Bursa Hakimiyet

Yunuseli eski havaalanı ve bir görüş

"Yunuseli'deki eski havaalanının tekrar işlerlik kazandırılması büyük bir riski de beraberinde getirir.
Sayın Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Osmangazi Belediye Başkanı iken o bölgede okullar, sağlık kompleksleri vb. düşünürken Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na geçince bu düşüncesini niye değiştirdiği merak konusudur?.
Bu havaalanı tekrar işlerlik kazanırsa oradan sadece küçük özel uçağı olan işadamları yarar sağlayabilir.
Yunuseli eski havaalanı üzerinde ısrarla durulursa gerekli çalışmalarda bazı yüksek katlı binaların tıraşlanması, bazı enerji hattı direklerinin kaldırılması gerekecek.
Yıllardır mania hattından dolayı mağdur olan Bağlarbaşı, Yunuseli, Karaman Mahallesi sakinlerinin serzenişleri duyulmuyor mu?.
Yanlışta ısrar edilmemesi gerekir. Yunuseli'nde bugünkü koşullarda havaalanı olmaz ve olmamalı.
Bursa'ya hizmet verilmesi düşünülüyorsa Yenişehir Havaalanı ve oradan yapılacak uçak seferlerini canlandırmak gerek.
Yanlış projelerden dönmek de bir erdemdir.
Saygılarımla.."
- Sabahattin ÖZDEN


Alo, burası Büyükşehir

BURSARAY ve ENGELLİ ARABALARI:- "23/1 /2012 tarihli Bursa Hakimiyet Gazetesi'nde yayınlanan 'Erdal Abi' adlı köşenizde yer verdiğiniz 'Engelliler ve BursaRay' başlıklı okur yakınması ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
TS 12186’da ifade edildiği üzere 'Platform kenarı ile tren arasındaki açıklık en çok 5 cm - 8 cm; ray ile platform arasındaki yükseklik ise araç türüne uygun olarak yaklaşık: 0.90 m' dir.'
Engelliler için yapılan akülü arabalarda; standart özelliklere baktığımızda ise; ön tekerlek çapı: 20 cm. arka tekerlek çapı ise 32’cm. dir. Tekerlekli sandalyelerin ve bebek arabalarının taşınması için proje uygulamalarında özel dikkat gösterilmiştir.
Toplu taşıma sistemleri için özürlü gereklilikleri hakkındaki Alman Ulaştırma Bakanlığı tarafından yayınlanmış gereklilikler aşağıdaki gibidir. 'Özürlü insanlarla yapılan uygulama testlerinin sonuçları, toplu taşıma araçlarına binme ve inme için aşağıdaki gerekliliklere işaret etmektedir:
Giriş alanında platform ve araç tabanı arasındaki yükseklik farkı: 5 cm. olması istenmektedir, azami 10 cm.'dir.
Girişteki yatay boşluğun genişliği: 5 cm. olması istenmektedir, azami 10 cm dir.' Ayrıca BHRS I. ve II. Aşama Projeleri kapsamında istasyon platform kenarı ve hat arasındaki yatay mesafeler; Türk 'Hafif Raylı Sistem Kriterleri'ne göre ve ayrıca TS, BOStrab ve VDV (Alman demiryolları) standartları da incelenerek platform kenarı ve araç arasındaki uzaklık; 5-8cm olmalıdır, standardına uyularak uygulama projeleri buna göre yapılmıştır."
**
PİS YAZI VE RESİMLER:- "19/1/2012'de yayınladığınız 'BURULAŞ yağlıboya ile bu iş halledilebilir'
başlıklı okur uyarı yazısı incelenmiştir.
Gün içerisinde işletimde olan tüm lastik tekerlekli toplu taşım araçlarının temizlik ve bakım çalışmaları, araçların işletim dışında olması esnasında periyodik olarak bakım atölyesinde yapılmaktadır. Okurunuzun yazısında ifade edilen koltuk arkalarındaki kirli görüntü ve yazılar periyodik bakım ve temizlik çalışmalarında temizlenmektedir."
**
HAYVANAT BAHÇESİ:- 8/2/2012'de yayınlanan 'Hayvanat bahçesi yöneticilerine' başlıklı okur uyarı yazısı incelenmiştir.
Konuyla ilgili gerekli düzenleme yapılmış ve tehlike unsuru olan çatıdaki düşme olasılıklı kiremit derhal güvenli şekilde onarıma tabi tutulmuştur..
Duyarlı okurlarınıza teşekkür ederiz."
Büyükşehir Bld. Basın ve Halkla İlşk.Şb.Md.



Adam gibi asfalt!

