Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Bursa'nın tanıtımı tek elden yürütülecek
29 Haziran 2018 Cuma, 08:18

Bursa gibi tarihi ve doğal güzelliklere sahip kentlerin sayısı, Türkiye bir yana, dünya ölçeğinde bile bir elin parmaklarını geçmez.
Bir yanda Uludağ, diğer yanda Marmara Denizi'nde 118 kilometrelik sahil şeridi. İznik gibi geçmişi antik çağlara kadar uzanan bir medeniyet başkenti. Mudanya örneğinde olduğu gibi kazılan her noktadan tarih fışkırması. İznik Gölü'ndeki bin yıllık bazilika. Osmanlı'nın ilk camisi, dünyanın ilk AVM'si olan Kapalıçarşı. Coğrafyasına özgü şeftali, armut, zeytin, siyah incir gibi tarımsal ürünler, damak çatlatan lezzetler.
Yani hem doğa hem de tarihi güzellikler, rengârenk.
Bu zenginlikler dolayısıyla Bursa, son yıllarda geç kalınmış da olsa rotasını turizme çevirdi. Bir yandan Uludağ'ın dört mevsim kullanılması, diğer yandan tarihi ve kültürel varlıkların ayağa kaldırılması hep bu çabanın sonucu. Hedef de belirlendi; yılda 5 milyon turist.
Ancak, tüm zenginliklerinize rağmen turist çekebilmek için çok iyi organize olmanız gerekiyor. Geçen yıl temmuz ayında kurulan Bursa Turizm Platformu bu amaç için bir yılda çok önemli mesafe kaydetti.
Kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşan kurul, son toplantısını Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirdi. Bursa Turizm Platformu Koordinatörü ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Üyesi Hasan Eker, bir yılda alınan mesafeyi anlattı.
Geçmiş yıllarda olduğu gibi bir yandan Valilik diğer yandan Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BTSO artık ayrı ayrı turizm çalışması yapmayacak. Koordinasyon sayesinde ortak hedefler belirlenerek, çalışmalar tek elden yürütülecek.
Son toplantıda, Bursa'nın tanıtımı için fuar programlarının ilk adımı atıldı. İstanbul'daki Emitt Fuarı, ortak çalışmanın sergileneceği ilk fuar olacak. Her kurum ayrıca katılmak istediği fuar konusundaki önerisini bir sonraki toplantıda bildirecek. Ancak, Dubai, Almanya ve İngiltere'deki turizm fuarları öncelik listesinde yer alıyor.

Doğa turizmi için Uludağ, kültür turizmi için Koza han

Platformun attığı diğer önemli bir adım da Bursa'nın tanıtımında kullanılacak slogan ve fotoğraf konusu. Alınan karar uyarınca artık tüm broşür ve tanıtım dokümanlarında aynı fotoğraflar kullanılacak. Eyfel veya Zafer Takı'nı görenlerin Paris'i hatırlamaları gibi Bursa için de fotoğraf hazırlıklarına başlandı. Doğa turizmi için Uludağ, kültür turizmi için de Koza Han Taç Kapı ve Hacivat-Karagöz figürleri kullanılacak.
Diğer önemli bir çalışma ise internet ortamı için gerçekleştirilecek. Büyükşehir Belediyesi'nde bulunan 'bursa.com.tr' artık turizm hizmetlerinde kullanılacak. İçeriği zenginleştirilecek bu sitede de seçilen fotoğraflar ve sloganların yanı sıra turizm te-sisleriyle ilgili her türlü ayrıntı yer alacak.

Esgin: Artık yasaları vekiller yapacak

24 Haziran seçimleri Bursa'dan çok iyi iki ortopedi uzmanını Ankara'ya vekil olarak gönderdi. Biri AK Parti'den Mustafa Esgin, diğeri ise CHP'den Prof. Dr. Yüksel Özkan.
İkisi de tıp alanının yanı sıra sivil toplum örgütlerinde başarılı çalışmalara imza attılar. Artık TBMM'de Bursa için çalışacaklar.
Seçim kampanyası döneminde sosyal medyayı da çok iyi kullanan Mustafa Esgin'i bir gün Karacabey'de ertesi gün Mustafakemalpaşa'daki bir etkinlikte görüyorduk. Vekil seçildikten sonra da ilgisini aynı tempoda sürdürüyor. Sönmez Medya'yı ziyaretinin ardından da hemen Karacabey ve Mustafakemalpaşa'da dolu ve sağanak yağıştan etkilenen çiftçileri görmeye gitti.
Yeni sistemle ilgili görüşünü sorduğumuzda ise milletvekillerine yeni dönemde daha büyük görev düşeceğini anlattı. Esgin, 'Eskiden bürokratların hazırladığı yasa tasarıları Meclis'te ele alınırdı. Yeni dönemde vatandaşı dinleyen onlarla birlikte olan vekiller tasarıyı hazırlayıp yasa haline getirecek. Bu da sorunların çözümünü daha da kolaylaştıracak. Çünkü biz sürekli halkın içinde olacağız' dedi.