Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Başkanları buluşturan fuar
03 Nisan 2019 Çarşamba, 08:10

Bursa, yaklaşık 90 gündür yerel seçimleri konuşuyordu. Sadece Bursa değil, Türkiye 'beka' meselesiyle yatıp, 'mutfaktaki yangın' tartışmalarıyla kalkıyordu.
Seçimlerin sona ermesiyle artık hayatın olağan akışına dönüyoruz. Gündem elbette ki yine ekonomi olacak. Çünkü Türkiye'nin içinde bulunduğu krizi aşabilmesinin tek yolu üretim, istihdam, ihracat ve tabii ki bunların önünü açacak ciddi reformlar.
Sadece bakanlar değil, önümüzdeki günlerde yerel yöneticilerin dahi ekonomik konulara odaklanacağından eminim.
Dün iki seçilmiş başkanın katıldığı ilk tören de yine ekonomi konuluydu. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, görevine kaldığı yerden devam ediyor. Onun yanı sıra Yıldırım'dan başkan seçilen Oktay Yılmaz'ın henüz mazbatasını almadan Bursa Textile Show Fuarı'na katılması anlamlıydı.
Verilen mesajlara gelince;
Alinur Aktaş, Bursa'nın birçok özelliğinin yanı sıra geçmişten gelen tekstil kenti olduğunu biliyor. Bu yüzden günlük çalışma çizelgesinde başkanvekili görevlendirilmesi yapılmasına rağmen fuara gelmeyi tercih etti ve yaptığı konuşmada da Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın kente vizyon katacak projelerinin avantaj olduğunu özellikle vurguladı.
Aktaş'ın dikkat çektiği diğer bir nokta ise Türkiye'nin önümüzdeki 4,5 yıllık süreçte seçim ortamını yaşamamasıyla ilgiliydi. Aktaş, bu süreyi şehrin tüm dinamikleriyle entegre olarak ve hiçbir komplekse girmeden daha güzel yarınlara götürmek için değerlendireceklerini söyledi.
Konuşmasına başkan seçilen Aktaş ve Yılmaz'ı kutlayarak başlayan BTSO Başkanı İbrahim Burkay ise başta ekonomi olmak üzere sosyal ve kültürel alanda üzerlerine düşen sorumluluklar ve projeleri yürütürken en önemli itici gücün büyükşehir belediyesi olduğu vurgusu yaptı. Bu birliktelik ortak çalışmanın 2023 ve 2071 hedeflerine ulaşmasına katkı sağlayacağını da ifade eden Burkay, yapılacak atılımlarla Bursa'nın ülkenin parlayan yıldızı olacağı mesajını verdi.

'LET'S MEET IN BURSA'

Biraz da tekstil ve fuarı anlatalım.
Aslında bu organizasyonlar BTSO'nun Ticaret Bakanlığı'nın desteğiyle sürdürdüğü UR GE projelerinin ürünü. 'Let's Meet in Bursa' yani Bursa'da buluşalım sloganıyla düzenlenen Bursa Textile Show Fuarı'nda 90'a yakın Bursalı firmanın stant açarak 2020 İlkbahar-Yaz kumaş ve aksesuar koleksiyonlarını ziyaretçilerinin beğenisine sundu. UR GE projesi burada devreye girerek, 40'a yakın ülkeden 400 iş profesyonelini ikili iş görüşmelerini gerçekleştirmek üzere Bursa'ya getirdi.
İşin ilginç yanı fuarı davetlilerden duyan iş insanlarının da organizasyona kendi imkanlarıyla katılmalarıydı. Bu şekilde, Rusya'dan Sırbistan'a kadar yakın coğrafyadaki alıcılar fuara akın etti. Alım heyetleri getiren Join Turizm bu fuarda bir ilke de imza attı. Cep telefonlarına indirilebilen uygulama ve girişteki verilen yaka cipleriyle alım heyetiyle gelenlere stant açan firmalar, firmalara da alım heyetiyle gelen iş insanları puan verdi. Ayrıca alım heyetlerinin fuarda geçirdikleri süre de takip edildi.

TEKSTİLDE YENİ DALGA ORGANİK ÜRÜNLER

Uludağ Tekstil İhracatları Birliği (UTİB) Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Anadolu'da 3 bin yıllık tekstil geleneğinin öyküsüne yer verdiği konuşmasında, bu süre içinde Anadolu topraklarının yaşanan krizleri nasıl aştığını anlattı. İlginç geldiği için birkaç ayrıntıyı sizlere aktarayım:
18'inci yüzyılda Hindistan'dan gelen pamuklu kumaş Anadolu'dan büyük ilgi görmüş. Anadolu'daki dokumacılar, kısa süre içinde işin sırrını çözüp, daha kalitelisini üretip, krizi aşmış.
19'uncu yüzyılda bu kez Avrupa kumaşlarının egemenliği başlamış. Genç Cumhuriyetin kurduğu fabrikalarla buna da çözüm bulunmuş. Tekstilin asıl gelişimi 1980-90'lı yıllarla başlamış ve altın yıllar yaşanmış. Ancak 2000'li yıllarda yeniden Çin ve Hindistan kâbusu başlamış. Yılmayan Türk tekstilcisi ve özellikle Bursa, bunu kaliteli üretimle aşmış.
Bugün Türkiye'nin ihraç ettiği ürünlerin kilogram ortalaması bir buçuk dolar iken Bursa bu rakamı 12,5 dolara getirmiş. Taşdelen'e göre, bu başarının sırrı AR GE ve tasarım konusunda yapılan atılımlar.
Tekstilde yeni rekabet alanı ise organik ürünler, 2020 yaz koleksiyonu kumaşların yer aldığı fuarı gezerken, bu tür kumaşların trend haline geldiğini gördük. Organik ve ekolojik kumaşların gözdesi ise Türkiye'nin yeniden ekimine izin vereceği kenevir. Taşdelen'e göre, ekolojik ürünler tekstil ticaretinin geleceği ve Türkiye buna hazır.