Bursa Hakimiyet

Osmanlı Saray İçecekleri

Güllüoğlu Baklava’nın sahibi Nejat Güllü’nün yolu bir ara Dolmabahçe Sarayı’na düşer. Orada bir garsonun, bir turistle hararetli tartışmasına tanık olur. Sonra o garsona neyi tartıştıklarını sorar.
Garson turistin “ne içebilirim?” diye sorduğunda bildiğimiz uluslararası markaları saydığını, turistin buna kızıp, “ben onları kendi ülkemde de içiyorum. Size özgü bir içeceğiniz yok mu?” sorusuna verdiği “yok” yanıtını anlatır.
Nejat Güllü bundan etkilenir. Şirkete döner bu anısını şirketin İcra Kurulu Başkanı Ömer Kaya’ya anlatır. Ve ondan bu konuyu araştırmasını ister. 
İşte bu konuşmanın ardından Şipa’nın yaklaşık 2 yıl süren araştırma geliştirme öyküsü başlar. Sonunda fabrika için Bursa seçilir. Çalı Sanayi Bölgesi içine Şipa fabrikası kurulur.
Buradaki temel espri Osmanlı Saray Mutfağı’na ait, özel şerbetlerin, özgün formüllerle üretilmesi ve bu üretim sırasında şeker, tatlandırıcı, koruyucu, aromatik ürünlerin hiçbirinin kullanılmaması. Tamamen doğal bir ürün ortaya çıkarılması.
Evet, dün Hilton Otel’de yeni ürünleri  Osmanlı Saray İçecekleri konusunda Nejat Güllü, oğlu Fatih Güllü ve Ömer Kaya’nın yaptığı basın toplantısındaydık. Şerbetlerin tadına da baktık. Enfesti.
İnovatif bir girişim, kutluyorum.

Sabuncu’dan anket değerlendirmesi

Uludağ İhracatçılar Birliği Koordinatör Başkanı Orhan Sabuncu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2015 yılı 2. çeyrek gerçekleşme ve 3. çeyrek beklenti “eğilim anketi” sonuçlarını da değerlendirdi.
Sonuçlara göre 3. çeyrekte ihracatın artacağının düşünüldüğünü ve ihracatçının yeni büyüme modelleri beklediğini ifade eden Sabuncu, “Küresel piyasadaki dalgalanmalar 2015 yılının ilk ayından bu yana devam ediyor. Bu durum ihracatçıların önünü görmesini engellese de, bizler yeni fırsatlar aramayı sürdürüyoruz. Türk ihracatçısı olarak, 3. çeyrekte ihracatımızın artacağını düşünüyoruz. Bunun yanı sıra, inovasyonu merkezine alan, katma değer odaklı, bilgi ve teknoloji rekabetine göre kurgulanmış bir büyüme modelinin benimsenmesinin de kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerimize oldukça önemli katkı sağlayacağı kanısındayız” dedi.
Bu arada Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) aracılığıyla ağustos ayında yapılan ihracat 1 milyar 456.7 milyon dolar olarak gerçekleşti. 

BTSO’dan tam destek

Göynüklü ve Çağrışan bölgelerinde çıkan üzücü yangın olayının ardından Bursa Valisi Münir Karaloğlu’nun başlattığı “Bursa İçin Bir Fidan Dik” kampanyasına BTSO’dan da destek geldi.
Kentimiz 50 hektarlık ormanlık alanı küle döndüren yangının yaralarını sarmaya çalışıyor. Bu konuda bir açıklama yapan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanvekili İsmail Kuş, Oda olarak Bursa’nın yeşil kimliğinin korunmasına büyük önem verdiklerini ve bu konuda üstlerine düşeni yapmaya hazır olduklarını söyledi.AA