Bursa Hakimiyet

Flu fotoğraf

Yeni stadın temelini atalı yaklaşık 5,5 yıl oldu. Ocak ayından bu yana da maçlarımızı oynuyoruz. Bursaspor’un ekonomik sorunlarını çözebilmede ciddi katkı sağlayacak, sınıf atlatabilecek yapı. 
İşin uzmanı profesyonel kurumlar yerine geleneksel yöntemlerle pazarlanmaya çalışılınca sonuç alınmadığı gibi kamuoyu algısı da bozuluyor.
Stat isim hakkı konusunda giden yönetim hiçbir somut veriye dayanmayan locoste hikayesi ile
Bursaspor kamuoyunu aylarca oyalayıp adeta alay etmişti.
Şimdi de ‘Stat isim hakkı için Arap yatırımcılar geliyor’ söyleminden stadın ortasında çekilmiş bir fotoğraf, gelen konukların ‘Spor turizmini (!!!) geliştireceğiz, Fenerbahçe ile milli takımla maç organizasyonu yapmak istiyoruz’ söylemleri ile sonuçta Bursaspor üzerinden yapılan bir reklam çalışması çıktı.
Bursaspor’un marka değeri nedir, nasıl geliştireceğiz, isim hakkı, loca fiyatlandırma da esaslarımız ne olmalı, neden hep hibe arıyoruz, bir türlü satamadığımıza göre fiyatlarımızın geçekçi olmadığını neden düşünmüyoruz, neyi baz alacağız…
Bundesliga’da dünya ölçeğinde firmalardan alınan stat isim sponsorluklarından bazıları yıllık bazda Bayern Munich(Allianz Arena) 6 milyon Euro, Borussia Dortmund (Signal iduna Park) 4,7 milyon Euro, Eintracht Frankfurt (Commerzbank Arena) 3 milyon Euro, Wolfsburg  (Volkswagen Arena ) 2,5 milyon Euro. 
Ülkemizde de Galatasaray’ın Telekom’la yıllık 6,5 milyon dolarlık, Fenerbahçe’nin Ülker’le 9 milyon dolarlık anlaşmaları var.
Yeni stadımızın ekonomik değerlerini eş dost ahbap ilişkileri ile mi pazarlamaya çalışacağız?
Fiyatlamaları deneme yanılma metodu ile mi (satamadığımıza göre daha çok yanılarak) yapacağız. Yoksa işin uzmanları ile mi?
Bu sorunun cevabını vermekte geç kalmadık mı?
Gerçekçi olalım stadımızı flu fotoğraflara alet etmeyelim.