ekim 2014 köşenizde ‘Kendi küçük, derdi büyük’ başlıklı bir okur şikayeti yayınlandı.
Yağmur suyu ızgarası hakkındaki konu BUSKİ Genel Md.’nün sorumluluk alanında kaldığı için Fen İşleri Md.’müzce işlem yapılamamaktadır.”

ESKİYOL VE ÇÖP:- “23 Ekim 2014’te ‘Çöpler iki yıldır sokağa dökülüyor’ başlıklı bir okur şikayetine yanıt:
Şikayete konu İvazpaşa Mah. Eskiyol Sk.’ın çöpleri her gün günde 2 kez alınmaktadır. Zamansız, açıkta ve kontrolsüz çöp sorununa karşı belediyemiz tüm konut ve işyerlerine konteynır edindirme uygulaması yapmıştır. 
Böylece, kontrolsüz, zamansız ve açıkta çöp sorununa yol açan ortak kullanım çöp konteynırları edinmesi sağlanmış ve herkesin, çöp aracı gelip toplayana kadar kendi çöpünden sorumlu olduğu çağdaş uygulamaya geçilmiştir.
Bilindiği gibi çevre temizliği hemşehrilerimizin ve belediyemizin ortak çabalarıyla sağlanıyor. Hemşehrilerimizin de hassasiyet göstermesini diler, konuyu bize ilettiğiniz için teşekkür ederim.”
Mustafa DÜNDAR
Osmangazi Bld. Bşk.  

OPET’in dikkatine

Aracımın benzinini uzun yıllardan beri Yeni Yalova Yolu’ndaki OPET-Nurpet istasyonundan alırım. İstasyon ve tüm çalışanlarından çok memnunum. Çok efendi, çalışkan, beyefendi insanlar.
7896 **** **** 9145 no’lu OPET Kart sahibi olduğum için aldığım her benzine karşılık firmadan kartıma belirli bir puan yükleniyor. Biriken puanlarımla da ücretsiz benzin alıyorum.
5.Kasım.2014 sabahı yine OPET-Nurpet’ten 100 TL’lik benzin aldım. O ana kadar kartıma yüklenen puan bedeli 13.13 TL. idi. Aldığım son benzinle puanımın 13.63 TL’ye ulaşması gerekiyordu.
Ama 10 TL.’lik puanımın silinmiş olduğunu ve geriye sadece 3.63 tl.’lik bakiye kaldığını görünce çok şaşırdım. İstasyon görevlisi yardımcı oldu ve elektronik panodan araştırdı. Evet, 10. TL’si silinmişti.
Bunun üzerine istasyonun muhasebe servisin gidip durum anlattım. Büyük ilgi gösterdiler. Hemen OPET merkezi aradılar.
Sonra beni telefonla OPET halkla ilişkilerden bir hanım görevliyle görüştürdüler. Görevli ‘evet kartınızdaki 10.TL’lik bakiye silindi. Nedeni de birikmiş puanların 31 Ekim’de silineceğine dair size kısa mesaj göndermiştik’ dedi.
Oysa böyle bir mesajı kesinlikle almadım!... 
Mesaj gelse o miktardaki benzinimi alırdım. Niye almayayım?. İtiraz ettim. Ama olumlu bir gelişme olmadı.
Oysa, 25 Ekim’de OPET’ten aldığım bir mesajda 25 Kasım’a kadar 250 TL.lik yakıt alırsam 9 puan hediye edileceği belirtilmişti..
Bu mesaj bana ulaştığına göre, ‘puan silinecek’ uyarı mesajının da bana ulaşması gerekirdi.
Geçen yıl da aynı durumla karşılaşmıştım. Aracımın periyodik bakımını yaptırdığımda 50 TL’lik puan verileceği belirtilmişti. O zaman da puanların ne zaman silineceğine dair bir bilgi ulaştırılmamıştı. Buna da itiraz etmiştim ve belirli bir süre sonra -sanırım- haklılığım anlaşıldı ve neyse ki 25 TL.’lik puan yüklendiğine dair bir mesaj aldım.
OPET’in müşterileriyle arasında gözden kaçan ve iletişim hatasından kaynaklanan bir sorun var sanıyorum. Mesele on lira değil, güven meselesi..
Dikkate sunuyor ve kayıtların incelenerek gerekli iyileştirmenin yapılmasını rica ediyorum.
OPET gibi bir firmaya güvenimin devam edeceğini umuyorum..