Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Bursa markası ve yol haritasını ABD'li şirket hazırlayacak
03 Kasım 2019 Pazar, 09:25

Bursa son yıllarda en çok turizm konusunu tartışıyor. Dağ, deniz, doğa, tarih, kültür zenginliklerine sahip olan Bursa neden turizmden istediği payı alamıyor?

Bu zenginlikler bizim görebildiklerimiz. Peki, dışarıdan bakıldığında Bursa adı nasıl bir algı yaratıyor? Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, geçen yıl 2026 Şehir Tasavvuru'nu açıkladığı konuşmasında uzmanlarla yaptığı görüşmeyi aktarmış ve dışarıdan Bursa algısını şu sözlerle anlatmıştı:

'Gaziantep denilince gastronomi, Zeugma, İzmir sorulunca deniz, güneş, rahatlık ve keyif akla gelirken Bursa ile ilgili algı ise İzmir ve İstanbul arasına sıkışmış, sanayi bacaları görülen kent'
İşte mesele burada. Önemli olan bizim değerlendirmelerimiz değil, Bursa'yı tercih etmesini istediğimiz insanların bakış açısı ve algısı.


ASTV'de Yerel Yönetimler programının konuğu olan Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Genel Sekreteri İsmail Gerim, Bursa markası ve turizm yol haritasının hazırlanması konusundaki önemli bir gelişmeyi açıkladı.
Gerim'in verdiği bilgiye göre, Vali Yakup Canbolat, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İbrahim Burkay ile turizm konusunda yapılan toplantılar sonucu bu alanda uluslar arası deneyimi olan ve başka kentlerin marka stratejisini hazırlamış bir firma ile çalışma kararı alındı. Bu karar hayata geçirilerek ihalesi de gerçekleştirildi. Sözleşme imzalanan yöneticisi Türk olan ABD menşeli firmanın Hawaii ve bazı Avrupa kentleri için benzer çalışmaları bulunuyor. Firma, 9 ay içinde tüm taraflarla yüz yüze görüşmeler yapacak, basın mensuplarından sanayicisine Bursalıların bu konudaki görüşlerini alacak, çalıştaylar düzenlenecek. Projenin en önemli ayağını ise Bursa'ya turist olarak geleceklerin algısını ölçmek olacak.


Proje analizin yanı sıra rotasını turizme çeviren Bursa için bir yol haritası hazırlanmasını da içerecek.

GÜNEY KORE'DE HİZMET SEKTÖRÜ YATIRIMCILARI GELECEK

BEBKA'nın turizmin gelişmesi amacıyla son aylarda yürüttüğü en önemli projelerden biri de Güney Kore konusunda oldu. Güney Kore, kültür turizmi açısından çok önemli bir pazar. 57 milyonluk ülkenin yarısından fazlası yurtdışına seyahat ediyor. 30 milyon Güney Koreli turistten sadece ve sadece 200 bini Türkiye'ye geliyor. Bu sayı Avusturya'nın Salzburg kentine giden Koreli sayısıyla aynı.


BEBKA'nın desteğiyle Turizm Tanıtma Birliği, TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel yönetimi, aramızda tarihe dayanan derin bağlar bulunan bu ülkeyle ilişkileri geliştirmek için çalışmalar yaptı. Türkiye'nin Seul, Güney Kore'nin Ankara büyükelçileri Bursa'da buluştu. Ardından Bursa heyeti Seul'e, Kore'den youtuber'lardan seyahat acentalarına kadar karşılıklı ziyaretler gerçekleşti.

Bunda Seul Büyükelçisinin çabalarının yanı sıra Bursalı olan THY'nin Seul bürosu yöneticisinin de büyük katkıları var. Geçen 6 aylık sürede karşılıklı çabalar önümüzdeki günlerde ilk meyvelerini verecek. Yılsonuna doğru acentalar aracılığıyla Güney Kore'den Bursa'ya turist kafileleri gelecek.

İsmail Gerim, programda bir önemli gelişmeyi daha açıklayarak, önümüzdeki günlerde Güney Kore'den hizmet sektörüyle ilgili birkaç yatırımcının da Bursa'ya geleceği müjdesini verdi.

HER TAŞIN ALTINDAKİ KURUM

BEBKA, geçtiğimiz aylarda kuruluşunun 10'uncu yılını kutladı. Gazeteci olarak son yıllarda hangi etkinliğe gittiysek BEBKA'nın imzasını gördük. Deyim yerindeyse her taşın altından BEBKA çıkıyor. Kimi zaman Harmancık, İznik, Gürsu'daki ekoturizm tesislerinde, kimi zaman Mustafakemalpaşa Karaoğlan köyünde manda evi projesinde karşımıza çıkan BEBKA'nın çalışmaları kırsal alanlarla da sınırlı değil.

Geçtiğimiz günlerde yapılan Techtextil etkinliğinden BTSO ve OSB'lerin projelerinde gördüğümüz BEBKA proje destekleri, son yıllarda eğitim ve girişimciliğin desteklenmesi alanına yöneldi.

Gerim'in verdiği bilgiye göre, 10 yılda 200'ün üzerinde rapor hazırlandı. Bin 500'den fazla proje başvurusundan 300'üne 150 milyon lira destek verildi. Eş finansmanla bu rakam 200 milyon liraya ulaşıyor. Projelerdeki başarı oranı ise yüzde 90.

İki örnek BEBKA'nın yaptıklarını en güzel şekilde anlatır sanırım. Birincisi Harmancık'taki ekoturizm tesisleri. 3-4 yıl içinde Harmancık'a gelen sayısı 300 bini aştı. Diğer örnek ise Gürsu Ericek'teki tesisler. Gürsu Belediyesi'nin büyütmek için proje hazırladığı bölge şimdiden Bursa'nın yeni cazibe merkezi oldu.