İlhami YILDIZ

İlhami YILDIZ

ilhamiyildiz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Bursa'nın trafik sorunu ve önerilerim...
08 Aralık 2017 Cuma, 07:28

Önceki günkü basın toplantısında acil eylem planını basın mensuplarıyla paylaşan Başkan Alinur Aktaş konuşmasının satır aralarında her kesime açık olduğunu herkesten fikir aldığını basa basa vurguladı.
Daha önceki konuşmalarında da danışmanlarının hemşehrileri olacağından bahsetmişti.
Bursa'nın acil eylem planını açıklarken de trafik sorununun en başta yer aldığını kendisi bizimle paylaştı.

Toplu taşımada 9 bin 808 araç
Trafiğin aktörleri arasında (S),(M),(D),(T) plakalı araçlarla beraber özel halk, BURULAŞ otobüsleri ve kişisel araçlar ön planda.

Resmi rakamlara göre;
Bütünşehir kapsamında her gün 5 bin 958 S , bin 432 dolmuş, bin 186 minibüs, bin 432 taksi, 345 BURULAŞ'a ait otobüs 154 BURULAŞ alt yüklenici sayısı 355 özel halk otobüsü , 378 dolmuş plakalı toplamda ise 9 bin 808 araç trafiğin sürekli içinde...
Bunların yanı sıra hafif raylı sistem ve T1 hattını da unutmamak gerekli ayrıntıya girmeden şu saptamayı da yapalım:
Dünyanın hiçbir yerinde toplu taşıma araçlarının tamamına yakını aynı güzergahı kullanıp, şehrin merkezine gelmez.
İşte bu noktada D plakalı araçların tamamına yakını güzergahı Heykel ve Atatürk Caddesi , S plakalı araçların tamamı şehrin merkezine gün içinde en az bir kere giriş çıkış yapıyor.
T plakalı araçların yüzde 90'ı Bursa merkezde üstüne üstlük Gürsu, Kestel, Mudanya ve Gemlik'ten de şehir içine giriş de oldukça fazla.
M plakalı minibüslerin çoğunluğu da Gençosman civarında duruyor.

Yapılması gerekenler...
İşte bu noktada öncelikle D ve M plakalı araçların şehir içine girişleri kısıtlanmalı. Bu kısıtlama da yasak olarak değil yeni hatlar açılarak gerçekleşmeli.
Misal olarak; yeni yerleşim bölgelerinde alternatif güzergahlarla mahalle içi 7 kişilik ticari yeni dolmuşlar, teşvik edilebilir.
Şehrin merkezinde çalışan kısa sürede ring yapan araçların daha uzak yerleşim birimlerine gitmesine yönelik alternatif çalışma yapılabilir.
Keza yine şehrin yeni yerleşim birimlerine taksi durakları yapılarak şehir içindeki T plakalarının o bölgelere kaydırılmaları sağlanır.
Tramvay ve hafif raylı sistemin geçtiği ana alterdeki sanayi bölgelerine dikey olarak dolmuş ve minibüs güzergahları teşvik edilerek toplu ulaşım özendirilebilir.
Öte yandan yine şehrin merkezine girişi trafiğin yoğun olduğu saatlerde ücretli yapılabilir buradan elde edilen gelir yeni yollar yapılmasında kullanılabilir.
Bu ve benzeri küçük dokunuşlar trafiği belirli ölçüde rahatlatmaya yeter...

Osmangazi'de başkan arayışları devam ediyor...

AK Parti'de üç ilçe başkan arayışları görünen o ki önümüzdeki haftaya kaldı. Özellikle en kilit ilçe olarak nitelendirilen Osmangazi'de arayışlarda her geçen gün ortaya yeni isimler atılıyor.
Dün de kulislerde öne çıkan isimler şunlar:
Onlardan ilki;
AK Parti il yöneticisi ve önceki dönem belediye meclis üyesi Cemal Balabanoğlu...


Diğeri de;
Osmangazi için sesli olarak dillendirilen il yöneticisi M.Zahit Yanar...


Yanar'ın da Osmangazi İlçe Başkanlığı'nda adının geçtiğini bu köşeden duyurmuş olalım.
Bu isimlerin yanına her geçen gün yeni isimler ilave oluyor.
Bir tarafta bu gerçekler var iken bir tarafta süreç kısalıyor.
Ankara'ya gidecek isimler kim olacak?
Bekleyip, görelim...

Oktay Yılmaz istifa ederse yerine kim gelecek?

AK Parti'nin 17 Aralık'ta Yıldırım İlçe Kongresi'nde aday gösterilen Oktay Yılmaz göreve oturur oturmaz muhtemelen Osmangazi ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi üyeliği görevlerinden istifa edecek.
Şimdi merak edilen ise Osmangazi'de Yılmaz'ın boşalttığı koltuğa kimin geleceği...


Osmangazi'de boşalttığı koltuğa Ayhan Durgun gelirken, Büyükşehir'de ise kimin geleceğini ilerleyen süreçte bizler de hep beraber öğrenmiş olacağız...