"Çekirge'de Hamamlar Caddesi'ndeki Demirci Oteli'nin önündeki ana caddede oluşan bu çukur uzun zamandan beri böyle.. Dolmuş taksi kullanan bir şoför olarak buradan her geçişimde aracımı çukura sokmamak için dikkat ediyorum. Ama bu durumu bilmeyenler ne yapsın. Aniden önüne çıkan çukur araçların ön takımlarını berbat ediyor.
Buraya küçük asfalt yama yapıp gitmesinler. Yani adam gibi asfalt dökmelerini rica ederim."
Bir dolmuş taksi şoförü


Bursagaz’ın tam önünde
"Mudanya Yolu, Emek Kavşağı'nda bulunan Bursagaz binası önündeki cadde derin çukurlar içinde.
Bu yüzden yayalar ve araçlar özellikle de küçük çocuklar güç durumda. Osmangazi Belediyesi yetkililerine yaşanılan sorunu telefonla bildirdim ama bana verilen yanıtta oradaki çalışmanın BUSKİ'ye ait olduğu ve şikayetimi oraya yapmam şeklinde oldu.
Sonuç olarak ortada eğer bir sorun varsa bu kurumlar arasında da koordinasyonla acilen çözümlenmeli. Bursa'ya bunlar yakışmıyor.
Yaşanan güçlüklerin ortadan kaldırılmasını semt sakinleri olarak rica ediyoruz. Saygılar.."
Metin YELESER



Et fiyatları çok şaşırtıyor

"Her gün Şehreküstü semtine inerken veya diğer semtlerdeki kasap vitrinlerinde görülen etiketlerde et fiyatları insanları çok şaşırtıyor..
Örneğin bazı kasaplarda dana kıyma normal fiyatı olan 28 TL.'den satılırken, bazı yerlerde de bu fiyat 16 TL.
Aradaki fiyat tam 12 TL.
Bu farklılık neden doğuyor?.
Gerekli olan denetimler eskiden belediye zabıtalarınca yapılıyor, daha ciddi tutuluyordu. Şimdi bu denetimleri Tarım İl Müdürlüğü elemanları yapıyor. Ama onlar da herhalde pek etkin olamıyorlar. Sucuk fiyatları da bu şekilde.
Şu bir gerçek ki et piyasası çok başıboş kalmış halde. Kontrolsüz fiyat uygulamaları ve kalite vatandaşın her zaman aleyhinde oluyor.
İlgililerin dikkatlerine saygıyla sunarım.."
Adının açıklanmasını istemeyen bir okur


Tehlikeli kavşak sinyalize edilsin
"İzmir karayolu üzerindeki Marmara Birlik ve Minteks fabrikasının olduğu kavşak trafik açısından her zaman büyük tehlikeler yaratıyor.
Bu önemli kavşakta en kısa zaman içinde trafik güvenliğinin sağlanabilmesi için sinyalize edilmesi gerekir.
Trafik lambalarıyla güvenli geçişlerimizin sağlanabilmesini rica ederiz.
Ayrıca; Minteks karşısında şehirlerarası çalışan pek çok otobüs durup yolcu indiriyor. Bu arada otobüs yolcuları veya muavinler otobüs içindeki çöp kutularını da buraya döküyor. Bu nokta zaman zaman pet su şişeleri ve diğer çöplerle doluyor.
Ve dikkat çekici boyutlarda çevre kirliliği oluşuyor.
Her iki konunun da yetkililerce ele alınmasını, gerekli çalışmaların yapılmasını önemle rica ederiz.."  
Ali KOÇDEMİR


Vefa bekleyen tarihi çeşme 

"Çocukluk ve gençlik geride kaldı. Torun sahibiyiz. Birçok değişikliklere tanıklık ediyoruz. Ama güzel anılarımızın tanığı olan İpekçilik Anadolu İmam Hatip Lisesi önündeki çeşme hala dimdik durmaya çalışıyor. Ama o da bizler gibi yaşlandı, bakım gerekiyor, kimse görmüyor.
Bazı firmaların levhaları çeşme üzerinde asılı, adres tarif ediyor.  Kimsenin ilgilenmediği bu çeşmenin bakımını çeşitli dallara sponsor da olan firmalar üstlenemez mi? Tarihi çeşme vefa bekliyor.
Kerim ALPASLAN



Dikleme ve Yatık sokaklarda güvenlik sorunu
"Osmangazi ilçesi, İntizam Mahallesi, Dikleme Sokak ve Yatık Sokak köşelerinde geceleri sokak aydınlatma direkleri altına oturup alkol alan ve toplum düzenine aykırı davranışlarda bulunan bazı şahıslara rastlıyoruz.
Bu durumu oldukça sık görüyoruz ve semt sakinleri olarak bu şahısların bizleri rahatsız edeceğinden ürküyoruz. Bu çevrede gerekli kontrollerin artırılmasını ve mobil polis ekiplerinin daha sık kontrol yapmasını rica ediyoruz.
Ayrıca Dikleme Sokak’ta hiç bir sokak aydınlatması bulunmuyor. Ancak diğer sokakların ışıklandırmasından yansıyabilen ışıklar var. Aydınlatma sorununa da bir çözüm bulunması çok yerinde olacaktır..
Şimdiden çok teşekkürler iyi çalışmalar dileriz."
Çağatay GÖLLÜ




Av.Torun'un duyarlılığı
"Bugüne kadar hukuksal hiçbir sorunla karşılaşmamıştım.
Ama geçenlerde yaşadığım bir durum üzerine bilgi almak için Bursa Barosu avukatlarından Sayın Saadettin Torun'a başvurdum.
Bana sorunun çözümü için uzun uzun yapmam gereken girişimi ve izleyeceğim hukuki yolları anlattı, beklentisiz yardımda bulundu.
Kendilerine çok teşekkür eder, başarılar dilerim.."
Adının açıklanmasını istemeyen bir okur