Bursa Hakimiyet

Ramazanda sağlıklı kalmanın püf noktaları

İl Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, oruç tutacak vatandaşları bilgilendirmek adına önemli uyarıda bulunmuş.
Sizlerin de ilgisini çekeceğini düşündüğüm ramazan ayına münhasır bu uyarıyı bugünkü köşemizin konusu yaptım.
Dr. Akan, iftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunmakla birlikte iftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteğine karşı yapılan en büyük hatalardan birinin de çok hızlı şekilde, yüksek miktarda besin tüketmek olduğunu vurguluyor.
Çünkü, beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra veriyormuş.
Çok hızlı ve yüksek miktarda proteinli besinler yenilirse bu durum hem sağlık açısından risk oluşturabilir hem de ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlayabilirmiş.
Bir diğer önemli hususun da sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte su ve mineral kaybı sonucu bayılma, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri yaşanabileceğini vurgulayan Dr. Akan, günde ortalama en az 2-2,5 litre su içilmesine özen gösterilmesini istiyor.
Bununla birlikte ayran, taze sıkılmış meyve-sebze suları, sade soda gibi içeceklerin de tüketilmesi gerektiğini vurgulayan Dr. Akan, bu gibi durumlarda tuzlu ayran içilmesinin faydalı olacağını ifade ediyor.
Yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az 3 öğünü tamamlamak gerektiğini dile getiren Dr. Akan, sahura kalkılmaması ya da sahurda sadece su içilmesinin zararlı olduğunu, dolayısıyla kahvaltı tarzında hafif yiyeceklerin yenilmesi gerektiğine dikkati çekiyor.

Vali’den veda turları


Antalya Valiliği görevine atanan Vali Münir Karaloğlu, veda turlarının son ziyaretini İnegöl’e yaptı.
İnegöl´ün Bursa’nın güzide ilçelerinden biri olduğunu ifade eden Vali Münir Karaloğlu, “İnegöllüler haklarını helal etsinler. Benden yana da helal olsun. Her şey için teşekkür ederim” diyerek ilçeden ayrıldı.

Unutulmaması gereken altın öğütler


Oruç tutarken yeterli ve dengeli beslenmeye özen göstermek için bunlara dikkat.
İftarda tek seferde büyük porsiyonlar yerine, küçük porsiyonlar şeklinde beslenin.
Yemeklerinizi yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin.
Sahur öğününü atlamayın.
Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmekler gibi yiyeceklerden oluşan hafif bir kahvaltı yapabilirsiniz.
İftarda yağlı tatlılar yerine sütlü tatlılar veya meyve tercih edin.
Kavrulmuş, kızartılmış ve tütsülenmiş yemeklerden uzak durun. 

“Çocuk da yaparız kariyer de”


İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO) kadın girişimcileri cesaretlendirmek için etkinlik düzenlemiş.
“Anadolu kadını hem çocuk büyütür hem de kariyer yapar. Yeter ki önüne engel konmasın” diyen İTSO Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Müfide Karaduman, amaçlarının girişimci olmak isteyen kadınlara ve gençlere “Sen de yapabilirsin” mesajı vermek olduğunu söylemiş.