Bursa Hakimiyet

Menşei Bursa projesi geliyor

Bursa Valiliği AB ve Dış İlişkiler Merkezi tarafından 2012 Yılı Mali Destek Programları çerçevesinde termal, tarih ve kültür turizmine katkı sağlamak amacıyla hazırlanan, turizm ve tanıtım için ülke genelindeki ilk coğrafi işaretleme çalışması olan Menşei Bursa Projesi’yle, Gastro turizmde de iddiasını ortaya koymuştu...
500 bin TL’lik bütçeye sahip projeyle, kent genelindeki 2 bin işletmede farkındalık yaratılacak, ayrıca Bursa markası olan yaklaşık 50 adet tarım ve gıdaya dayalı yöresel ürünün coğrafi işaretlemesi sağlanacaktı. Uluslararası tanıtımları kapsayan projeyle, Bursa’nın Gastro turizmde uluslararası bir marka haline gelmesi hedeflenmektedir...

USTA NE DEDİ?

Proje ile ilgili açıklama yapan Bursa Vali Yardımcısı ve İl AB Daimi Temsilcisi Ahmet Hamdi Usta, turizm ve tanıtım için ülke genelinde yapılan ilk coğrafi işaretleme çalışması olan Menşei Bursa Projesi’nin, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından desteklenmek üzere kabul edildiğini söyledi. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ile Bursa Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (BESOB) ortaklığında yürütülen projenin 7 aylık bir süreye yayılarak uygulanacağını ve sponsorluk harcamalarıyla birlikte yaklaşık 500 bin TL bütçeye sahip olduğunu belirten Usta, “Bursa için markalaşma yolunda önemli bir adım atıyoruz. Proje, Bursa turizmini desteklemek amacıyla bir tanıtım kampanyası şeklinde gerçekleştirilecek. Bursa adıyla marka olan tarım ve gıdaya dayalı yöresel ürünlerin turizm değerine dönüştürülerek etkili bir tanıtım aracı haline getirmeyi; ticaret ve sanayi odalarında, birliklerde ve ziraat odalarında ‘coğrafi işaret’ üzerine farkındalık yaratmayı; çağdaş görselliğe ulaştırılması hedeflenen yöresel ürünlerimizle ilimizi Gastro turizm için bir çekim noktası haline getirmeyi amaçlıyoruz” dedi…
Bu projenin Bursa açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Emeği geçenleri kutluyorum…
 

May Tohumculuk’tan bir ilk
MAY Tohum, dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY® Marka Destek Programına girmeye hak kazanan ilk tohum markası oldu…
Turquality Marka Destek programına kabul edilmekten büyük memnuniyet duyduklarını dile getiren MAY Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler; “Ülke ofisleri ve anlaşmalı distribütörler vasıtası ile 2013 yılı itibari ile 30’dan fazla ülkeye MAY markası ile satış yapmaktayız. Hedef coğrafya olarak belirlediğimiz Avrupa Birliği, Karadeniz Bölgesi, Orta Doğu ve Orta Asya’da güvenilir, güçlü bir Türk Tohum Markası olma yolunda tüm gücümüzle çalışıyoruz. Turquality Marka Programına kabulümüz gerek kurumsal yapımızın güçlendirilmesinde, gerekse hedef uluslararası pazarlarda rekabet gücümüzü artırmamızda büyük katkı sağlayacak. Uluslararası güçlü bir tohum markası olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.” dedi…
35 yılı geride bırakan MAY Tohum 11 türde ıslah, üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini “MAY” markası altında sürdürmektedir…