Namık GÖZ

Namık GÖZ

namikgoz@bursahakimiyet.com.tr
Yazara Ait Diğer Köşe Yazılarını Listele
Eğitimde Bursa'ya Londra modeli...
09 Şubat 2019 Cumartesi, 07:19

Dünyada en kıymetli hazine yetişmiş işgücü. Bunu da sağlayan en önemli unsur eğitim.
Kaliteli eğitim ise artık ticari bir piyasaya dönüşmüş durumda. Üstelik kaliteli eğitim kurumları da bulundukları ülkelerin en önemli gelir araçlarından biri.
Dünyaya şöyle bir baktığınızda, 6 bine yakın üniversitesiyle ABD ilk sırada. Yılda kazandığı gelir ise bizim yıllık turizm gelirimiz olan 40 milyar dolar civarında. İkinci ülke ise İngiltere. Onun da geliri nerdeyse ABD kadar. İngiltere'nin farkı, dil eğitimi ağırlıklı olmasında.
Bunlar sadece okullara ödenen ücretler. Gelen öğrencinin kiraladığı ev, yaptığı harcamalar da cabası.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, önceki gün Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ile mesleki eğitim protokolü imzaladı. Bursa açısından büyük önem taşıyan bu protokolle, BTSO özel program ve proje uygulayan eğitim kurumları içinde yer alacak. Bakanlıkla birlikte BTSO'nun da söz sahibi olacağı okullarda eğitim alanları teknoloji ile uyumlu hale getirilecek. Ailelere meslek seçimi ile ilgili rehberlik hizmeti verilirken mezuniyetlerinde ise istihdam önceliği sağlanacak.
Türkiye'deki birçok il'e model olacak protokol imza töreni sırasında BTSO Başkanı İbrahim Burkay ve Eğitim Konseyi Başkanı Gıyasettin Bingöl, Bakan Selçuk'a yine Türkiye'de bir ilk olacak proje teklifinde bulundu.
Burkay ve Bingöl, geçtiğimiz aylarda Londra'yı ziyaret ederek okullar konusunda inceleme yapmıştı. Bakana sunulan raporda, tıpkı sağlık turizmi gibi eğitim alanında da yurt dışından öğrenci getirilmesiyle ilgili proje önerildi. Teklifi olumlu bulan Bakan Selçuk da, BTSO heyetini önümüzdeki hafta detaylı görüşmek üzere Ankara'ya davet etti.
Bursa özel okullaşma konusunda Türkiye'de 9,7'lik oranla ilk sırada. Eğitim kurumlarındaki standartlar ise dünya standartlarında. Orta Doğu, Uzak Asya, Balkanlar'da yaşayanlar için kurulacak eğitim kampusları ve kurumlarıyla cazip hale gelebilir.

İLK MODELİ HÜDAVENDİGAR

Aslında Bursa'da bunun ilk modeli var. Dün Bakan Selçuk'un da ziyaret ettiği Osmangazi Belediyesi tarafından yaptırılan Uluslararası Murad Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi, bunun güzel bir örneği. Okulda 59 ülkeden 167'si yabancı olmak üzere toplam 391 öğrenci eğitim görüyor.
Türkiye'deki 7 uluslararası proje okulundan biri olan Uluslararası Murad Hüdavendigar Anodulu İmam Hatip Lisesi'nde elde edilen başarının benzeri Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın özel sektör eliyle de gerçekleşebilir.

İNAT ETTİ, 22 SAYFALIK RAPORU BAKANA VERDİ

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un Bursa gezisinde eğitimin en önemli unsurlarından biri olan öğretmenlerin temsilcisi sendikalarla ilgili de ilginç bir gelişme, daha doğrusu bir inat ve başarı öyküsü yaşandı.
Olayın kahramanı, Bakan Selçuk'un Bursa gezisi kendilerine bildirilmeyen Eğitim-İş sendikası Bursa Şube Başkanı Özkan Rona.
Geziden haberdar edilmemelerine tepki gösteren ve bunu bir gün önce sosyal medya hesabından duyuran Özkan Rona, o gün akşam saatlerinde milli eğitim müdürlüğünden aranır. Telefonun diğer ucundaki bürokrat, Rona'yı bakanın eğitimin sorunlarının konuşulacağı toplantı yerine okul yöneticilerine hitap edeceği Merinos AKKM'deki toplantıya davet eder. Rona, bürokrata sorar; Bakana soru sorabilecek miyiz? Aldığı yanıt 'hayır' olunca Rona, 'davet etmeseniz de gelip bizim penceremizden görünen manzarayı anlatacağız' der.
Rona, elinde 22 sayfalık raporuyla saat 15.00'te Merinos'a gider ancak toplantı iptal edilmiştir. Rona, ısrarını sürdürür, müdürler toplantısında raporu vermeye kararlıdır.
Bakanın protokol müdürü toplantı öncesi Rona'nın yanına gelerek, 'koruma bariyerleri var. Öncesinde ve sonrasında bakan beye ulaşamazsınız. Raporu bize verin biz bakan beye ulaştırırız' der. Rona, buna itiraz ederek, aracılığı vasıtasıyla sunmak isteseydik mail gönderirdik yanıtını vererek ısrarını sürdürür.
Sonunda bakanlık yetkilileri, Bakan Selçuk salona girmeden ortam oluşturularak görüşmeyi sağlarlar ve Rona, raporu bakana sunmayı başarır ve ayaküstü bir süre de görüşür.
Peki Rona'nın raporunda neler vardı? Bunları ayrıntıları yazmak mümkün değil ama özeti şu:
'Okullardaki planlama hataları, öğrencilerin tercihte imam hatip lisesine yönlendiril-meleri, karma eğitimin fiilen kaldırılması için yapılan çalışmalar, kadrolaşma ve en önemlisi öğretmenlere uygulanan mobing...'