BURULAŞ'ın hedefi günlük 500 bin yolcu - İlhami YILDIZ - Bursa Hakimiyet
İlhami YILDIZ

İlhami YILDIZ

ilhamiyildiz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
BURULAŞ'ın hedefi günlük 500 bin yolcu
06 Ocak 2018 Cumartesi, 07:54

Önceki akşam Yerel Yönetimler programında BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar'ı konuk ettik.
Çapar, İstanbul'dan Bursa'ya transfer olmuş bürokrat. Çapar'ın Bursa'yı gezebildiniz mi sorusuna verdiği yanıt oldukça ilginç!..
Daha fırsat bulamadım...
Gerçekten de güne toplu taşıma araçlarının start verdiği saatte başlayan Çapar'ın mesai bitiş saati de son toplu taşıma aracının kontağını kapattığı saate kadar devam ediyor.
Yaklaşık 60 gündür temposu böyleymiş.
Sorumluluk alanında BURULAŞ'a ait otobüsler, özel halk otobüsleri, BUDO ve terminal bulunan Çapar'ın bu yoğunluktan şikayeti yok.

Hafif raylı sistemde ortalama günlük 250 bin yolcu taşınıyor

Bursa'da özel halk otobüslerinin özellikle zaman zaman sıkıntılar yaşattığı biliniyor.
Kimi zaman engelli ve yaşlıların ulaşım ücretsiz hakkı için çıkan sıkıntılardan dolayı gerekli uyarıları yapıyoruz diyor.
Ondan sonra özel halk otobüsleri ve yüklenicilerin sıkıntılarını da bildiklerini ifade eden Çapar çözüm sürecinde olduklarını ekranlarımız aracılığıyla paylaştı.
Hafif raylı sistemle tekerlekli sistemin aynı hat üzerinde beraber gitmesinin zor olacağını yakında besleme hatlarla bu sorunun çözüleceği müjdesini verdi..
Bursa'da dört farklı etaptan oluşan hafif raylı sistemden dolayı aksaklıklar konusunda ise Çapar, bundan sonra bu sıkıntıların daha az yaşanacağını belirtti.
Öte yandan yine dört sistemin entegrasyonuna yönelik yazılım çalışması için çalışmaların devam ettiğini yakın bir tarihte faaliyete geçmesi ile BURULAŞ'ta bekleme sürelerinin azalacağını söyledi.
Şu an günde ortalama 250 bin civarında yolcu taşıyan BURULAŞ bu yazılımın bitmesi ile 500 bin yolcu taşıma kapasitesine ulaşacak.

Sabiha Gökçen'e yolcu taşımaktan memnunuz

Bursa Terminali'nden Sabiha Gökçen'e yolcu taşınması işini üstlenen BURULAŞ'ın bu işten memnun olup olmadığını ardından da kurallara uygun seyahat yapılıp yapılmadığını sordum.
Konuyla ilgili olarak Çapar öncelikle bu hattın 30 TL'ye taşımalarına rağmen rantabl olduğunu söyledi.
Sonrasında taşımacılığın da devletin kurallarına göre yapıldığını ve güvenli olduğunu da üzerine basa basa vurguladı.

Hedefimiz Anadolu yakası

BURULAŞ'ın faaliyetlerinden biri olan deniz ulaşımı için de BUDO'nun Anadolu yakasında bir yere yolcu indirme projelerinin olup olmadığı sorusunu konuyla ilgili olarak İstanbul Şehir Hatları Müdürlüğü ile görüşme içerisinde olduklarını Kadıköy ve Üsküdar'da iskele arayışı içinde olduklarını bulunursa bu konuda BURULAŞ olarak biz yolcu taşımacılığına başlarız diyor.
Ama mevcut Sirkeci iskelesinden memnun olmadığını Kabataş iskelesinin açılmasını dört gözle beklediklerini söyledi.
Çapar, Bursa'da ulaşımın başındaki isim olarak kendi birikimine ve ekibine destek veren Alinur Aktaş'ın güvenini boşa çıkarmamak adına çok çalışıyor.
Temennimiz odur ki bu çalışmalarının sonucu da Bursalılara olumlu olarak yansır.