'Arsası olan satmasın' - Namık GÖZ - Bursa Hakimiyet
Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
'Arsası olan satmasın'
08 Şubat 2018 Perşembe, 07:45

Geçmiş yıllarda Başbakanlık veya belediye başkanlığı koltuklarına oturan siyasiler ilk 100 gün hedefleri koyardı. Bunu en çok uygulayan siyasilerden biri de 9'uncu Cumhurbaşkanı merhum Süleyman Demirel'di.
İktidar ve muhalefet arasında bu konuda yazılı olmayan bir centilmenlik anlaşması varmış gibi eleştiriler için bu sürenin geçmesi beklenirdi.
Alinur Aktaş'ın Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğuna oturma süresi de bu rakama ulaşmak üzere. AS TV'de yayınlanan Sönmez Medya Buluşmaları'nın konuğu olan Aktaş, Bursa Hakimiyet köşe yazarları ve editörlerinin sorularıyla 100 günlük icraatının özetini anlattı.
Ulaşımdan, kentsel dönüşüme belediyenin bağlı şirketlerinden Uludağ'a kadar yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Aktaş'ın en önemli vurgusu Ulaşım Master Planı konusu oldu.
Bursa'nın ulaşım master planı en son 2011 yılında Dr. Manfred F. Brenner'e hazırlatılmıştı. 7 yılda Bursa'da köprülerin altından çok sular geçti.
Nüfusla birlikte artan araç sayısı ulaşımı Bursa'nın sorunlarının en üst sırasına taşıdı. Bunun farkında olan Aktaş da, önceliğini bu konuya vererek çalışmalar başlattı. Pansuman tedbirleri olarak nitelendirilmesine rağmen yüzde 30-40 rahatlama sağlayan 29 kavşaktaki çalışmalar ve denetimlerin artırılması bir yana işin temeli uzun vadeli planlama ve yatırımda. Bunun yolu da master plandan geçiyor. Hazırlıklara başlanmış bile.
Bu plan Ulaştırma Bakanlığı'na sunulacak projeler için altyapı oluşturulacak. Aktaş'ın deyimiyle 14 ay sonra seçim var. Bunun için Bursalıların önüne vizyon ve hedef koymak gerekiyor. Yıldırım'dan başlayıp şehri boydan boya geçerek Şehir Hastanesi'ne kadar uzanacak 13,5 kilometrelik yeni metro hattı bu yatırımların başında yer alacak.
Aktaş'a göre, kentsel dönüşüm ve ulaşım sorunu aslında birbirleriyle bağlantılı konular. 5 katlı binayı yıkıp 15 katlı bina yaptığınız zaman belki içinde insanlar oturuyor ama aşağıya indiğinde bu yoğunluğu karşılayacak yol ve sosyal donatı alanları yok. O yüzden Bursa'nın daha yaşanabilir bir kent olabilmesi için yatay büyümeye ihtiyacı var.
Daha önce Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey'in dile getirdiği, ardından Aktaş'ın Çevre ve Şehircilik Bakanı ve 21 yıllık başkanlık deneyimi bulunan Mehmet Özhaseki'ye sunarak ete kemiğe büründürdüğü uydu kentler artık Bursa'nın öncelikleri arasında.
'Artık 15 katlı bina için kimse kapımıza gelemiyor' diyen Aktaş, 'Yanlış anlaşılmasın bir metrekare dahi arsam yok' vurgusundan sonra Bursalılara seslendi:
'Arsası olan satmasın... Çünkü çok değer kazanacak.'

'Borcu olmayan belediye çalışmıyor demektir'

Aktaş, Acil Eylem Planı'nı açıkladığında belediye borçlarıyla ilgili tablo pek iç açıcı rakamlar içermiyordu. Bütçe sadece borç ödemelerini karşılıyor, yeni yatırım için kaynak bulunmuyordu. Üstelik yeni kredi limitleri de kapalı haldeydi.
Başkanın bu sıkıntıyı aşmak için hedefi arsa üretip satmak. Bugüne kadar henüz arsa satışı gerçekleştirilmemiş. Ama arsa satışından önemli bir kaynak elde etmeyi planlıyor. Ayrıca Sıcaksu Projesi için de yatırımcılarla görüşmeler başlamış. Ayrıca su kullanımıyla ilgili 3 yıllık sözleşmeler imzalamayı planlıyor. Buradan da 75 milyon liralık kaynak sağlanmasını planlıyor.
Aktaş'a göre, borcu olmayan belediye çalışmıyor anlamına geliyor. Önemli olan bunu sürdürülebilir hale getirmek. Hedefi ise önümüzdeki yıl sonuna kadar kredi kullanabilecek rakamlara ulaşılması.

Terminal sorununa neşter

Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali ile ilgili şikayetleri birkaç kez kaleme almıştım. Batı ve doğu yönlerinden gelen araçların terminale kadar yolcu indirme-bindirme yapamaması sorunlara neden oluyor. Aktaş, bu konuyla ilgili de çalışma başlatmış. Sıkıntıların farkında. Terminal boyutunda olmasa da belirli noktalarda yolcu indirme ve bindirme yapılabilmesi için proje hazırlanmış. Hatta bir bölge için kamulaştırma hazırlığı başlamış bile.
Demek ki yakın gelecekte doğu ve batı akslarında yolcu indirip bindirecek mini terminallerimiz olacak.