Hava Durumu

Bursa'nın hikayesi yok!

Yazının Giriş Tarihi: 06.11.2019 09:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 06.11.2019 09:00

Bir pazarlama ve iletişim gurusu olan Bursalı Yüce Zerey, iki yıl önce GESİAD'ın sinerji toplantısında yeni dönemin anahtarını açıklamıştı:
'İnsanın kalbine giden yol hikayeden geçer ve her şeyin hikayesi anlatılabilir. Hikayesi olmayanın ise bu dönemde başarılı olması neredeyse imkansız'. Zerey'in anlattığı bu şifre, hayatın her alanı için geçerli. Basit bir üründen çok komplike tasarımlara kadar dünyada ön plana çıkan ürün ve hizmetler hatta kentler, sağlam bir hikayeye sahip.

Zerey'e göre, Bursa maalesef taşeron ve kocaman bir tedarikçi. Ama bakıldığında üzerine sonsuz hikaye yazılabilecek mükemmel markalar yaratabilecek kapasitesi var. Cantığından iskenderine Uludağ'dan Cumalıkızık'ına hikaye için bu kadar bereketli bir şehir.

Bunun için anlayış ve görgü gerekiyor. İnsanımız marka denince tescil belgesi veya logoda kalıyor. Halbuki arka planda bunun çok ciddi matematiği var. Onun için işi bir görgüyle bir kültürle bilimle ilim matematiğiyle bakılmadığı sürece buradan marka çıkmaz çıkması da mümkün değil.

TÜRSAB Güney Marmara Bölgesel Temsil Kurulu, ikinci dönem göreve seçilmesi dolayısıyla basınla buluştu.
TÜRSAB, yasayla kurulan yarı kamu niteliğinde olan turizmin en önemli aktörlerinden biri. Bir kadın üyenin bulunduğu yönetim kuruluyla birlikte Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi'nde düzenlenen toplantıda Bölgesel Temsil Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Bursa Turizm Platformu Koordinatörü olan Murat Saraçoğlu, 14 aylık geçen döneme ilişkin faaliyetleriyle yeni dönemdeki projelerini anlattı.

Hedef pazarın çeşitlendirilmesinden, Bursa'da büyükelçilerin ağırlanmasına, Bursa gastronomi fuarından TÜRSAB Rota projesine, kültür turlarından, pazarlama stratejilerinin değiştirilmesine acentaların güçlendirilmesinden turizm için nitelikli eleman yetiştirilmesine kadar çok sayıda proje var. Detaylarını haber sayfalarımızda bulacağınız için ayrıntılarına girmeyeceğim.

Üzerinde durmak istediğim nokta girişte de belirttiğim gibi hikaye konusu. Saraçoğlu da toplantıda turizm değerlerinin hikayeleştirileceğini anlattı. Kapadokya'daki balonla gezinin gördüğü ilgiye dikkat çekerek, bir örnek de verdi: tarihin ilk turistleri olan İskoç şövalyeleri sualtında bulunan İznik'teki bazilikayı ziyaret etmenin işareti olarak bin 500 yıl önce yüzük ve mühür bırakmışlar. Sualtı turuyla bunlar gösterilemez mi?
İşte size hikaye...

Önemli olan cilalı imaj devri olan günümüzde bu hikayelerin pazarlanmasında.

KENT TURİZME HAZIR MI?

Valilikten büyükşehire STK'lardan turizm kuruluşlarına kadar herkes son yıllarda turizm için adeta seferberlik içinde olmasına rağmen turizm rakamlarına bunun yansımasını maalesef göremiyoruz. 2018'de Bursa'ya gelen yabancı turist sayısı 39 milyon turistin geldiği Türkiye'nin yüzde biri olan 370-400 bin bandında.
Peki, Bursa turizme kent olarak hazır mı?

Bu soruya verilecek yanıt maalesef hayır... Saraçoğlu da tüm kamu kuruluşlarıyla koordineli çalışmalarına rağmen henüz kentte o havanın oluşmadığı konusunda benimle hem fikir. İstekleri var; 'Kozahan'dan şikayetçiyiz' diye başlıyor. 'UNESCO Dünya Mirası'nın tam göbeğinde neredeyse Osmanlı ile yaşıt handa hala plastik sandalyeler ve dondurma reklamı taşıyan güneşlikler var' diye devam ediyor.
Hanutçuluk ve seyyar satıcıların ürünleriyle ilgili şikayetler de Bursa'nın imajını etkiliyor.

Bir kentin turizme hazırlanmasının en güzel örneğini Gaziantep'te görmüştük. Kapadokya ise bu konuda bir numara. Bursa'nın ise bu konuda daha katedeceği çok yol var.

PANORAMA'NIN YILDIZI PARLIYOR

Saraçoğlu, basın toplantısı için özellikle Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi'ni seçmiş. Bursa'da turistik turların da buradan başlaması gerektiğinin altını çizen Saraçoğlu'nun bu önerisini turizm acentaları uygulamaya başlamış bile. Yönetim Kurulu Üyesi olan Erol Bodur'un şirketi gelen turistleri müze sonrası yaya olarak hanlar bölgesi ve Kayhan'a götürmüş ve gelenler bundan çok memnun kalmış.

Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'ın müze projesini ilk açıkladığında da hedeflerinin müzeden hanlar bölgesine bir yaya aksı oluşturmak olduğunu ifade etmişti. Adım adım bu hedefe gidiliyor olması sevindirici.
Toplantıyı bizimle birlikte izleyen Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi Müdürü Orhan Mollasalih'e cazibe noktası olan müzeye son ziyaretçi sayılarını sorduk. Bir yılda 93 ülkeden 621 bin ziyaretçi gelmiş. İlgi her geçen gün artıyor.
Saraçoğlu'na göre, burası günlük 30 bin ziyaretçi almalı. Çünkü bu potansiyel ve zenginliğe sahip bir müze...

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
Yükleniyor..

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.