Murat KUTER

Murat KUTER

muratkuter@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Bursa'nın eğitim çınarı 24 yaşında
27 Temmuz 2019 Cumartesi, 09:38

Zamanın akıp geçtiğini ancak bazı yıldönümlerinde anımsarız. O zaman diliminde Doğru Hakimiyet'i, Haber Gazetesi'ne dönüştürdüğümüz dönemdi. 1995 yılının galiba eylül ayıydı. Gazetenin başında rahmetli Kemal Sulaoğlu vardı. Onun odasında otururken misafirlerimiz olduğu söylendi.
Gelenler aklımda kaldığı kadarıyla Nejat Vardar, Korhan Durusoy ve Mümin Ceyhan'dı. Bize büyük bir heyecanla kendilerinin de içinde bulunduğu 23 aydının birkaç ay önce kurmuş olduğu Çağdaş Eğitim Kooperatifi'ni anlattılar. Hayallerini paylaştılar, aydın sorumluluğundan söz ettiler.


Hiç unutmuyorum ben de o sırada üyelik koşullarını sordum ve orada ÇEK'e üye oldum. O gün için 108. üyesiydim. Bugün bu rakam 1800'ü geçti.
İlk büyük destek kampanyası ve de tanıtım 1996 yılında o dönemin Bursa Valisi Orhan Taşanlar, dönemin ÇEK Başkanı Korhan Durusoy, dönemin BTSO Başkanı Celal Sönmez, dönemin BUSİAD Başkanı Erol Türkün ve dönemin Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Ayhan Kızıl'ın birlikte organize ettikleri Altınceylan'daki etkinlikle başladı.
Daha sonraki süreç içinde herkes deyim yerindeyse ÇEK mantalitesi içinde birer tuğla koyarak bir imece gerçekleştirdiler.
Süreçte Görükle'deki Yüksek Öğrenim Kız ve Erkek öğrenci yurtları, Beşevler 3 Mart Anaokulu, ardından Hüseyin Özdilek'in katkısı ile başlayıp tamamlanan 3 Mart Azizoğlu İlk ve Ortaokulu, Osman - Güler Köseoğlu'nun katkıları ile hayata geçen ve Kır Çiçekleri'nin kaldığı Orta Öğrenim Kız Öğrenci Yurdu ve son olarak Halil Güleç'in katkıları ile hayata geçen ÇEK 3 Mart Halil Güleç Fen Lisesi ve Anadolu Lisesi, ÇEK'in eğitim kurumlarını oluşturdu.
24 yıllık süreçte her ÇEK başkanı, her yönetim kurulu üyesi ve ÇEK üyesi bu kuruma bir şeyler kattı. Hiç kimse ondan bir şey almaya, onu kullanmaya kalkmadı.
Kooperatif yapısındaki bu kuruluş, tüzükleri gereği kâr payı dağıtmayan bir sosyal kooperatifçilik modeli olduğu için ülkemize alanında kamu tarafından da model kabul edildi.
Önce lisesi olmayan dağ köylerindeki kız çocuklarını okutmak amacıyla oluşturulan Kır Çiçekleri Okusun Diye Projesi hayata geçti ve devam ediyor. Sonra ÇEK'li bir öğretmenin, öğrenci ve velileri ile ortaya koyduğu, diğer öğretmenlerin de katkı koyduğu ÇEK(İ)MECE Projesi, ÇEK'in kurumsal projesi haline geldi.
Ayrıca ÇEK yönetimince şu anda ülkemizde İstanbul'daki ERG ve Ankara'daki TEDMEM gibi eğitimle ilgili özel araştırma merkezlerine benzer ÇEKİRGEM adını taşıyan ve açılımı ÇEK İnovasyon, Reform, Geliştirme Merkezi kurulması yönünde alınan karar hayata geçiriliyor.
ÇEK YKB Buğra Küçükkayalar 24. yaş günü nedeniyle özetle şunları söyledi:
"Daha yapacak çok işimizin, katedecek çok yolumuzun olduğunu biliyor, gerçekçi hedeflerle projelerimizi oluşturuyor ve planlıyoruz. Sizlerle birlikte, dün olduğu gibi bugün ve yarınlarda da "Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller" yetiştirmek amacıyla aydınlığa doğru olan yürüyüşümüzü kararlılıkla sürdüreceğiz. Kuruluşumuzun 24. yılında, kurucularımızdan, yönetim, denetim, yürütme ve çalışma kurullarında görev alanlara, ortaklarımızdan, çalışanlarımıza, imece kültürümüze katkı sunan kurumlardan, kuruluşlardan bağışçılarımıza ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyor, şükranlarımızı sunuyoruz."
Nice yaşlara ÇEK, iyi ki varsın.