Hava Durumu

Taşınmak bile cep yakıyor

Yazının Giriş Tarihi: 10.11.2017 11:15
Yazının Güncellenme Tarihi: 10.11.2017 11:15

10 Kasım...

Bugün O'nu kaybetmenin hüznünü yaşarken,

O'na olan inancımızı bir kez daha tazeliyorum.

Demokratik, laik ve çağdaş değerlerle oluşturulmuş 'en büyük eser' olan Türkiye Cumhuriyeti'nin emanet edildiği genç nesiller olarak; Mustafa Kemal Atatürk'ün göstermiş olduğu yolda doğruluktan, eşitlikten, adaletten ve demokrasiden vazgeçmeden, bu emaneti koruyacağımıza bir kez daha söz veriyorum.

Mustafa Kemal Atatürk'ü özlem, saygı, sevgi ve minnetle bir kez daha anıyorum.

Ev almak ya da kiralamak ne kadar mutlu edici olsa da yeni evin taşınma ve yerleşme sorunları bir o kadar büyük oluyor.

Sizler için bu konuyu araştırmak istedim ve ortaya inanılmaz bir tablo çıktı.

İşte, bir evin taşınması sırasında karşılaşacağınız maddi ve manevi güçlükler.

Maddi diyoruz çünkü hiç düşünmediğiniz kalem harcamaları çıkıyor ki şaşırmamak elde değil.

Manevi diyorum çünkü karşınızda muhatap bulamamaktan, bürokratik engellere kadar o kadar çok yasal kanun ve süreç çıkıyor ki adeta sinir harbi ile boğuşmanız gerekiyor.

İsterseniz daha fazla uzatmayayım ve yaptığımız araştırmanın sonuçlarını açıklayalım...

Taşınmadan önce dışarıdan çok basit görünen işlemler günler süren bir sıkıntıya dönüşebiliyor.

Öncelikle yeni ev arayışının çok titizlikle yapılması gerekiyor.

Evin konumundan yaşına, sosyal olanaklarından iç dizaynına kadar her yönüyle ihtiyaca yanıt verecek nitelikte olması belli bir süreci beraberinde getiriyor.

Bu konuda hata yapma lüksünüz yok.

Ev taşıma işi pazardan bir kilo yerine iki kilo almaya benzemiyor. Yapacağınız yanlış tercih sizin birkaç yıllık birikiminize ve zamanınıza neden olabilir.

Ortalama 1.750 TL kira bedeli olan bir ev için emlak firmasına ödeyeceğiniz bedel, yasada yüzde 12 olarak belirlenmiş olsa da genelde bir kira bedeli ödeniyor. Bu da sizin cebinizden 1.750 TL çıkması demek oluyor.

Elbette ev sahibine ödenen en az 3 aylık kira bedeli ve depoziteyide unutmamak gerekli.

Kiralama sonrasındaki en büyük sıkıntı ise nakliye ve altyapı bağlantılarıdır. Bursa'da, taşınacak eşyaların büyüklüğü ve paketlenmesinden semtler arasındaki mesafeye, dairenin kaçıncı katında olduğu, taşınılacak binada asansörün bulunup bulunmadığı gibi pek çok parametreye göre değişkenlikler gösterse de ortalama nakliye bedeli 1.500 ila 2.000 TL arasında gidip geliyor.

Elbette bu işe bir de kırılan, çizilen mobilyalar kadar zarar gören duvar ve parkeler de var. Ne yazık ki bu konuda sorumluluk üstlenen daha bir tane nakliye firması ne gördüm, ne de işittim.

Nakliye sonrasındaki en önemli ihtiyaç ise altyapı (elektrik, su, doğalgaz, internet vb) bağlantıları ve aboneliklerinde yaşanıyor.

Öncelikle eski oturduğunuz dairedeki abonelikleri tek tek bizzat kendiniz gidip iptal ettirmek zorundasınız. Bunun için sıra alıp kuyruk beklemek hemen hemen hepsi için birer gününüz heba olacaktır.

Bugüne kadar sabah gidip öğlene kadar aboneliğini iptal ettirip yeni abonelik yaptıran ile hiç karşılaşmadım.

Hiçbir eksiğiniz çıkmasa bile elektrik, doğalgaz, su ve internet aboneliklerin iptali için en az ikişer ya da üçer saat kuyruk beklemeniz gerekiyor.

Karşılaşacağınız sıkıntılardan biri de taahhüt. Buda nerden çıktı demeyin internetin olmadığı ev yok. Haliyle interneti bağlatırken bir taahhüt veriyorsunuz. Bu süre dolmamış ise işiniz zor. Kısacası firmaya tazminat ödeyeceksiniz. Aboneliğinizi taşımak istediğinizi söyleyecekseniz ama ya yeni adresiniz de altyapı hizmeti yoksa!

Tüm bu aksaklıkların üzerinden başarıyla çıktınız.

Bu kez de yeni abonelik için aynı koşuşturmayı yapmaya elinizi cebinize atmaya hazır mısınız?

Elektrik idaresine abonelik bedeli 200 TL olup, doğalgaz için Dağıtım Bedeli olarak 460 TL, Güvence Bedeli olarak 390 TL, Su aboneliğinde işlem bedeli olarak 230 TL, Teminat Bedeli olarak 30 TL alınıyor.

1.750 TL tutan tüm bu masraf kalemleri neredeyse bir kira bedeli kadar harcamayı gerekli kılıyor ve çoğu zaman bu işlemler 5 iş gününe kadar vakit kaybı ile prosedürle uğraşmayı beraberinde getiriyor.

Ayrıca evinize taktıracağınız beyaz eşyalar için servisten gün almanız gerekiyor. Bunun için de yetkili servisler işlem için ücret almasa da adresinize geldikleri için hepsi ayrı ayrı hizmet bedeli altında ücret alıyor bizden hatırlatması...

Sonuçta evinizi taşırken kira, depozite, emlakçı komisyonu, elektrik-doğalgaz-su ve internet abonelikleri iptali ve yeni abonelikler, nakliye ve zarar gören eşya ve duvarları da hesaba kattığımızda ortaya kabarık bir fatura çıkıyor...

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.