Bursa Hakimiyet

Sahip çıkılmayı bekleyen festival

Orhangazi zeytininin kalkınması için her yıl yapılan aynı zamanda kentimizin en köklü festivallerinden biri olan Orhangazi Zeytin Festivali ne yazıktır ki, son yıllarda hak ettiği değeri göremiyor.
Şehirlerin tanıtımı ve markalarının öne çıkarılmasında bu tür etkinliklerin rolünün etkili olduğunu düşünen Orhangazi Belediyesi, Kaymakamlık ve Ticaret Sanayi Odası’nın girişimleriyle bu yıl ilk kez Orhangazi Gedelek Turşu Festivali düzenlenmişti.
İlçenin marka değerlerinin belirlenip bunun da tanıtılması amaçlanan Orhangazi Gedelek Turşu Festivali, ilk kez düzenleniyor olmasına rağmen bence amacına ulaşmıştır.
Buna Gedelek turşusunun ilçenin marka sembolünü oluşturacak girişimin başlangıcı denilebilinir.
Bunun için festivalin sonraki yıllarda daha kapsamlı ve de  tanıtıma yönelik devamlılığı sağlanmalıdır.
Daha doğrusu Orhangazi Zeytin Festivali gibi olmamalıdır.
Orhangazi’de her yıl 3 Kasım tarihinde yapılan ve bu yılda 36’ncısı düzenlenecek Orhangazi Zeytin Festivali hazırlıklarına başlanmış.
Bu festivalin iki önemli özelliği vardı.
Birincisi zeytin adıyla ülkemizde yapılan tek festivalin olması...
Diğeri de iyi hatırlıyorum da bundan 16, 17 yıl önce Orhangazi Zeytin Festivali’ne çevre il ve ilçelerden otobüsler dolusu zeytin üreticileri gelirdi.
Çünkü, Marmarabirlik o yıl üreticiden alacağı zeytin taban fiyatını burada açıklardı.
Dolayısıyla festivaller bayram havasında geçerdi.
Şimdilerde bu yapılmadığı için festivale her geçen yıl ilginin azalmasıyla bu özelliğini yitirdi.
Orhangazi Belediyesi, Kaymakamlık, Ticaret ve Sanayi Odası, Ziraat Odası, sivil toplum kuruluşları bir ay önceki, turşu festivalinde olduğu gibi zeytin festivalinin de kapsamlı geçmesi için komisyonlar oluşturulmuş.
Zeytinin yetişmesinden satışına kadar geçen pek çok aşamaları kapsayan etkinlikle hafta boyunce sürecek festival programının finali 3 Kasım’da olacak.
Cumhuriyet Meydanı’nda üreticilerin traktörleriyle yapacağı kervan geçişinden sonra en iyi zeytin yetiştiricilerine ödüllerinin verilmesiyle festival son bulacak.
Dileğimiz, sahibinin zeytin üreticileri olduğu Marmarabirlik yönetiminin festivale sahip çıkmasıdır.

LOGOMUZA KAVUŞUYORUZ

Sahip olduğu turizm potansiyeli ile marka değerini geliştirmek amacıyla iletişim çalışmalarına hız veren Bursa, şehir logosu tamamlanmış.
Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi, Cumalıkızık ve Sultan Külliyeleri ile Unesco Dünya Mirası Listesi’ne giren, Avrupa Tarihi Termal Kentler Birliği’ne Türkiye’den kabul edilen tek şehir olan Bursa, marka yönetiminde yeni bir hamle yapmış.
Bursa Turizm Kültür Tanıtma Birliği tarafından hazırlanan şehir logosu, üstünde bulunduğu her değerin Bursa’ya ait olduğunu, Bursa’da üretildiğini anlatan özelliğe sahipmiş.
22 Ekim Çarşamba günü Merinos AKKM’de başta Vali Münir Karaloğlu ve Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe olmak üzere tüm kent yöneticilerinin katılacağı törenle Bursa’nın yeni logosunun tanıtımı yapılacakmış.
Şehrimizi yurtiçinde ve yurtdışındaki her alanda simgeleyecek yeni logomuzu doğrusu bizde merak ediyoruz.