Bursa Hakimiyet

Kıblemiz belli mi?

"Bu adamın kıblesi belli değil" sözü halk arasında özellikle sahtekar, düzenbaz, iki yüzlü...vb kişiler için söylenir. 
Kıblesi belli olmak ne demektir?
Kıblesi belli olmak; bir duruşun adıdır. Bir tavrı belli etmenin, bir kararlılığı ortaya koymanın ismidir.
Kıblesi belli olmak; günlük hayatta doğruyu ve hakikati bulmaktır. İyi olanı hayata taşımak, kötü olanı terk etmektir.Güzelliklere yönelmek, hayırlı ve faydalı olanları tercih etmektir.
Kıblesi belli olan kişi yaşadığı zamana, mekana ve çevreye katkı sağlar. Kötülüğü emretmez, kötülüğe meyletmez. Kendisi de kötü olmaz.  Kıblesi belli olan kişi yanlışa dönmez. Kıblesi belli olanı kimse yanlışa döndüremez. Ama kıblesi belli olmayan kişi her yanlışı yapar, her tarafa döner.
Kıblesi belli olanlar nereye döndüklerini bildikleri için, doğru istikamette yol alırlar. Eğer yol aldıkları istikamette bir dönüşleri olursa, bu dönüş yanlıştan dönüştür. Batıldan hakka dönüştür.
Kıblesi belli olanlar, canının istediklerini sırf canı öyle istedi diye yapamaz. Kendi arzularını doğru sayamaz. Başkalarının haklarını gasp edemez. Nefsani arzularını önceleyerek, rahmani görevlerini öteleyemez.
Kıblesi belli olan kişinin elinden ve dilinden başkaları zarar göremez. Kıblesi belli olanlar, zalimin yanında yer alamaz. Kıblesi belli olanlar, yetimi itip kakamaz. Bilir ki; evlerin en hayırlısı içinde yetimin sevildiği, yedirilip içirildiği evdir. Evlerin en şerlisi de içinde yetimin sevilmediği, itilip kakıldığı evdir. 
Kıblesi belli olan kişi, yaptıklarının anbean kayıt altına alındığını, bir gün mutlaka yaptıklarının hesabını vereceğini bilir. Kıblesi belli olanların hayatlarında inkarcılık ve inançsızlık asla yer bulamaz.
Kıblesi belli olanlar, asla başıboş yaratılmadıklarını bilirler. Kıblesi belli olanlar İSLAM, KUR'AN, EZAN, BAYRAK ve VATAN gibi değerler için yaşarlar ve bu uğurda gerekirse hiç tereddüt etmeden can verirler.

Cami yaptırmak

Mahmud b. Lebid anlatıyor:
Osman b. Affan bir mescidi yaptırmak istedi. Ancak insanlar bundan hoşlanmayarak, mescidi olduğu gibi bırakmasını istediler. Bunun üzerine Osman b. Affan oradakilere Resulullah (s.a.s)'ın şöyle buyurduğunu işittiğini söyledi:
"Kim ALLAH rızası için bir mescit yapar/yaptırırsa ALLAH da onun için cennette benzeri bir (ev) yapar."

Cenazenin yüzünü açıp bakmak caiz midir?

Cenaze yıkanıp kefenlendikten sonra yüzünün açılarak yakınlarının ve dostlarının ona son kez bakmaları veya öpmeleri caizdir.
Peygamber Efendimiz (s.a.s), oğlu İbrahim vefat ettiğinde yüzüne bakmış ve öpmüştür. Aynı şekilde Peygamberimiz (s.a.s) vefat ettiğinde, Hz. Ebubekir (r.a)'in de Peygamberimizin yüzünden örtüyü kaldırdığı ve  sonra da iki kaşının arasını hürmetle öptüğü ve ağlamaya başladığı kaynaklarımızda nakledilmektedir.
Kadın cenazenin yüzüne kadınların ve mahremi olan erkeklerin bakmaları caiz ise de, mahremi olmayan erkeklerin herhangi bir zaruret bulunmadıkça kadın cenazenin yüzüne bakmaları mekruh görülmüştür. Erkek cenazenin yüzüne kadınların bakmasında bir sakınca yoktur.

Günün duası

"Allah'ım! Açlıktan sana sığınırım. Çünkü açlık, ne kötü bir arkadaştır. Hainlikten de sana sığınırım. Çünkü hainlik, ne kötü bir sırdaştır."