Bursa Hakimiyet

Babayiğidimiz İnan Kıraç’tı

Yerli otomobil konusu ülkemizde dönemin Başbakanı ’nın 20 Ocak 2011’de TÜSİAD’ın Genel Kurulu’nda “Artık yerli aracımızı üretelim. İşte babalar burada” çağrısı ile gündeme gelmişti. 
Daha sonra dönemin Bakanı Zafer Çağlayan “Babayiğit aradıklarını” dile getirmişti. O  sırada 13 Kasım 2014 tarihinde Kıraça Holding Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç  Capital 500 Araştırması Ödül Töreni’nde Condrad Otel’de Onur Ödülü’nü alırken “Otomotivde yerliye ihtiyaç var. O yerliyi ilk kez ben yapmak istiyorum.” diyerek o babayiğidin kendisi olduğunu açıklamıştı.
Törende ödülü Kıraç’a veren Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Kıraç’ın bu açıklamasının ardından bir süredir ertelediği Kıraça Holding’in mühendislik firması Hexagon’a ziyaretini 25 Kasım 2014’te yapmıştı.
Daha sonra bu babayiğit tartışmasını uzun süre dinledik.
Otomotiv diğer ürünlere benzemez. Önemli olan üretmesi değil satmasıdır.
Yerli otomobil yolculuğumuzun sağlıklı ve uzun soluklu olması dileğiyle.

***

Otomobil üretim rakamlarımız

2014’te yapılan yeni yatırımlarla Türkiye’deki otomobil üretim kapasitesi 1,7 milyon adede çıktı. 
Birkaç yıl içinde bu kapasite 2 milyona çıkabilir. 2014 yılı rekoru otomobil imalatında gerçekleşti, tarihin en çok otomobilini yaptık. 
Ülkemiz hafif ticari araç üretiminden sonra otomobilde de Avrupa’da önemli bir merkez oluyor.

***

Bursa ve otomobil

Bu ülkede bir yerli otomobil üretilecek ise bunun yapılacağı yer Bursa’dır. Bu sadece şovenist yaklaşımla söylenmiş bir söz değildir. Rasyonalite de bunu gerektirmektedir.
Otomotiv sanayii ihracatı 2014’te yüzde 7 artarak 22,8 milyar dolara çıktı. Bu rakam içindeki en büyük pay Bursa’daki üreticilerde.
2023 vizyonundaki ihracat hedefimiz ise 75 milyar dolar.9 yıl içinde ihracatımız 3 kat artmalı. 
Bu da milli bir projeyle hayata geçer.